Anonym (DaxochSpringa) skrev 2026-01-27 17:24:31 följande:
Han har varit dömd
Efter en tid ihop händer saker i relationen som gjorde att jag fick dålig magkänsla och kolla upp personens belastnings register . De som hände är inte direkt kopplat till vad jag hade för magkänsla h*n gjorde ett annat olaglig o då ville jag se om de var 1a gången eller ej.
Då visar de sig att hen är dömd för 5 år sen för grov barnporr. ( filmer / bilder )plus de jag var rädd för innan i samma dom
Vi har inga barn. Dock blev jag hemskt rädd.
Anonym (DaxochSpringa) skrev 2026-02-08 11:05:41 följande:
De är inte jätte lätt. Han säger att han förändrats sen sin dom.
Nej, nej han tittar på tjejer som är över 15 år men som ser ut som om de inte har kommit in i puberteten. Han är intresserad av incest. Han låter dig hämta ut paket med skadligt innehåll.
HAN HAR INTE FÖRÄNDRATS PÅ RIKTIGT!
Han försöker bara slippa att bli dömd en gång till.
Jag förstår att det är jättesvårt för dig att lämna honom om han är en lugn person och du har hittat någon slags trygghet.
Men på längre sikt kommer han att dra in dig ännu mer och då riskerar du att bli dömd och hamna i fängelse.
Du måste tänka några år framåt. Vill du föestöra ditt liv?
Ja, du kan bli både mycket ledsen ock känna dig otrygg om du lämnar honom. Men på längre sikt kommer det att gå bättre för dig.
Börja sök bostad och tala med en kvinnojour om du kan vara hos dem till att börja med.
Har du jobb kan du få bostad genom bostadsförmedlingen, HomeQ, IKANO eller någon annan stor fastighetsförvaltares kö.
Kolla Blocket (men där finns det folk som luras och det finns det också falska uthyrare på andra förmedlingssidor på nätet. Är det en billig, fin lägenhet med centralt läge, så är det en bluff!)
Titta efter sådana förmedlare som själva äger lägenheterna och lämna ingen handpenning förrän du har sett lägenheten, själv kollat upp att det är ägaren till huset som hyr ut och skrivit på hyreskontraktet där det ska stå vilken lägenhet det är med adressen, lägenhetsnummer och hur hög hyran är. Vanligen behöver man INTE lämna någon handpenning alls. Det är något konstigt om de begär det.
Det gör ONT att vara vuxen och ta hand om sig själv, men man måste göra det.