• Anonym (Hejabajen)

Var hon otrogen?

Det är sak som jag inte kan sluta tänka på och som jag mår väldigt dåligt av...
    Min sambo var i början av hösten på en fotbollsresa i köpenhamn. Dom skulle kolla på fotboll i malmö men bo och spendera helgen i köpenhamn. Dom var fyra stycken som åkte iväg på fredag morgon. Vi är båda fotbollsintresserade men hejar på olika lag därför följde jag inte med. Av dom här fyra som åkte så är hon den enda tjejen, resten grabbar, en av dom hennes kusin och de andra två är kusinens kompisar. De har varit på flertalet hemmamatcher ihop så hon känner alla som hon åkte med.
    Vi hade facetime och sms kontakt under hela resan, när hon kom hem på söndagen så kändes det direkt som att det var något konstigt med henne. Frågade henne om resan, om maten var bra, hotellet var bra, matchen såg jag på tv och vet att den gick bra då laget hon hejar på hade vunnit.
    Jag kunde inte skaka av mig den konstiga känslan jag hade. Så jag frågade om det hade hänt något på resan, någon som blev för full eller om någon gjorde något dumt.
    Fick svar som att:
    -"nej, vi gick och la oss tidigt, typ vd tolv"
    -"Vi drack inte så mycket" osv osv
    Jag själv har varit med mina grabbar på fotbollsresor och vet att under sånna här resor så dricker man mycket och är uppe sent.
    Efter mer prat så kom det fram att dom hade ju visst druckit mycket och var uppe framåt fem på morgon, och när hon ljugit om sånna saker så blev inte min konstiga känsla direkt bättre. 
    Jag frågade rakt utom hon gjort något hon inte borde, vilket hon förnekar. Men efter denna helg så har hennes beteende mönster också ändrats. 
    Vi har två små barn hemma så sängkammaren gungar inte som den gjorde när vi träffades men efter denna helg så var hon väldigt på och visade kärlek och ville ha sex osv, något som helt dött ut nu. Innan hon reste så pratade hon en del om dessa grabbar som hon åkte med. Inte ett ljud om dom nu, hon är mer hemlig med sin telefon, hon säger att hon vill börja träna väldigt ofta, det har hon aldrig pratat om tidigare.

Fattar om ni inte orkat läsa igenom hela texten men är det någon som har varit med om liknande?
    Är det bara hjärnspöken i mitt huvud?
    Var hon otrogen?
  • Svar på tråden Var hon otrogen?
  • Anonym (Va)

Alltså, du menar att vi rakt upp o ner ska veta om
    hon var otrogen?

om du känner att något inte stämmer kan det beror på några grejer. Dels att ni redan hade tappat glöden. Att ni kanske egentligen inte har samma känslor kvar. Att du tänker vad du kunnat gjort om det var du som gjorde samma resa med ett gäng tjejer.

Men ett är säkert. Om du på missunnsamt sätt börjat kommendera att hon tränar, gör sig fin osv så kommer hon nog tappa intresset helt för dig

• Anonym (Hejabajen)
    Anonym (Va) skrev 2026-02-19 13:39:06 följande:

Alltså, du menar att vi rakt upp o ner ska veta om
    hon var otrogen?

om du känner att något inte stämmer kan det beror på några grejer. Dels att ni redan hade tappat glöden. Att ni kanske egentligen inte har samma känslor kvar. Att du tänker vad du kunnat gjort om det var du som gjorde samma resa med ett gäng tjejer.

Men ett är säkert. Om du på missunnsamt sätt börjat kommendera att hon tränar, gör sig fin osv så kommer hon nog tappa intresset helt för dig

Jag formulerade mig lite märkligt.

hon säger väldigt ofta att hon vill börja träna, inte att hon vill träna ofta.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hejabajen) skrev 2026-02-19 13:50:58 följande:
    Jag formulerade mig lite märkligt.

hon säger väldigt ofta att hon vill börja träna, inte att hon vill träna ofta.

Och jag menade om du kommenterar att hon typ vill träna och undrar varför så kan de bli fel. Jag hade en kille ett tag för länge sen som varje gång jag sminkade mig undrade för vem jag sminkade mig. Det blev så mycket misstanke i allt jag gjorde. 

Sen förstår jag din oro absolut. Jag skulle varit väldigt orolig
    om min man åkte iväg så med ett gäng tjej. 

Det du behöver göra nu är att låta henne få komma igen efter graviditeter och få tillbaka mer av det som var innan. Låta henne få känna sig eftertrakta. Det gör du bäst genom att ge henne komplimanger och att hålla igen med ord som grundar sig i för mycket misstanke. Har hon varit otrogen och ni inte har det upplägget i ert förhållande så är det riktigt illa. Det lär du ändå få veta till slut iaf tänker jag. Men nu är det bäst att inte låta henne få veta din oro. 

• Anonym (AB)

TS, jag har varit i liknande sitution med mitt ex.

Det började också som en känsla att något var fel. Har man levt länge med någon så märker man när det sker en förändring.
    Jag smygläste hennes mail (ja, det kanske var fel av mig, men ville veta), och fick det då bekräftat.

När en person skaffar sig en älskare/älskarinna kan en del tecken vara att de förändrar sig vad gäller t ex kläder, smink och träning... de "förbättrar" sig själv för någon annan. Det kan också vara så att de blir väldigt hemliga med mobil och det kan vara oklart vad de gör med sin tid när de är borta på sin fritid. Annat kan vara konstiga lögner och att de blir mer "aggressiva" och frånvända mot sin parter.

Det finns inte alltid något bra recept på sätt att kolla upp någon i efterhand, men du kan ju vara uppmärksam på saker och ting i framtiden.

• eija76
    Anonym (AB) skrev 2026-02-19 14:08:31 följande:

TS, jag har varit i liknande sitution med mitt ex.

Det började också som en känsla att något var fel. Har man levt länge med någon så märker man när det sker en förändring.
    Jag smygläste hennes mail (ja, det kanske var fel av mig, men ville veta), och fick det då bekräftat.

När en person skaffar sig en älskare/älskarinna kan en del tecken vara att de förändrar sig vad gäller t ex kläder, smink och träning... de "förbättrar" sig själv för någon annan. Det kan också vara så att de blir väldigt hemliga med mobil och det kan vara oklart vad de gör med sin tid när de är borta på sin fritid. Annat kan vara konstiga lögner och att de blir mer "aggressiva" och frånvända mot sin parter.

Det finns inte alltid något bra recept på sätt att kolla upp någon i efterhand, men du kan ju vara uppmärksam på saker och ting i framtiden.

Ja håller med, jag blev väldigt attraherad av en annan man när jag var gift och vi hade småbarn. Man förändras då, vill liksom snygga till sig. Men, jag och min dåvarande hade inget bra samliv då. Min dåvarande man hade släppt allt i vårat gemensamma liv och gjorde enbart det som behagade honom. Jag var till o med den som drog in pengar så vi fick det att gå runt. Då blir någon annan lättare en språngbräda, en anledning till att våga ta steget. 

Så det med attraktion till någon annan, eller rent av otrohet kan vara ett led i en relation som inte fungerar. Jag var aldrig otrogen. Det finns inte i min värld att gå den vägen. Men att bli attraherad av någon annan kan ha olika grundorsak och kan också vara symptom på någon i relationen som kan förändras och bli bättre.

• Anonym (Bocken)
    Anonym (Hejabajen) skrev 2026-02-19 13:29:18 följande:
    Var hon otrogen? Det är sak som jag inte kan sluta tänka på och som jag mår väldigt dåligt av...
    Min sambo var i början av hösten på en fotbollsresa i köpenhamn. Dom skulle kolla på fotboll i malmö men bo och spendera helgen i köpenhamn. Dom var fyra stycken som åkte iväg på fredag morgon. Vi är båda fotbollsintresserade men hejar på olika lag därför följde jag inte med. Av dom här fyra som åkte så är hon den enda tjejen, resten grabbar, en av dom hennes kusin och de andra två är kusinens kompisar. De har varit på flertalet hemmamatcher ihop så hon känner alla som hon åkte med.
    Vi hade facetime och sms kontakt under hela resan, när hon kom hem på söndagen så kändes det direkt som att det var något konstigt med henne. Frågade henne om resan, om maten var bra, hotellet var bra, matchen såg jag på tv och vet att den gick bra då laget hon hejar på hade vunnit.
    Jag kunde inte skaka av mig den konstiga känslan jag hade. Så jag frågade om det hade hänt något på resan, någon som blev för full eller om någon gjorde något dumt.
    Fick svar som att:
    -"nej, vi gick och la oss tidigt, typ vd tolv"
    -"Vi drack inte så mycket" osv osv
    Jag själv har varit med mina grabbar på fotbollsresor och vet att under sånna här resor så dricker man mycket och är uppe sent.
    Efter mer prat så kom det fram att dom hade ju visst druckit mycket och var uppe framåt fem på morgon, och när hon ljugit om sånna saker så blev inte min konstiga känsla direkt bättre. 
    Jag frågade rakt utom hon gjort något hon inte borde, vilket hon förnekar. Men efter denna helg så har hennes beteende mönster också ändrats. 
    Vi har två små barn hemma så sängkammaren gungar inte som den gjorde när vi träffades men efter denna helg så var hon väldigt på och visade kärlek och ville ha sex osv, något som helt dött ut nu. Innan hon reste så pratade hon en del om dessa grabbar som hon åkte med. Inte ett ljud om dom nu, hon är mer hemlig med sin telefon, hon säger att hon vill börja träna väldigt ofta, det har hon aldrig pratat om tidigare.

Fattar om ni inte orkat läsa igenom hela texten men är det någon som har varit med om liknande?
    Är det bara hjärnspöken i mitt huvud?
    Var hon otrogen?
    Kan bara säga att jag varit med om liknande situation.

Resa med kille hon kände sedan tidigare. Småbarn.

Efter hemkomst hemlig med mobilen. Köpte nya kläder, sminkade sig mera, började jogga.

Visade sig sedan att hon varit otrogen och det tog slut.

Behöver inte vara så i ditt fall, men om man känt varandra länge så märker man direkt om något är annorlunda. Sådant som låter obetydligt för någon annan. Kanske inte betyder något var för sig, men sammantaget märker man att något inte stämmer.

Det som jag tycker INTE tyder på att hon varit otrogen är att hon visar mer kärlek och vill ha mer sex nu. Brukar vara tvärtom, att det är bara med den andra hon vill vara. Men det kan säkert bero på om hon blivit kär i den andra eller om det bara var tillfälligt sex och inget mer. Då kan det ha väckt sådana känslor till liv.

Vet att många tycker att man inte ska snoka etc, men jag tycker tvärtom. Försök ta reda på fakta, för din egen skull. Du kan ju om inte annat fråga henne lite om hon har hört något nytt från de andra killarna, med tanke på att hon ofta pratade om dem förut.
  • Anonym (Roy Roger)

Bestäm dig för att lita på henne. Skaka av dig tvivlen. Satsa på att bygga ert förhållande kärleksfullt och starkt.

Om hon tog ett snedsteg i Köpenhamn så kanske det inte är hela världen, i ett livsperspektiv. Men om du misstänkliggör och granskar och kontrollerar så lär förhållandet inte bli så kul.

• Anonym (trixig)

Kanske är det en kompensationsreaktion du ser.
    Men i så fall har hon ju dåligt samvete, och hon har valt dig och vill gå vidare med dig, oavsett vad som har hänt eller inte hänt på den där resan.

Om du vill stressa lite kan du oskyldigt föreslå att ni ska ses med de där killarna i vår, grilla eller nåt, och sen observera hur de beter sig. Har hon faktiskt dåligt samvete kommer hon troligen att vrida sig som en mask hela tiden.

• Anonym (trixig)

Tillägg: Det kan också vara att hon var otrogen men sexet var uselt, och därför fattade hon vad hon har i dig.

• Anonym (Erfaren_man)

Du lät tjejen åka på festresa ensam med tre killar????

Okej....

Svar på tråden Var hon otrogen?