Anonym (papershus) skrev 2026-01-22 11:24:04 följande:
det blir ju så långa dagar för dom, vi bor ganska nära skolan, ibland springer dom hem på lunchrast och äter. Ibland säger dom jo jag ätit lit ris eller pasta till lunch. Dom tycker det är kul att laga mat men då är det mest kladdkaka eller ägg, och jag frågar alltid innan jag går till affären vill ni ha nåt, så säger den ena frusna jordgubbar, kan hon sitta äta det till middag. Nu vill dom ha energi drinkar, så jag har köpt några med 105 mg kaffein bara så dom känner sig coola. Dom är fortferfande ganska unga, två tjejer på 12 och 13, snart 13, 14.
Har iallafall köpt en massa vitaminer, järn, calcium och biotin gummies, säger det är bra till håret och naglar. Dom har börjat med smink så det tycker dom är bra.. ibland.
Känns som det är trotsig tonårsåldern som börjat typ som 3 åringar, fast nu är det 13åringar. 
Tycker du att kladdkaka är att laga mat???
Och köp för guds skulle inte energidrycker till dem, de har inte ens åldern inne för att kunna köpa detta själva.
Jordgubbar till middag, hör du inte själv hur det låter?
Nej, det är dags för dig att sätta ner foten och det med besked. Så unga barn ska inte styra över vad som äts hemma.
Börjat med smink?
Nej, nu orkar jag inte mer.
De är BARN, låt dem vara det. De hinner bli "stora", ännu är de mer i lekåldern än något annat.