• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Elisand

Hej! 

Vi har försökt för vårt första barn länge nu, detta borde vara försök nummer 22. Håller på med fertilitetsutredning och har sista besöket med undersökningar nästa vecka. Hoppas på svar på varför det inte går för oss! Har ändå ett litet hopp för mirakel så vi fortsätter försöka tills vi fått det svart på vitt att det inte går ❤️ 

BIM-lista:
    3/3 - Elisand

• evamineva88
    Elisand skrev 2026-02-04 16:45:58 följande:

Hej! 

Vi har försökt för vårt första barn länge nu, detta borde vara försök nummer 22. Håller på med fertilitetsutredning och har sista besöket med undersökningar nästa vecka. Hoppas på svar på varför det inte går för oss! Har ändå ett litet hopp för mirakel så vi fortsätter försöka tills vi fått det svart på vitt att det inte går ❤️ 

BIM-lista:
    3/3 - Elisand

Hänger med här efter att ha haft paus i våra försök i februari. Orkade inte med pressen på äl-test, temp, sex på styrda tidpunkter och att bygga upp förväntan för att sen bara få negativa resultat. Jättedålig taktik om man vill ha chansen till ett plus men så blev det. Vet inte än om vi kommer testa denna månad eller inte. Att inte försöka denna månad har inte hjälpt det minsta utan det känns fortfarande lika jobbigt.

Har två fantastiska tonåringar sedan innan och blev spontant gravida för ett år sen som till vår stora sorg blev ett sent avbrytande i vecka 22 i våras. Efter det har vi kanske haft 3 hyfsade försök och ett par sämre men med en bortajobbande man är det inte så enkelt. Tiden efter avbrytandet har varit hemsk och jag hoppas att hjärtat kan läka om vi får vårt älskade syskon. 

Väntar lite med att skriva in mig i listan då jag inte ens haft denna månads mens än. 

• Rainbow26
    evamineva88 skrev 2026-02-04 20:55:39 följande:

Hänger med här efter att ha haft paus i våra försök i februari. Orkade inte med pressen på äl-test, temp, sex på styrda tidpunkter och att bygga upp förväntan för att sen bara få negativa resultat. Jättedålig taktik om man vill ha chansen till ett plus men så blev det. Vet inte än om vi kommer testa denna månad eller inte. Att inte försöka denna månad har inte hjälpt det minsta utan det känns fortfarande lika jobbigt.

Har två fantastiska tonåringar sedan innan och blev spontant gravida för ett år sen som till vår stora sorg blev ett sent avbrytande i vecka 22 i våras. Efter det har vi kanske haft 3 hyfsade försök och ett par sämre men med en bortajobbande man är det inte så enkelt. Tiden efter avbrytandet har varit hemsk och jag hoppas att hjärtat kan läka om vi får vårt älskade syskon. 

Väntar lite med att skriva in mig i listan då jag inte ens haft denna månads mens än. 

Beklagar sorgen. ❤️ gått igenom liknande nyligen då vår dotters hjärta plötsligt slutade slå i vecka 24. Livet är ibland så fruktansvärt hårt och orättvist. Önskar er all lycka till!
  • Rainbow26
    Elisand skrev 2026-02-04 16:45:58 följande:

Hej! 

BIM-lista:
    3/3 - Elisand

Håller tummarna för mirakel för er! ❤️
  • Rainbow26

Hej. Detta blir andra försöket för oss sedan vi förlorade vår dotter i vecka 24 förra året i november, man har inte kunnat hitta någon orsak till detta fruktansvärda. 💔 senaste försöket slutade i kemisk graviditet vilket kändes som det sista vi behövde nu.. har sedan tidigare två barn, de fyller 6 och 9 i år och hade sett fram emot att få sitt syskon. 

BIM-lista:
    3/3 - Elisand
    7/3 - Rainbow26

• Anonym (Nemi)

Hej! Verkar som mensen kom idag då jag har fått en rosa blödning så den kickar nog igång på riktigt närsomhelst tråkigt nog.. 😢 Det här blir vårt femte försök för första barnet. Den här processen har känts tyngre och mer mentalt krävande än jag kunde föreställa mig innan vi började försöka, just att få negativt varje månad och leva mellan hopp och besvikelse. Men en månad får man förhoppningsvis sitt efterlängtade plus! Håller tummarna för oss alla! ❤️

BIM-lista:
    3/3 - Elisand
    7/3 - Rainbow26
    10/3 - Nemi

Svar på tråden BIM Mars 2026