• Anonym (Lycklig)

BF oktober 2026 💕

Hej! Startar en tråd för oss med BF i oktober 2026. Skriv gärna en kort presentation av dig själv. Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord kopplat till våra graviditeter. Kom ihåg att vara snälla mot varandra! Man vet aldrig vad någon bär på i sin ryggsäck. ❤️

Jag är 35+ och väntar mitt tredje barn, BF någon gång under första veckan i oktober. Har ett barn i livet och ett i himlen. Känner mig så lyckligt lottad att få uppleva en till graviditet! Pga tidigare erfarenheter så kommer vi att vänta med att gå ut öppet om den här graviditeten till omkring vecka 20. Därför pratar jag hemskt gärna med andra här på Familjeliv för att få ventilera alla tankar och känslor som man bär på. ❤️

• Svar på tråden BF oktober 2026 💕
  • Anonym (Glad)

Hej,

Så glad att se en oktobertråd.
    Fint att du delar & Stort Grattis till graviditeten ❤️

Jag är 35 och plussade först med CB digitalt (testa tidigt) för några dagar sedan. I morse tog jag ett vanligt digitalt som visade 1-2v. Detta är min tredje graviditet. Just nu livrädd då den senaste slutade i MA, men samtidigt också så otroligt glad och lycklig. Försöker hålla fast vid alla positiva tankar om att detta ska gå vägen ❤️

• Mangosmoothien

Hej,
    Jag är 33 år och plussade med CB tidigt i lördags
    några dagar innan BIM. BF 12 oktober ungefär❤️
    Det är vårt andra barn och vi har försökt i ett år så vi är så glada och lyckliga nu❤️ 
    Ska bli kul att följas åt, jag har redan pratat med barnmorskemottagningen och bokat in dateringsultraljud i v 8+0 för att se så hjärtat slår. Säkert lite tidigt men vi var taggade haha.

• Anonym (Hoppfulll)

Hej!
    fint med en oktober tråd, jag tar mod till mig och skriver trots att jag knappt vågar tro att jag är gravid. Jag är ca 35, Vi har försökt i två år, fick ett missfall förra året i vecka 9, fostret slutade utvecklas i vecka 6 visade det sig. jag plussade den 25 januari,  bf borde va första veckan i oktober. 

hur hanterar ni andra oron? jag vågar knappt leka med tanken att det faktiskt kommer gå vägen den här gången. Även om jag inget hellre vill!

• LLW

Hej tjejer! 

Fint att se att så många skriver och delar med sig, det är många svåra historier som delats redan. Håller tummarna för er alla! 

Jag är gravid för nionde gången. Två barn i livet. Har fått 4 missfall senaste 1 1/2 året och har väl inga förhoppningar på att det skulle gå vägen denna gång. Men det är vårt allra sista försök, efter detta stänger jag det här kapitlet och njuter av att jag lyckats få två barn, något som länge kändes om en omöjlighet. 

Vecka 5+0 imorgon och det känns som att dagarna går i slow motion. Vill bara snabbspola och veta hur det blir.. 

• Mangosmoothien

Svårt det där med oron❤️ jag känner också stor oro, därför vi bokat in ett ultraljud för att se hjärtslagen. Känns som jag har något att hålla mig i nu att invänta det datumet även om det är långt kvar tills dess🙏🏻 annars känner jag efter mkt i kroppen och det spänner och drar där nere i magen. Hoppas verkligen att det går vägen för oss alla denna gången. Jag försöker glädjas av att jag är gravid nu tills jag vet annat. Annars är jag en person som oroar och tänker väldigt mkt.

• Anonym (Glad)

Det här med oron är svårt.. Jag är så så glad, men det känns inte riktigt som att jag kan känna glädjen ändå..på något konstigt sätt? 
    Som tur är har jag världens bästa gyn som följt mig och oss sedan det inte riktigt gick som planerat. Hon ville boka in mig direkt så vi ska ses i nästa vecka, får se vad som händer då. Vi bor utomlands så är lite annorlunda jämfört med Sverige. Tagit hcg blodprov igår och ska ta ett nytt imorgon. Vet ju att allt kan hända utan några garantier, oavsett.. Men mitt mantra just nu är att det som kan lugna mig idag är värt det. 
    Det bästa är väl egentligen att hitta på så mycket som möjligt så hjärnan och kroppen får vila lite 😅 Och hoppas att några marathonveckor studsar fram i ett relativt högt tempo!!

• Anonym (Lycklig)

Välkommen allihop, vad roligt att vi är flera som vill följas åt. 🥰

Jag känner med er som varit med om förluster och känner oro i nuvarande graviditet. Har själv förlorat ett barn sent i graviditeten och bär på mycket sorg. Är så otroligt tacksam att jag lyckats bli gravid igen efter förlusten, men vågar knappt tro på att det ska kunna gå vägen den här gången. Det är väl något slags psykologiskt försvar man har, att inte hoppas för mycket... Samtidigt tror jag inte att man kan skydda sig från sorg och besvikelse i livet genom att inte tillåta sig att vara glad. Så vi får försöka våga vara glada och tacksamma över våra graviditeter. Just nu är vi gravida och det är fantastiskt. ❤️

Fint att höra att fler än jag verkar vara väl omhändertagna av vården. Jag har också världens bästa barnmorska! Hon har bokat in tidigt VUL i v.6+5 för att se så graviditeten sitter på rätt ställe osv. Hoppas bara att det inte är för tidigt för att se något. 🙏

Hur mår ni annars, bortsett från oron? Känner ni av några symptom? ❤️

• Anonym (Hoppfulll)

Jag har ömma bröst , ungefär som innan mens men endast vid tryck. Jag har inte alls mått illa, vilket väl är skönt men längtar efter att känna mig gravid på riktigt☺️

• Anonym (Glad)

Spännande med VUL! Kul att läsa om hur ni känner er just nu. 

Jag har varit galet törstig i några dagar, dricker normalt sett inte så mycket vatten utan när jag är törstig helt enkelt. Nu har jag verkligen fått klunkat på, men tror dock att det är ett rätt rimligt intag vatten för en ?normal? person 😂👍🏼 Känner bröstvårtorna samt en brännande känsla i nedre delen av magen, mest kvällstid i samband med att jag går och lägger mig. 

• Mangosmoothien

Jag är mer kissenödig än innan samt som jag skrev ovan att det drar och spänner lite i magen. Tror att jag blir mindre hungrig än tidigare för jag är en person som äter mellis mellan alla måltider och idag har jag missat det helt😅 

Svar på tråden BF oktober 2026 💕