Utvandradtjej skrev 2026-02-20 20:08:37 följande:
Jag har ingen aning om vad jag har i IQ eller vad personer i min närhet har. Men är såklart ett sätt att beskriva honom, och har man inte samma sociala antenner pga det så är det såklart relevant. Inte så att jag presenterar honom som att han är smartare än resten av alla andra 🤔
Men du är tydligen så smart att du trycker ned någon som ber om hjälp men sedan kallar sina vänner att dom har 80 i IQ. Fint.
Tja jag är tillbaks.
Skit i IQ och hur smart din man är. Fokusera på att vara ödmjuka och nämn inte sånt skit.
Mitt tips till dig är att ni kan tillsammans (du och din man) gå till SFI i Norge om ni är där och skaffa er nya kontakter där, ni kan gå fram till folk och säga att ni vill skaffa er nya vänner och ni kan prata norska och lära dem språket. Invandrare tenderar att vara trevligare än vanligt folk så gå dit och ge det ett försök.
Introducera er för nyanlända invandrare och lär dem språket, i gengäld får ni kompisar som ni kan bjuda hem, fika ute tillsammans med, gå på bio med eller vad som helst. Om ni trivs med att skaffa er endast tjejkompisar så fokusera på att snacka med tjejer, finns fullt med folk. Ni behöver bara gå in på SFIs lokal och fråga personalen när studenter kommer in där, sedan möter ni upp studenterna och introducerar er på norska, Kan du ens norska? Din man kan snacka med dem på norska isf så tar ni det därifrån.
Inte så dum ide ändå eller vad tycker du? På så sätt kan ni skaffa er nya vänner som startar sina liv från början och ni är med i deras resa från början.