• Anonym (Hejabajen)

Var hon otrogen?

Det är sak som jag inte kan sluta tänka på och som jag mår väldigt dåligt av...
    Min sambo var i början av hösten på en fotbollsresa i köpenhamn. Dom skulle kolla på fotboll i malmö men bo och spendera helgen i köpenhamn. Dom var fyra stycken som åkte iväg på fredag morgon. Vi är båda fotbollsintresserade men hejar på olika lag därför följde jag inte med. Av dom här fyra som åkte så är hon den enda tjejen, resten grabbar, en av dom hennes kusin och de andra två är kusinens kompisar. De har varit på flertalet hemmamatcher ihop så hon känner alla som hon åkte med.
    Vi hade facetime och sms kontakt under hela resan, när hon kom hem på söndagen så kändes det direkt som att det var något konstigt med henne. Frågade henne om resan, om maten var bra, hotellet var bra, matchen såg jag på tv och vet att den gick bra då laget hon hejar på hade vunnit.
    Jag kunde inte skaka av mig den konstiga känslan jag hade. Så jag frågade om det hade hänt något på resan, någon som blev för full eller om någon gjorde något dumt.
    Fick svar som att:
    -"nej, vi gick och la oss tidigt, typ vd tolv"
    -"Vi drack inte så mycket" osv osv
    Jag själv har varit med mina grabbar på fotbollsresor och vet att under sånna här resor så dricker man mycket och är uppe sent.
    Efter mer prat så kom det fram att dom hade ju visst druckit mycket och var uppe framåt fem på morgon, och när hon ljugit om sånna saker så blev inte min konstiga känsla direkt bättre. 
    Jag frågade rakt utom hon gjort något hon inte borde, vilket hon förnekar. Men efter denna helg så har hennes beteende mönster också ändrats. 
    Vi har två små barn hemma så sängkammaren gungar inte som den gjorde när vi träffades men efter denna helg så var hon väldigt på och visade kärlek och ville ha sex osv, något som helt dött ut nu. Innan hon reste så pratade hon en del om dessa grabbar som hon åkte med. Inte ett ljud om dom nu, hon är mer hemlig med sin telefon, hon säger att hon vill börja träna väldigt ofta, det har hon aldrig pratat om tidigare.

Fattar om ni inte orkat läsa igenom hela texten men är det någon som har varit med om liknande?
    Är det bara hjärnspöken i mitt huvud?
    Var hon otrogen?
  • Svar på tråden Var hon otrogen?
  • Anonym (Japp)

Jag har haft liknande erfarenheter.

Min fru blev mer distanserande, känslokall och tillslut sa hon att hon inte hade samma känslor för mig men att hon inte ville splittras. Jag hade dock känslan av att det var något hon inte berättade för mig. Det visade sig att hon inte varit sexuellt otrogen men hade varit känslomässigt otrogen. 

Min fru och den andra personen hade suttit ensamma och bekräftat för varandra att de har romantiska känslor för varandra. De fortsatte sedan med flörtiga meddelanden till varandra bakom min och hans frus rygg ett tag. Tillslut fick jag henne att berätta allt. 

Enligt henne hände inget annat men jag kommer nog aldrig känna mig helt säker på detta. Jag snokade också men sanningen är att allt jag såg där fick mig bara att må ännu sämre.

Vi är fortfarande ett par men vi har mycket kvar att jobba på.

Så det jag vill säga till dig är att lita på din instinkt och det bästa vore om sanningen kom från henne.

• Anonym (orion)

Verkar att så sannolikt att det hänt något under helgen i Köpenhamn när TS direkt märker något konstigt med henne när hon kommer hem.

Men han får nog också skylla sig själv lite grann iom. att upplägget 3 killar och henne på weekend festresa i Köpenhamn kanske var lite väl vågat.

• kallestropp50

DET HÄR HAR JAG VARIT MED OM! DET ÄR  OBEHAGLIGT MEN SAMTIDIGT ETT SLAGS KVITTO PÅ OTROHET. MIN FRUS. 

Defensivt försvar (Gaslighting): Genom att skrika försöker den otrogna partnern att förvirra dig, få dig att känna dig överdriven och tvinga dig att backa. Det är ett sätt att vända situationen så att du blir den som måste lugna ner situationen, vilket är en form av gaslighting.

Flytta skulden (Deflection): Istället för att erkänna, vänder de på steken och anklagar dig för att vara kontrollerande, svartsjuk eller att du inte litar på dem. Det är ett sätt att undvika ansvar.

Skam och rädsla: Skrik kan vara ett uttryck för extrem skam, skuld och rädsla för att ha förstört något värdefullt. Ilska blir då en sköld för att dölja dessa djupare, mer sårbara känslor.

Att tysta dig: Målet kan vara att få dig att sluta ställa frågor om affären. De kan känna sig "granskade" och använder vrede för att stänga ner diskussionen.

Förlust av kontroll: En narcissistisk person kan bli arg för att de förlorar kontrollen över situationen och över dig. 
  • Ascendere

Är det verkligen bara jag som tycker att hela upplägget låter extremt märkligt? 

Ensam tjej med man och barn åker med tre killar på fotbollsresa utan sin man? 
    gå på en match, absolut, men en hel helg med övernattning är ju så märkligt bara det

Motsvarigheten hade väl varit att mannen åkt på spa-helg med tre tjejlompisar. 

• Ascendere
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2026-02-19 23:07:47 följande:

Du lät tjejen åka på festresa ensam med tre killar????

Okej....

Lite som att släppa in en skock dagisbarn i en lösgodisbutik och sen undra om någon åt något 
  • Anonym (Va)

Säger nog mer om er än om folk i allmänhet. Bara för att jag skulle åka iväg med tre män så skulle det iaf inte för min del betyda, oj tre ballar som jag kan sätt på! 

Min man är min man och ingen annan behövs oavsett var jag befinner mig eller oavsett antalet ballar omkring.

• Anonym (Va)
    Ascendere skrev 2026-02-20 08:27:29 följande:

Är det verkligen bara jag som tycker att hela upplägget låter extremt märkligt? 

Ensam tjej med man och barn åker med tre killar på fotbollsresa utan sin man? 
    gå på en match, absolut, men en hel helg med övernattning är ju så märkligt bara det

Motsvarigheten hade väl varit att mannen åkt på spa-helg med tre tjejlompisar. 

Aha du utgår ifrån: alla tjejer går på spa, inga tjejer gillar fotboll.
  • Anonym (Erfaren_man)

TS märkliga godtrohet verkar ha straffat sig. 

Hoppas detta åtminstone blir en läxa för framtiden (med nästa partner).

• Anonym (M.)

Ja, sammantaget av det du beskriver så tror jag att hon varit otrogen. Beklagar, TS!

• Anonym (M.)
    Anonym (Va) skrev 2026-02-20 08:37:31 följande:

Säger nog mer om er än om folk i allmänhet. Bara för att jag skulle åka iväg med tre män så skulle det iaf inte för min del betyda, oj tre ballar som jag kan sätt på! 

Min man är min man och ingen annan behövs oavsett var jag befinner mig eller oavsett antalet ballar omkring.

Kan du vara så helt säker på det? Ibland känner man inte sig själv, för att man inte har varit i alla tänkbara situationer ännu. Alkohol, feststämning (laget de hejade på hade vunnit), känslan att vara på semester och långt borta från den vanliga världen med de vanliga reglerna, och närheten till personer av motsatt kön... Lägg till att kvinnan i trådstarten vanligen lever som en trött och stressad småbarnsmamma med inrutade rutiner, och inte har haft sex på länge. Det är som en perfekt storm för otrohet. 

Vi får hoppas att hon inte gjorde det med sin egen kusin i alla fall! Förvånad
  • Anonym (Va)
    Anonym (M.) skrev 2026-02-20 13:24:46 följande:
    Kan du vara så helt säker på det? Ibland känner man inte sig själv, för att man inte har varit i alla tänkbara situationer ännu. Alkohol, feststämning (laget de hejade på hade vunnit), känslan att vara på semester och långt borta från den vanliga världen med de vanliga reglerna, och närheten till personer av motsatt kön... Lägg till att kvinnan i trådstarten vanligen lever som en trött och stressad småbarnsmamma med inrutade rutiner, och inte har haft sex på länge. Det är som en perfekt storm för otrohet. 

Vi får hoppas att hon inte gjorde det med sin egen kusin i alla fall! Förvånad
    Jag har varit en småbarnsmamma och har även endel killkompisar. Kan bara svara för mig själv givetvis. Minns att jag efter första barnet fyllt ett år var ute med två killkompisar och blev stupfull och vinglade hemåt. Mer än så existerar inte i min värld. Men jag har en barndomskompis som låg med andra så fort hon hade möjlighet när hennes kille var hemma med deras gemensamma barn. Hon har barn med fyra olika män. Vi lever alla olika. Det jag sätter mig emot är att ni börjat generalisera. 
    Kan bara säga att min man litar på mig. Det märks i sättet han inte kväver mig med frågor. Det gör också att vi har en starkare förälskelse, än jag haft med tidigare misstänksamma män.

Är det så att TS misstänker något som kommer det nog fram ändå snart.
Svar på tråden Var hon otrogen?