• Anonym (aåoitr)

Dejting blir värre

Så Uppenbart och synbart att dejtingen är på stupkanten, spelar ingen roll om det är online eller andra former.

Finns artiklar om att t ex unga män inte kan dejta ..

Så vems fel är det egentligen, jag kan inte nöja mig med att vi ska skylla detta enbart på män oavsett ålder i livet.
    MEN gud förbjude om du säger att det är kvinnors fel.

Jag hävdar dock att problemet ligger hos båda kön, 50-50

NI singlar här: Skulle du dejta en Arbetslös man/ kvinna?
    Om inte, varför?

• Svar på tråden Dejting blir värre
  • Anonym (Nope)
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 16:06:26 följande:
    Och hans arbetslöshet är då 100% hans fel? inga yttre omständigheter om varför han just blev arbetslös.?

Nej, arbetslösa ses automatiskt som dräggens drägg för något som dom i stort sett inte har något finger med i.. ( Oftast dom som då inte säger upp sig på pin kiv)  
    Jag skulle säga att de flesta kan påverka sina förutsättningar att bli attraktiv på arbetsmarknaden. Sedan är det ju en enorm skillnad på att vara arbetslös en kort tid mellan jobb och att vara det länge. 

För övrigt ser jag inte personer som drägg bara för att jag inte vill ha dem som partner. Jag måste väl ändå få välja en partner som passar mig utan att du ska gå i taket?
  • Anonym (aåoitr)
    Anonym (Nope) skrev 2026-02-16 17:01:49 följande:
    Jag skulle säga att de flesta kan påverka sina förutsättningar att bli attraktiv på arbetsmarknaden. Sedan är det ju en enorm skillnad på att vara arbetslös en kort tid mellan jobb och att vara det länge. 

För övrigt ser jag inte personer som drägg bara för att jag inte vill ha dem som partner. Jag måste väl ändå få välja en partner som passar mig utan att du ska gå i taket?
    Tja, sist jag kollade var mina fötter på golvet, vet inte vars du fått att jag är i taket..
  • Anonym (Nope)
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 17:03:16 följande:
    Tja, sist jag kollade var mina fötter på golvet, vet inte vars du fått att jag är i taket..
    Om du inte vet vad gå i taket betyder är det inte så konstigt att du är arbetslös.
  • Anonym (aåoitr)
    Anonym (Nope) skrev 2026-02-16 17:10:29 följande:
    Om du inte vet vad gå i taket betyder är det inte så konstigt att du är arbetslös.
    ??? Arbetslös?? Jag börjar mitt skift 23:45, tack så mycket!
  • Anonym (veranika savenka)

Vilka dåliga forumamatörer ni är. Ungefär som en lågstadieklass.

• Anonym (Nope)
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 17:13:32 följande:
    ??? Arbetslös?? Jag börjar mitt skift 23:45, tack så mycket!
    Helt övertygad om att du är arbetslös. Och singel. Annars hade du inte GÅTT I TAKET på det sätt du gör här.
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (aåoitr) skrev 2026-02-16 16:55:25 följande:
    Menar du att män är rädda för kvinnor för att de mördar och misshandlar så mkt?

När sa jag detta?
    Åja, nu med mord och misshandel så är ju inte kvinnor några änglar heller..

Så här skrev du som svar till någon som menade att kvinnor måste vara selektiva när de väljer män eftersom män kan vara farliga. 

Eller menar du att det är kvinnornas fel att de blir misshandlade och mördade?

• Anonym (ased)
    Anonym (Päckel) skrev 2026-02-16 16:44:00 följande:
    Man kan ju också kolla valfri tidning om vilka risker kvinnor har genom att bara vara kvinna. Eller kolla upp statistik vet jag. Hur många kvinnor mördas, misshandlas, ofredas, våldtas årligen av män? Så kan du ju själv undra över varför kvinnor är selektiva och försiktiga. Vad tror du? Eller menar du att män är så lågt begåvade att de måste börja begå dessa brott för att kvinnor är selektiva? hundar kan man lära ett nej..
    Nu är det ingen hemlighet att många kvinnor å ena sidan säger sig vilja ha en snäll och trogen kille men när man sedan ser på deras val av partners så väljer de en bad boy / farlig kille med motiveringen att den snälla och trogna grabben är alldeles för tråkig. 

Så ansvaret där ligger mer på kvinnorna och deras val av partner och är inget som kan lastas på "snälla" killar. 

Att kvinnor har höga krav kommer nog från alla sociala medier där man som kvinna får höra att det alltid finns något bättre och därför siktar de mot stjärnorna när de vill ha en partner. Han ska ha hög lön, hög status, vara socialt begåvad o.s.v.  i all oändlighet. Sedan sitter de och gråter i diverse klipp på nätet att det är omöjligt att hitta en partner när de själv avfärdar 99% av alla killar och den sista procenten är det typ 50% av kvinnorna som tävlar om (ok nu överdriver jag men du fattar poängen).

En annan aspekt är att å ena sidan gnäller kvinnor ofta om att män är så fega som inte vågar / vill ragga på dem längre å andra sidan är det vanligt att de dissar den som vågar ofta rätt grovt och det förekommer att de filmar det hela och hänger ut killen och hånar han offentligt. 

Det är väl dags för kvinnor att själv börja ragga men det saknar de flesta kvinnor ryggrad till då de inte vill bli dissade 
  • Anonym (Vilka?)
    Anonym (ased) skrev 2026-02-16 16:22:40 följande:
    kolla på några klipp där så får du svar på dina frågor
    Nej, eftersom de typ aldrig visar den stora massans åsikter utan en liten grupps och plockas fram för att visa hur hemska och elaka kvinnorna är mot männen. 

Om nu dessa krav skulle stämma, hur kommer det sig då att majoriteten av män ändå har en relation? De flesta uppfyller ju inte dessa "orimliga krav" det påstås att kvinnor har. 
  • Anonym (Haha)
    Överste Senap skrev 2026-02-16 16:45:44 följande:
    Anonym (Wtf) skrev 2026-02-16 16:04:34 följande:
    Det är du som har jobb att göra. Det är du som kommer med grundlösa påståenden och åsikter utan att ha minsta underlag för dem. Jag kan ha åsikten att det är kaninernas fel att mjölken är dyr och att räntan är för hög. Jag har rätt till den åsikten men jag är korkad om jag tror att jag inte ska behöva förklara varför jag tror det om jag väcker den åsikten i ett publikt forum.

Anonym Wtf svarade nästan identiskt med vad jag tänkte. Därför ber jag dig läsa och svara på det.
    Den gode halvsvensken är uppenbarligen svarslös då han ignorerar er bägge.
Svar på tråden Dejting blir värre