• Anonym (Glenn)

Vad gör jag nu ?

Lång historia kortare 

Började dejta en tjej för drygt ett år sedan. Jag va tydlig medvatt jag inte vill ha någon relation. Jag vill känna dendär självklarheten isf, vilket jag aldrig har könt och inte heller tror jag kommer kunna känna. Så där har jag varit tydlig. Hon har inte haft några problem med det. Vi har bjudit hem varandra på mat och umgåtts på helgerna. Vi hörs varje dag. Har verkligen könt att det Vi har är någonting bra men har inte könt att jag vill mer. Jag har varit tydlig flera gånger, senast för bara nån månad sedan och hon säger att hon är fine med det.

Sen har jag min tinderprofil aktiv, vilket hon fick se för ett par veckor sedan och hon blev besviken. Varför blir hon upprörd över det när vi inte är ihop? Hon vill tydligen inte ses mer ?? 

Jag hänger inte med? Jag har träffat henne varje helg i ett år så jag har inte ens kunnat träffa någon på tinder...

Kan någon hjälpa mig förstå 

• Svar på tråden Vad gör jag nu ?
  • arvidomr

Först och främst vill jag berömma dig för att du har varit ärlig ända från början av processen. Om du vill ha en seriös och långvarig relation rekommenderar jag att du fortsätter med tjejen, eftersom det är tydligt att hon vill ha en seriös relation. Men om du inte vill det bör du avsluta kommunikationen med henne

• Anonym (a)

Hon vill tydligen mer vilket du borde veta och inte hållit henne på halster. Dejtar ni är ni inte KK så .

• Tecum
    Anonym (a) skrev 2026-02-25 16:20:01 följande:

Hon vill tydligen mer vilket du borde veta och inte hållit henne på halster. Dejtar ni är ni inte KK så .

Men han har ju inte hållit henne på halster utan sagt att han inte vill bli mer seriös eller exklusiv. Fast hon har förträngt det och ägnat sig åt önsketänkande. När hon såg tinderprofilen, kickade verkligheten in. 

Helt logiskt att hon inte vill träffas mer.
  • Zoegazz

Fast du har ju henne tills du träffat någon bättre. Såklart är hon less på att ge dig flickvänsbehandling när hon inte ens får titeln. Låt henne träffa nån annan istället. Blir oftast känslor för ena när man håller på såhär. 

• Anonym (Suck)

Ni har i ett års tid träffats varje helg, hörts varje dag, träffar inga andra. Ni är (var) redan i ett förhållande. Förstår inte ditt och så många andras skräck för att kalla det vad det är. Den stora läskiga stämpeln. Förhållande ooooh läbbigt. Helt oförståeligt.

• Anonym (Glenn)
    Anonym (a) skrev 2026-02-25 16:20:01 följande:

Nej vi är inte bara kk. Vi umgås mer än så. Jag har absolut känslor men jag vill helt enkelt inte bli ihop då jag anser att man bör vara kär och det är jag inte. 
  • Anonym (Glenn)
    Anonym (Suck) skrev 2026-02-25 17:25:19 följande:

Ni har i ett års tid träffats varje helg, hörts varje dag, träffar inga andra. Ni är (var) redan i ett förhållande. Förstår inte ditt och så många andras skräck för att kalla det vad det är. Den stora läskiga stämpeln. Förhållande ooooh läbbigt. Helt oförståeligt.

Men jag är ju inte kär i henne. Känslor finna absolut men det räcker inte 
  • Teresse7
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 17:38:17 följande:
    Men jag är ju inte kär i henne. Känslor finna absolut men det räcker inte 
    Hur känns det om hon avslutar relationen då tror du ? Hon verkar (om hon egentligen vill mer) haft ett väldigt tålamod med dig. Typsikt scenario om hon går nu och du inser att du visst ville mer men då kan det bli försent. 

Hur hade du reagerat om du stött ihop med hennes tinderprofil ? Eller om hon legat med någon annan ? 
  • Anonym (Mina)
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 17:37:21 följande:
    Nej vi är inte bara kk. Vi umgås mer än så. Jag har absolut känslor men jag vill helt enkelt inte bli ihop då jag anser att man bör vara kär och det är jag inte. 
    Du skriver ju att du har har känslor för henne vilket du säkert uttryckt i handling och kanske till och med ord. Då är det väl inte alls konstigt att hon blev besviken och inte längre vill ha kontakt. Vill du inte ha någon mer än en kk-relation så tycker jag du bör låta henne vara. Slösa inte bort hennes tid när hon så uppenbart vill hitta kärleken. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Glenn) skrev 2026-02-25 15:33:42 följande:
    Vad gör jag nu ?

Lång historia kortare 

Började dejta en tjej för drygt ett år sedan. Jag va tydlig medvatt jag inte vill ha någon relation. Jag vill känna dendär självklarheten isf, vilket jag aldrig har könt och inte heller tror jag kommer kunna känna. Så där har jag varit tydlig. Hon har inte haft några problem med det. Vi har bjudit hem varandra på mat och umgåtts på helgerna. Vi hörs varje dag. Har verkligen könt att det Vi har är någonting bra men har inte könt att jag vill mer. Jag har varit tydlig flera gånger, senast för bara nån månad sedan och hon säger att hon är fine med det.

Sen har jag min tinderprofil aktiv, vilket hon fick se för ett par veckor sedan och hon blev besviken. Varför blir hon upprörd över det när vi inte är ihop? Hon vill tydligen inte ses mer ?? 

Jag hänger inte med? Jag har träffat henne varje helg i ett år så jag har inte ens kunnat träffa någon på tinder...

Kan någon hjälpa mig förstå 

Du ska inte göra något. Hon ha tydligen, trots det du sagt. trott att ert förhållande var mer seriöst. Nu har hon upptäckt att det inte är så och vill inte träffa dig. 

Så fortsätt du med din Tinderprofil. 

Svar på tråden Vad gör jag nu ?