Inlägg från: Teresse7 |Visa alla inlägg
  • Teresse7

Vad gör jag nu ?

Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 17:38:17 följande:
    Men jag är ju inte kär i henne. Känslor finna absolut men det räcker inte 
    Hur känns det om hon avslutar relationen då tror du ? Hon verkar (om hon egentligen vill mer) haft ett väldigt tålamod med dig. Typsikt scenario om hon går nu och du inser att du visst ville mer men då kan det bli försent. 

Hur hade du reagerat om du stött ihop med hennes tinderprofil ? Eller om hon legat med någon annan ? 
  • Teresse7
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-26 09:16:09 följande:
    Fast jag letar inge efter någon att bli kär i 
    Vad är det du letar efter på tinder då? Ligg? 

Jag köper inte det som många skriver att tjejen hoppats på att bli ihop, eller det kan nog vara så men tycker inte det spelar någon roll...

Har man umgåtts och haft den relation ni har så tycker inte jag att man har fulla rättigheter till ett singelliv lite parallellt. Självklart väljer hon att backa oavsett om hon bli ihop eller inte.

Du lever ett litet dubbelliv med dig själv och verkar vara rätt vilse. 

Du har inte förlorat henne om du är redo att göra vissa små förändringar i ditt eget huvud. Du verkar gilla denna tjejen mer än du själv inser och det kommer väl komma ikapp dig för eller senare. Det kan vara försent när du kommit dit men då har du iaf kommit en bit påväg med din egen självutveckling 
  • Teresse7
    Anonym (Limpan) skrev 2026-02-26 09:50:02 följande:

Håller med. 

Det är så sjukt osmickrande när någon man dejtar fortsätter vara aktiv på dejtingsidor, uppdaterar sin profil och verkar hoppas på något annat. Det är liksom en signal på att man inte duger utan är ett andrahandsval eller tidsfördriv. Dejtar man någon så pausar man sina appar, både för den man dejtars skull och för de andra på dejtingapparnas skull. Respekt kallad det.

Ja det är inget kul oavsett om man vill vara ihop eller inte. Spelar mindre roll om man umgåtts så länge. 
    Tjejen i detta fall måste kömt som du skriver, sig som ett tidsfördriv. Tveksamt om hon verkligen bara är ett tidsfördriv för TS men som man säger "man saknar inge kossan förrän båset är tomt" 

Låter dessutom TS tjejen gå nu utan invändningar så lär hon ju känna att hon varit ett tidsfördriv ännu mer.

Sen har man inte en tjej som tidsfördriv i över ett helt år, på detta sätt. Dejtar och skriver dagligen. Det rimmar inte alls. Ts är nog kär vare sig han vill det eller inte... sent ska syndaren vakna
  • Teresse7
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-26 11:14:27 följande:
    Jag vill bara förstå hur hon tänker när hon varit lika tydlig som jag hon inte vill vara ihop men väljer att ta avstånd för att jag har en tinderprofil 
    Men snälla! För det första så kanske hon inte vill ihop av andra anledningar än att hålla dörrar öppna. Bara för att någon inte vill bli ihop så betyder inte det per automatik att man vill äta kakan och ha den kvar. Hon har väl sina anledningar och du får väl visa lite intresse och fråga henne om du undrar. 

Har hon varit i långa förhållanden så kan det cara så enkelt att hon vill stå på egna ben ett tag. Har hon barn så kan det bero att hon vill ägna så mkt hon kan av sig själv till dem. Det behöver inte handla om att ligga med flera som en som precis har börjat utforska sex i 17 års åldern. 

Du måste ju prata med henne
  • Teresse7
    Dimisi skrev 2026-02-26 19:58:17 följande:
    Du måste inte ett jävla skit för hennes skull! Hon är kapabel att bestämma över sig själv. Det har du ju redan märkt. Det är ju därför du startade den här tråden. För att vi ska hjälpa dig att spekulera i vad som ligger bakom hennes omvälvande beslut.

Glenn, om du vill ha den här kvinnan, får du be om henne. Hur många gånger kan du lura dig själv att det är ädelt att ta beslutet åt kvinnan?
    Dimisi skrev 2026-02-26 19:58:17 följande:
    Du måste inte ett jävla skit för hennes skull! Hon är kapabel att bestämma över sig själv. Det har du ju redan märkt. Det är ju därför du startade den här tråden. För att vi ska hjälpa dig att spekulera i vad som ligger bakom hennes omvälvande beslut.

Glenn, om du vill ha den här kvinnan, får du be om henne. Hur många gånger kan du lura dig själv att det är ädelt att ta beslutet åt kvinnan?

Exakt!!! 

Orden " det är bättre för dig om du hittar någon bättre än mig"  är en fras som låter omtänksam men att få höra den är sjukt irriterande.

Man väljer vem man vill vara, vill du ha henne i ditt liv så behöver hon flrst och främst få veta det. Det är en tinderprofil och hålla ordning på penisen hon begär. Om det är så svårt att göra det så kan du ha en röd flagga på din tinderprofil nästa gång du uppdaterar den. 
Svar på tråden Vad gör jag nu ?