• Anonym (Ts)

Migrän hjälp

Har i 2 veckors tid haft svårt migrän med illamående (varit kanske 2-3dagar där det varit bra) men saken är den att jag väldigt sällan har huvudvärk! Huvudvärken sitter i pannan och bakom ena ögat.

Hade en period för över 1år sedan när jag mådde väldigt dåligt och var stressad och kom ofta hem från jobbet med svår migrän men har sedan dess inte haft det.

Vet inte varför jag har det men det är otroligt jobbigt. Har märkt att morgonen/förmiddag känner jag inte av det, men huvudvärken/illamåendet kommer senare under dagen.

Jag hade ägglossning för 2v sedan och fick min mens idag, kan det vara relaterat till mens? Vet inte när det är dags att kontakta vårdcentralen heller, hade mkt kontakt med dom förra året och vill helst undvika kontakta dom igen. 

• Svar på tråden Migrän hjälp
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Bella) skrev 2026-02-20 15:58:42 följande:

Stackare! Men så skönt att få en diagnos och medicin! (Då stämde det med vad jag sa, du lät så lik mig när mina bihålor är igång).

Jag tänkte på dig senast igår och undrade hur det gått. Krya på dig och ha en fin helg! 🌸

Tack snälla du och detsamma!! 
  • Aliona
    Anonym (Ts) skrev 2026-02-20 13:21:44 följande:

Var hos vårdcentralen idag och har bihåleinflammation och pågående infektion i kroppen, så fick antibiotika utskrivet!

Vad skönt att det inte var migrän, och att du nu har fått diagnos och behandling! Hoppas att du blir frisk snabbt! 
  • Anonym (Ts)
    Aliona skrev 2026-02-20 20:13:29 följande:
    Vad skönt att det inte var migrän, och att du nu har fått diagnos och behandling! Hoppas att du blir frisk snabbt! 
    Tack så mycket!! Besvären har tyvärr blivit sämre i bihålorna, så kanske får kontakta vårdcentralen igen 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ts) skrev 2026-02-22 22:31:45 följande:
    Tack så mycket!! Besvären har tyvärr blivit sämre i bihålorna, så kanske får kontakta vårdcentralen igen 
    Men nej! 

Ja, du får avvakta till imorgon måndag (fortfarande söndag innan midnatt när jag skriver detta 😄) och se.

Du kan ju alltid rådgöra med sjuksköterskan på telefon iaf om hon tycker du behöver ett nytt besök eller ska avvakta någon dag till. Det kan ta en två- tre dagar innan man märker att det vänder. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Bella) skrev 2026-02-22 23:58:11 följande:
    Men nej! 

Ja, du får avvakta till imorgon måndag (fortfarande söndag innan midnatt när jag skriver detta 😄) och se.

Du kan ju alltid rådgöra med sjuksköterskan på telefon iaf om hon tycker du behöver ett nytt besök eller ska avvakta någon dag till. Det kan ta en två- tre dagar innan man märker att det vänder. 
    Tack för svar!!

Halsontet har blivit mycket värre idag med, läkaren som jag besökte på vc sa att jag var röd i gommen så det kanske är nu det bryter ut. 

Är inne på 4:e dagen med antibiotika, ska jag köra hela kuren och kontakta vc igen om bihålorna inte blir bättre?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ts) skrev 2026-02-23 11:08:35 följande:
    Tack för svar!!

Halsontet har blivit mycket värre idag med, läkaren som jag besökte på vc sa att jag var röd i gommen så det kanske är nu det bryter ut. 

Är inne på 4:e dagen med antibiotika, ska jag köra hela kuren och kontakta vc igen om bihålorna inte blir bättre?
    Ingen aning när du ska kontakta vc igen. Ring 1177 och prata med dem kanske? 

Absolut inte avbryta kuren på annat än läkarens inrådan. Den ska ätas tiden ut. Finns många som slutar äta i förtid för att de blir bättre men då har det kommit tillbaka igen. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Bella) skrev 2026-02-23 12:46:50 följande:
    Ingen aning när du ska kontakta vc igen. Ring 1177 och prata med dem kanske? 

Absolut inte avbryta kuren på annat än läkarens inrådan. Den ska ätas tiden ut. Finns många som slutar äta i förtid för att de blir bättre men då har det kommit tillbaka igen. 
    Absolut, ska fortsätta med kuren!

Ringer 1177 för råd, tack för att du svarar!
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ts) skrev 2026-02-23 13:52:37 följande:
    Absolut, ska fortsätta med kuren!

Ringer 1177 för råd, tack för att du svarar!
    Ja. jag är inte sjuksköterska direkt, men förhoppningvis någon som kan hjälpa någon okänd på nätet. Ibland är det skönt att bara bolla med någon annan. 

Hoppas du får sova gott trots bihålorna. 
  • Anonym (Ts)

Var till vårdcentralen igen, värken i bihålorna blir inte bättre :(

Läkaren tog nph-odling i näsan och så fick jag kortison nässpray och sa att jag kan gå tillbaka till jobbet nästa veckan. Jag mår jättedåligt och har tryck över ansiktet hela tiden och känner att jag kan verkligen inte jobba med det här, klarar knappt av vardagssysslor :( 

Svar på tråden Migrän hjälp