• Anonym (DaxochSpringa)

Han har varit dömd

Efter en tid ihop händer saker i relationen som gjorde att jag fick dålig magkänsla och kolla upp personens belastnings register . De som hände är inte direkt kopplat till vad jag hade för magkänsla h*n gjorde ett annat olaglig o då ville jag se om de var 1a gången eller ej. 

Då visar de sig att hen är dömd för 5 år sen för grov barnporr.  ( filmer / bilder )plus de jag var rädd för innan i samma dom 
    Vi har inga barn. Dock blev jag hemskt rädd.

• Svar på tråden Han har varit dömd
  • Anonym (E)

Vet inte vad det är du vill diskutera, det är bara att avsluta relationen, tur att ni inte har barn, bor ni ihop?

• Anonym (G)

Om det var så grova saker förstår jag att du fick en dålig magkänsla när du umgicks med honom. De personlighetsdragen lyste väl igenom på något sätt.

Det betyder också att om du kände av det i nuläget, utan att han sa något, så har han knepigheter i personligheten kvar.

Frågan är bara hur du nu ska lyckas komma ur förhållandet. Rådgör med en kvinnojour/kvinnohus. Kolla upp med släktingar eller någon väninna han inte känner till, om du kan bo där under en övergångsperiod. 

Fråga kvinnojouren om du ska skriva ett avskedsbrev, för att han ska få en förklaring.

Det är väldigt svårt att inte få en förklaring när någon lämnar en. Det känns kränkande, som om man inte betytt något alls.

Men skriv inget om domarna, utan istället om det som har skavt i förhållandet. Skriv också att du önskar att han går vidare och träffar någon annan. 

• Anonym (DaxochSpringa)
    Anonym (G) skrev 2026-01-27 17:39:13 följande:

Om det var så grova saker förstår jag att du fick en dålig magkänsla när du umgicks med honom. De personlighetsdragen lyste väl igenom på något sätt.

Det betyder också att om du kände av det i nuläget, utan att han sa något, så har han knepigheter i personligheten kvar.

Frågan är bara hur du nu ska lyckas komma ur förhållandet. Rådgör med en kvinnojour/kvinnohus. Kolla upp med släktingar eller någon väninna han inte känner till, om du kan bo där under en övergångsperiod. 

Fråga kvinnojouren om du ska skriva ett avskedsbrev, för att han ska få en förklaring.

Det är väldigt svårt att inte få en förklaring när någon lämnar en. Det känns kränkande, som om man inte betytt något alls.

Men skriv inget om domarna, utan istället om det som har skavt i förhållandet. Skriv också att du önskar att han går vidare och träffar någon annan. 

Brottets som gjordes fick mig o tänka. Han sa själv till mig , de hänt i nutid o skämdes. Jag blev besviken och ledsen.  Jag kolla då upp personen för se om detta är ett mönster.
    Förut erkönnandet hade jag inga tankar på något allvarligt kring personen. Men magen har ofta rätt ändå . Små tecken ibland.
  • Anonym (DaxochSpringa)
    Anonym (E) skrev 2026-01-27 17:38:22 följande:

Vet inte vad det är du vill diskutera, det är bara att avsluta relationen, tur att ni inte har barn, bor ni ihop?

Ja . De är tur jag är glad de kom fram nu o inte efter flera år.
    Ja de gör vi.  
  • Anonym (G)
    Anonym (DaxochSpringa) skrev 2026-01-27 17:54:14 följande:
    Ja . De är tur jag är glad de kom fram nu o inte efter flera år.
    Ja de gör vi.  
    Hoppas nu bara att du kan ta dig därifrån!

HomeQ och Qasa kan ha bostäder man kan få snabbt. Kanske Blocket och IKANO också. Om du inte står i den vanliga bostadskön.

På Hyresgästföreningens hemsida kan man se olika värdar för större bostadsbolag i olika kommuner i Sverige.
  • Anonym (G)
    Nordinni skrev 2026-01-27 17:56:09 följande:

Och du stannar kvar för att?

Vad tror du att TS signatur "DaxochSpringa" betyder? Jättekonstig kommentar av dig när hon nyss upptäckt detta.
  • Anonym (DaxochSpringa)
    Nordinni skrev 2026-01-27 17:56:09 följande:

Och du stannar kvar för att?

Fick veta detta igår om hans tidigare dom
  • fornminne
    Anonym (DaxochSpringa) skrev 2026-01-27 18:30:23 följande:
    Fick veta detta igår om hans tidigare dom
    Ta dig ur förhållandet så fort som möjligt. Det är inga småsaker han har blivit dömd för. Du skriver även att det har hänt saker i förhållandet som gett dig dålig magkänsla. Detta sammantaget bör du ta på största allvar.

Är det din eller hans bostad? Eller är bostaden gemensam?
Svar på tråden Han har varit dömd