Elisand skrev 2026-02-04 16:45:58 följande:
Hej!
Vi har försökt för vårt första barn länge nu, detta borde vara försök nummer 22. Håller på med fertilitetsutredning och har sista besöket med undersökningar nästa vecka. Hoppas på svar på varför det inte går för oss! Har ändå ett litet hopp för mirakel så vi fortsätter försöka tills vi fått det svart på vitt att det inte går ❤️
BIM-lista:
3/3 - Elisand
Hänger med här efter att ha haft paus i våra försök i februari. Orkade inte med pressen på äl-test, temp, sex på styrda tidpunkter och att bygga upp förväntan för att sen bara få negativa resultat. Jättedålig taktik om man vill ha chansen till ett plus men så blev det. Vet inte än om vi kommer testa denna månad eller inte. Att inte försöka denna månad har inte hjälpt det minsta utan det känns fortfarande lika jobbigt.
Har två fantastiska tonåringar sedan innan och blev spontant gravida för ett år sen som till vår stora sorg blev ett sent avbrytande i vecka 22 i våras. Efter det har vi kanske haft 3 hyfsade försök och ett par sämre men med en bortajobbande man är det inte så enkelt. Tiden efter avbrytandet har varit hemsk och jag hoppas att hjärtat kan läka om vi får vårt älskade syskon.
Väntar lite med att skriva in mig i listan då jag inte ens haft denna månads mens än.