• molly50

Sambo är gravid

Albinmalte skrev 2026-02-17 00:12:07 följande:
    Du kan kalla mig för gentleman istället. Jag vet vad hon går igenom, men frustrationen tar över och man behöver ?tömma? även om kvinnan är gravid.

Jsg älskar henne och kommer alltid finnas för vårt barn och henne
    En gentleman är inte otrogen när han har gjort kvinnan han påstår sig älska gravid. Drömmer
    Vad får du egentligen ut av att starta dessa trådar? Går du igång på att fantisera ihop att du har en gravid flickvän som du är otrogen mot,och som "vet sin plats" och gör allt hennes man kräver av henne?
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 10:27:36 följande:
    Ja varför inte, om man inte är en "egoistisk skit" ? Kan du svara på det? Varför vill man annars att ens partner ska leva sexlöst många månader, om det inte är av egoistiska skäl?
    Nu tvivlar jag på att denna tråd är sann. Men jag vet ändå att det förekommer att män är otrogna mot sina gravida kvinnor.
    Så vi kan ju ändå diskutera det.
    Om en kvinna är gravid så är det svinaktigt och egoistiskt att sätta sina lustar före sin kvinnas och sitt ofödda barns hälsa.
    Vet du ens vad en graviditet kan innebära?
    Man kan drabbas av t ex hyperemesis gravidarium eller foglossning som gör att man knappt kan ta sig ur sängen.
    Att då sätta sina egna behov före är så lågt det bara går att sjunka. Och då förtjänar man att bli lämnad.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 11:17:21 följande:
    Fast jag har inte påstått att TS inte är egoistisk. Det var inte min fråga.
    Nej,men du har inte heller påstått att han är det. Du verkar däremot tycka att hans sambo ska ta hänsyn till hans lustar när hon själv inte kan eller vill. Även fast det handlar om att hon är gravid. (Om nu denna tråd är sann.)
    Du tycker inte att han ska behöva vänta ens en kortare period på att sambon ska få tillbaka sin lust.
    Problemet är att hon inte ens har fått chansen att själv få avgöra om han ska få den chansen eller inte när hon inte ens vet att han går bakom hennes rygg och är otrogen. Hade hon fått den chansen hade hon kanske gett honom den.
    Kommer det fram nu så är risken stor att TS blir lämnad. Och det har han,i ärlighetens namn,i så fall förtjänat.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 11:50:47 följande:
    Nej, jag tyckte ingenting om vad hon ska göra. Det gör hon ju som hon vill och jag vet inte ens hennes inställning i frågan. Utan det jag frågade ar till Agda90 varför man inte skulle kunna ta hänsyn till det, om det handlar om egoistiska skäl att vilja att ens partner ska leva sexlöst och inte få träffa andra.
    Och det tolkar i alla fall jag som att du tycker att sambon är egoistisk som inte kan låta TS få leva ut sina lustar med någon annan när hon är gravid.
    Om du menar något annat så får du kanske förklara det.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 13:24:13 följande:
    Fast du svarar fortfarande inte på frågan. Varför vill man inte ta hänsyn till sin partners behov (oavsett kön) och att öppna för att den har sex med andra när man själv inte kan eller vill, om det inte är av egoistiska skäl? Är det av egoistiska skäl som man vill att ens partner ska leva sexlöst under många månader?

Svara på mina frågor så ska jag svara på din.
    Men TS har ju inte ens öppnat för att hon ska kunna ge honom den chansen. Han har ju själv gjort valet att låta kuken styra och vara otrogen utan hennes inblandning. Och det är inget annat än svinerier.
    Så att ge honom den chansen nu är kanske lite sent påtänkt.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:25:47 följande:

molly50 skrev 2026-02-17 14:07:37 följande:
    Och det tolkar i alla fall jag som att du tycker att sambon är egoistisk som inte kan låta TS få leva ut sina lustar med någon annan när hon är gravid.
    Om du menar något annat så får du kanske förklara det.
    Nej jag FRÅGAR om det är av egoistiska skäl som man ställer de kraven/villkoren
    Det kan finnas andra skäl än egoistiska. Att vara gravid är ett sådant skäl.
    Då kan man kanske vilja ha sin partners stöd. Speciellt om man har komplikationer i samband med graviditeten.
    Men det kanske du tycker är egoistiskt?
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 14:27:43 följande:
    Men partnern måste ju nödvändigtvis inte "öppna" för det, det kan man ju "erbjuda" ändå så visst har hon chansen om hon skulle vilja det
    Ja,men eftersom hon nu inte har öppnat för det så kanske TS borde ha frågat henne om hon skulle vara ok med det innan han bestämde sig för att vara otrogen?
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2026-02-17 18:22:10 följande:
    Jo, det är hon som behöver stöd och uppmuntran.
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 18:45:17 följande:
    Jag har inte pratat om att inte få sin partners stöd när man är gravid. Det handlade om att mannen ha sex med andra.
    Men om han inte klarar av att vänta den korta period det innebär sp kanske han själv borde fråga sin sambo om det är ok att han ligger med andra istället för att vara otrogen.
    Det är trots allt han som har gjort henne gravid också. Hon blev inte det på egen hand.
  • molly50
    Anonym (.m.) skrev 2026-02-17 18:46:36 följande:
    Ja det borde han. Men nu gällde inte det inte TS beteende, det jag frågade om.
    Och vi är flera här som har skrivit att hans beteende är egoistiskt och svinigt.
    Om han inte klarar av att vara utan sex under den tillfälliga period som hon är gravid så borde han fråga henne om det är ok att han ligger med andra istället fört att vara otrogen.
    Eller så borde han inte ha gjort henne gravid från första början.
    Helst borde han väl vara singel så kan han ligga runt som han vill.
Svar på tråden Sambo är gravid