Inlägg från: Anonym (43) |Visa alla inlägg
  • Anonym (43)

BIM Mars 2026

Var så säker på att det skulle ta sig denna månad, med tanke på hur aktiva vi varit 😅 men det blev inte så... Så även jag hoppar in här... 🙂

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    6/3 - Sladdis
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Littlemisssunshinee
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (43)
    Tjej90sve skrev 2026-02-23 10:41:00 följande:
    Fyller 36 år snart. Jag har försökt sedan april 2025. Fått ett kemisk missfall i höstas. Har svårt att få ägglossning pga PCOS. Fick äntligen utskrivet Letrozol och fick en glad smiley igår för första gången sedan september månad!! Så antar jag och ?en som längtar? har fått ägglossning precis samtidigt!!

Min kalender säger 18/3 på beräknad mens men har haft en oregelbunden mens hela tiden så borde väl veta om 14 dagar om man är gravid iaf.

Jag vill verkligen detta ska gå vägen nu! :D 

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    6/3 - Sladdis
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    13/3 - Littlemisssunshinee
    13/3 - längtar innerligt
    13/3 Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 - Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    Är Letrozol något som har med ÄL att göra?
    Kul att äntligen få bekräftat att du har ÄL! 🌸
  • Anonym (43)
    62546 skrev 2026-02-24 11:41:59 följande:
    första försöket slutade i tidigt missfall, i skrivande stund är jag inne på dag tre av megamens. Tydligen ett bra tecken att livmodern rensar sig ✌️ taggad på försök 2, hört att livmodern blir extra gästvänlig efter kemiskt.
    må plussen regna över oss alla 
    Skönt att du ser det positivt iaf med riklig blödning.. 😉
    Jag vill bara att det ska ta slut, för jag har så himla ont varje gång.. 
  • Anonym (43)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-24 18:47:32 följande:

Funderar på hur vi ska lägga upp månadens försök. Kanske har nån av er kloka råd.

Mannen som alltid jobbar borta jobbar hemma i några veckor vilket gör att vi kan tajma äl. Halleluja! Däremot har pressen varit tuff och det har inte alltid gått så bra som vi önskat i tidigare försök. Har bara några halvdana försök bakom oss?

Hur hade ni lagt upp det nu med följande info:

CD12 idag. Tom cirkel på CD advanced igår morse samt i morse men började testa först igår på CD11 så jag kan ha varit lite sen igång. Tog en äl-sticka vid 17 idag och den är kanske 80-90 %, men inte i topp än. Gissar att antingen får jag en blinkande smiley imorgon på CD13 och sedan en fast gubbe antingen på em eller på torsdag morgon då det är CD14. Brukar ha positivt äl-test nån gång mellan dag 13-15, så det kan variera lite.

Nu till frågan. Vet att vi inte kommer få till sex tre morgnar i rad. Hur hade ni lagt upp det? 

CD13 och CD14

CD13 och CD15

CD14 och CD15

Först tyckte min app 14 och 15, men tycker ha ändrat sig till 13 och 14 nu. Har ingen äggviteflytning ännu. 

Fattar att det inte är lätt för er att svara men vill bara bolla med några i samma sits.

Det är inte möjligt för er att ha sex någon kväll annars?
    Tänkte att det kanske är stressigt på morgonen och lugnare kvällstid?

Vi har sex 99% av gångerna kvällstid när barnen sover.
    Då behöver man inte heller gå upp utan kan ligga kvar och mysa, och ingen sperma rinner ut.. ha ha! 😁
  • Anonym (43)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-02-25 16:17:24 följande:
    Kvällen vore helt klart lugnare och trevligare, men just nu svårt att få till pga tonåringar som aldrig sover 😂
    Vi har sovrummet i källaren och källardörren öppen eftersom jag har en katt som öppnar dörrar själv, och det låter ganska mycket.. så vi har den helt öppen.
    Hemma är de 17, 14 och 12 och de sover på ovanvåningen.

Vi väntar några timmar tills de garanterat sover, då smäller det.. 😁❤️
    De lägger sig alla ganska tidigt, vid 20-tiden för de kan ta lång tid på sig att somna så då är det bättre att de lägger sig tidigt och försöker att sova när de är i sängen istället för att de är vakna längre och ändå inte kan somna på två timmar och då är klockan vid 23 istället..
  • Anonym (43)
    Pandan14 skrev 2026-02-25 23:57:38 följande:
    Vad tror vi om detta? jag ser ett streck som absolut va inom 5 min, svårt o se kanske men är väldigt osäker då det inte är tydligt rosa.. funderar på spökstreck? Eller inbilla jag mig helt 🙈 kan tillägga att jag tog detta nu på kvällen 
    Hoppas att det inte är ett spökstreck.. testa igen imorgon bitti med morgonurin. 🙂
  • Anonym (43)
    Anonym (Truddilutt) skrev 2026-02-25 20:09:19 följande:

Nu när jag har använt ÄL-stickor ett par månader och lärt känna min kropp på en ny nivå.. haha :)
    Så måste jag ju säga att det är två saker som blir väldigt tydliga för mig vid ÄL. 

1. jag som annars lider av förstoppning, blir bajsnödig. Jag förstår nu att det hänger ihop med prodtaglandiner som ökar vid ÄL och strax innan mensen. 

2. jag blir otroligt sugen på min sambo , eller för den delen bara extremt sugen

är det någon annan som förutom de klassiska ömma bröst och lite värk i magen ? kul ju och att detta stämmer så tydligt in på mig! 

Har samma som dig, väldigt sugen på sex och blir kass i magen - precis som vid mens.
  • Anonym (43)

Min mens tog slut i torsdags och igår hade jag sådan himla kramp i tjejmagen.. inte alls som mensvärk utan som om någon tog tag i livmodern och snurrade den några varv. Väldigt skum känsla.

• Anonym (43)
    Anonym (Sladdis) skrev 2026-03-04 20:41:12 följande:
    Vad bra tålamod jag har 😆 Testade nu ikväll igen, supersvagt streck men jag tror jag ser och såg även på testet imorse så jag tänker att det iaf inte är spökstreck, däremot sjukt tidigt så inga garantier att detta blir nåt förstås, men lite extra spännande helt klart 🤞🏻😍🌈
    Ser också en svag antydan till streck. 🙂
  • Anonym (43)
    Tjej90sve skrev 2026-03-05 17:51:17 följande:

Jag kan inte tro att det är sant!!

Jag fick ett + på ett tidigt test :)!! Är enligt ÄL bara i vecka 3 iaf, + kom jätte snabbt!
    Sambon vet inget ännu då han jobbar sent och jag vill inte ringa å säga det. Trodde inte de var möjligt att få ett + när jag bara hade hållt mig i 1 timma från att kissa. Nu blir jag nervös då vi 4-5 dagar efter förra graviditeten fick ett kemisk missfall!

Grattis!! 🙂
Svar på tråden BIM Mars 2026