Anonym (G) skrev 2026-01-27 17:39:13 följande:
Om det var så grova saker förstår jag att du fick en dålig magkänsla när du umgicks med honom. De personlighetsdragen lyste väl igenom på något sätt.
Det betyder också att om du kände av det i nuläget, utan att han sa något, så har han knepigheter i personligheten kvar.
Frågan är bara hur du nu ska lyckas komma ur förhållandet. Rådgör med en kvinnojour/kvinnohus. Kolla upp med släktingar eller någon väninna han inte känner till, om du kan bo där under en övergångsperiod.
Fråga kvinnojouren om du ska skriva ett avskedsbrev, för att han ska få en förklaring.
Det är väldigt svårt att inte få en förklaring när någon lämnar en. Det känns kränkande, som om man inte betytt något alls.
Men skriv inget om domarna, utan istället om det som har skavt i förhållandet. Skriv också att du önskar att han går vidare och träffar någon annan.
Brottets som gjordes fick mig o tänka. Han sa själv till mig , de hänt i nutid o skämdes. Jag blev besviken och ledsen. Jag kolla då upp personen för se om detta är ett mönster.
Förut erkönnandet hade jag inga tankar på något allvarligt kring personen. Men magen har ofta rätt ändå . Små tecken ibland.