• Anonym (aåoitr)

Dejting blir värre

Så Uppenbart och synbart att dejtingen är på stupkanten, spelar ingen roll om det är online eller andra former.

Finns artiklar om att t ex unga män inte kan dejta ..

Så vems fel är det egentligen, jag kan inte nöja mig med att vi ska skylla detta enbart på män oavsett ålder i livet.
    MEN gud förbjude om du säger att det är kvinnors fel.

Jag hävdar dock att problemet ligger hos båda kön, 50-50

NI singlar här: Skulle du dejta en Arbetslös man/ kvinna?
    Om inte, varför?

• Svar på tråden Dejting blir värre
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 14:57:10 följande:
    Herregud, ska jag behöva tänka för dig också, gör lite jobb själv kanske?
    Det är du som har jobb att göra. Det är du som kommer med grundlösa påståenden och åsikter utan att ha minsta underlag för dem. Jag kan ha åsikten att det är kaninernas fel att mjölken är dyr och att räntan är för hög. Jag har rätt till den åsikten men jag är korkad om jag tror att jag inte ska behöva förklara varför jag tror det om jag väcker den åsikten i ett publikt forum.
  • Anonym (Vilka?)
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 14:47:47 följande:
    Bara min åsikt.. räcker inte det och att du vill ha en vetenskaplig fakta och svar sök till någon som är bättre lämpad för det då..
    Du förklarar ju inte din åsikt. Du berättar inte vad du tycker är fel mer än "jag tycker det är fel". 

Det är svårt att diskutera med någon som bara svarar "därför" när man försöker få veta mer om hur personen resonerar. 
  • Anonym (aåoitr)
    Anonym (Nope) skrev 2026-02-16 15:14:19 följande:

Nej TS, jag skulle inte dejta en arbetslös. Varför tycker jag är ganska uppenbart. Jag vill ha en partner som kan försörja sig själv och som har lite driv. 

Och hans arbetslöshet är då 100% hans fel? inga yttre omständigheter om varför han just blev arbetslös.?

Nej, arbetslösa ses automatiskt som dräggens drägg för något som dom i stort sett inte har något finger med i.. ( Oftast dom som då inte säger upp sig på pin kiv)  
  • Anonym (Vilka?)

Så länge personen kan försörja sig själv på laglig väg så spelar det mindre roll om han är arbetslös eller vad han jobbar med. Jag tänker ändå inte bli sambo igen. 

Nu är jag särbo och ibland betalar han, ibland jag. Det jämnar ut sig som regel i slutändan. Oftast är vi hemma hos honom och handlar vi mestadels sånt som vi ska ha den helgen så har jag inga problem att betala även om det oftast är "hos honom betalar han, hos mig betalar jag". Kräver inga extravaganta presenter eller resor heller. 

• Fjäril kär
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 16:01:28 följande:
    Du kan inte finna mig intressant på en dejting app, för att jag är inte med i någon dejting app.. du har större chans att hitta en 9:as synål i Marianergraven än at hitta mig på en dejtingapp. Men lycka till!
    Så varför pratar du då om dejting?  Hur ör det relevant?  
  • Anonym (aåoitr)
    Fjäril kär skrev 2026-02-16 16:11:14 följande:
    Så varför pratar du då om dejting?  Hur ör det relevant?  
    Jag har väl en kompis krets där alla inte är i någon form av förhållande eller i dejting stadium..
    Eller antog du att jag är 200 +kg och bor i mina föräldrars källare sitter och spelar datorspel och konsumerar mängder av porr?
  • Ikaros12
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 16:06:26 följande:
    Och hans arbetslöshet är då 100% hans fel? inga yttre omständigheter om varför han just blev arbetslös.?

Nej, arbetslösa ses automatiskt som dräggens drägg för något som dom i stort sett inte har något finger med i.. ( Oftast dom som då inte säger upp sig på pin kiv)  
    Jag ser definitivt inte ner på någon som är arbetslös. Har jag vänner som är det så hjälper och stöttar jag dem jättemycket. Orsaken till att jag förmodligen Inte skulle dejta en arbetslös är inte att jag ser dem som drägg. Orsaken är enbart att när jag går in i en relation så vill jag att båda ska få ett bättre liv. Hjälpa vänner gör jag gärna, men inte lägga eventuellt år av mitt liv på någon som jag inte känner än, för att eventuellt skapa en relation med den personen, om personen eventuellt får arbete.
  • Anonym (ased)
    Anonym (Vilka?) skrev 2026-02-16 16:02:22 följande:
    Vilka orimliga krav ställer kvinnor? Om det nu är orimliga krav, hur kommer det sig att det ändå finns de som inte uppfyller dessa orimliga krav som har relationer? 
    kolla på några klipp där så får du svar på dina frågor
  • Ikaros12
    Anonym (ased) skrev 2026-02-16 16:22:40 följande:
    kolla på några klipp där så får du svar på dina frågor
    Jag tittade på klippet. Det var inte något nytt argument för mig och ja, det finns absolut kvinnor i världen som tänker så som de gjorde. Men jag är så otroligt glad att majoriteten av kvinnorna jag träffat i mitt liv inte har de åsikterna. Jag är glad att de kvinnorna inte har samma stereotypa bild av män som videon visar om kvinnor. Då hade det varit svårdejta.
  • Anonym (Päckel)
    Anonym (ased) skrev 2026-02-16 15:30:15 följande:

youtubekanalen www.youtube.com/@Kozmicverse/videos är bra där får man en inblick i varför dating är svårt och vilket ansvar kvinnor har för det.

Det korta svaret är att kvinnor ställer orimliga krav men tillför ytterst lite själv.

Man kan ju också kolla valfri tidning om vilka risker kvinnor har genom att bara vara kvinna. Eller kolla upp statistik vet jag. Hur många kvinnor mördas, misshandlas, ofredas, våldtas årligen av män? Så kan du ju själv undra över varför kvinnor är selektiva och försiktiga. Vad tror du? Eller menar du att män är så lågt begåvade att de måste börja begå dessa brott för att kvinnor är selektiva? hundar kan man lära ett nej..
Svar på tråden Dejting blir värre