• Anonym (.)

Får inte träffa dottern

Anonym (Ulf) skrev 2026-01-19 11:10:12 följande:
    Är ju svårt när hon inte ens vill svara när jag ringer. Blockerat mitt nr, svarar inte på sms osv. Jag skickar inget om att hon måste svara, bara frågar hur hon mår osv. Men hon kan inte bete sig hursomhelst heller;  blocka mig, sen komma när hon behöver pengar eller liknande. Samma gäller hennes mamma. Svarar inte mig när jag kollar läget, men när det är pengar det gäller så är man populär. 
    Vadå "kan"? 
    Hon är ett barn i en känslig ålder. Av någon anledning vill hon inte ses. 
    Men du som förälder har väl fortfarande försörjningsplikt för din dotter, så du ska väl ändå ge henne pengar? Sådant kan du och mamman göra upp om med rätten. 
    Underhållet ska inte komma med förbehåll. Du är skyldig att försörja din dotter.
  • Anonym (.)
    Anonym (m) skrev 2026-01-19 17:22:04 följande:
    Men det om att dottern själv som ber om pengar så kanske det mer handlar om fickpengar och inte försörjningspengar.
    Ja, så kanske det är.
    Men han väljer ändå att fokusera på det, att hon inte "kan be om pengar" om hon inte vill ses.

En tonåring kan visst "be om pengar", och jag lade till det där om underhåll, just för att pengar som går till ens barn inte har något att göra med om de bor hos en eller inte, eller om dottern inte beter sig som han vill. 
    Frågan är väl om ts ens betalar underhåll. 
  • Anonym (.)
    Anonym (m) skrev 2026-01-19 19:02:10 följande:
    Kan kan man väl, men är det inte märkligt att be om pengar av någon man inte vill ha i sitt liv? Jag hade iallafall inte gjort det. Om vi antar det inte handlar om försörjningen då. Det är väl tveksamt att det är så att dottern ber TS om pengar för att betala hyran och sätta mat på bordet så borde ju handla om egna fickpengar för nöjen.
    En 13-åring kan definitivt bete sig så. Inget konstigt alls.
Svar på tråden Får inte träffa dottern