• Anonym (Hopplös)

Värdelöst nätdejtande

Män som ljuger om sig själva bara för att få till en dejt och sedan blir arga när man inte vill träffa dem igen när sanningen kommer fram, hur undviker man det? Ett exempel att jag absolut inte vill träffa en man som röker och är tydlig med det, och männen säger att neeejdå jag röker inte. Sen när man träffas visar det sig att han visst röker och jag avböjer då fler träffar. Men då blir männen arga och tycker att jag borde ge dem en chans ändå. Kan ge många fler exempel men varför slösa båda våras tid istället för att vara ärliga? Det känns hopplöst med nätdejting.

• Svar på tråden Värdelöst nätdejtande
  • Anonym (Många)

Många, främst medelålders män som dricker och röker fast de säger att de inte gör det. Men när man vet det så vet man också att mannen ifråga nog har en sämre hälsa rent allmänt, och då väljer man honom inte av den anledningen.

• Anonym (Belinda)

Det handlar om vanlig mänsklig naivitet och förhoppning. Man hoppas att personen ska se förbi olika saker och istället upptäcka allt det andra fina med en. 
    Vilket vi alla önskar eller hur? Alla vill väl bli älskad för den man är. 

Just rökning kan ju dessutom fungera tvärtom.  Är intresset väldigt stort kan det kanske fungera som morot att försöka sluta och har det som npn deadline..äe du rökfri om 2 år så gifter vi oss/köper hus/skaffar barn etc..   
    Jag som kvinna rökte tidigare och när jag träffade min exman var han extremt tydlig med att jag skulle sluta och sa just det, vill du gifta dig så slutar du röka...  jag fimpade för gott och vi gifte oss året senare. 

Alla har såklart rätt att ställa krav men motparten har också rätt att välja dig ändå med eller utan cigg . Resten får ni deala med.  Nästa gång du träffar någon är det kanske du som blir dissad över nåt han inte kan bortse från. 

• Anonym (Perfekt)
    Anonym (Hopplös) skrev 2026-02-26 11:31:35 följande:
    Värdelöst nätdejtande

Män som ljuger om sig själva bara för att få till en dejt och sedan blir arga när man inte vill träffa dem igen när sanningen kommer fram, hur undviker man det? Ett exempel att jag absolut inte vill träffa en man som röker och är tydlig med det, och männen säger att neeejdå jag röker inte. Sen när man träffas visar det sig att han visst röker och jag avböjer då fler träffar. Men då blir männen arga och tycker att jag borde ge dem en chans ändå. Kan ge många fler exempel men varför slösa båda våras tid istället för att vara ärliga? Det känns hopplöst med nätdejting.

Du har det inte lätt om du söker den ofelbare?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Perfekt) skrev 2026-02-26 13:31:16 följande:
    Du har det inte lätt om du söker den ofelbare?
    Ofelbar?

Det är väl ganska basic att man inte ljuger om saker som rökning när man dejtar. Klarar man inte det så får man skylla sig själv om man blir dissad. 
  • Fjäril kär

Nåja kvinnor gör sig skyldig till samma sak också så båda parter är lika dåliga på läsförståelse och ärlighet inom dejting. 

Men det är väl lite så att alla chansar och går det så går det liksom...  

• Anonym (.)
    Fjäril kär skrev 2026-02-26 15:17:55 följande:

Nåja kvinnor gör sig skyldig till samma sak också så båda parter är lika dåliga på läsförståelse och ärlighet inom dejting. 

Men det är väl lite så att alla chansar och går det så går det liksom...  

Vilka kvinnor gör det? Har du dejtar kvinnor? Har bara hört om män som ljuger så. Kvinnor kanske mer döljer fetma på bilder, har filter osv. Men att aktivt säga en lögn det har jag varit med om män som gjort.
  • Anonym (Vad jag hörde...)
    Värdelöst nätdejtande

Vad jag hörde så ska inte relationer vara en rättighet,  inte heller en mänsklig rättighet....
    Du klagar på något som man kan bli utan.
    Värdelöst nätdejtande

Tråkigt såklart men många kvinnor vill också få relationer på deras villkor.
  • Anonym (L)
    Anonym (.) skrev 2026-02-26 15:43:20 följande:
    Vilka kvinnor gör det? Har du dejtar kvinnor? Har bara hört om män som ljuger så. Kvinnor kanske mer döljer fetma på bilder, har filter osv. Men att aktivt säga en lögn det har jag varit med om män som gjort.
    Jag har varit med om att träffa en tjej som påstod sig vara rökfri. Hon ansåg inte att feströkning räknades. Just saying.
    Anonym (Oj) skrev 2026-02-26 13:37:00 följande:
    Ofelbar?

Det är väl ganska basic att man inte ljuger om saker som rökning när man dejtar. Klarar man inte det så får man skylla sig själv om man blir dissad. 
    Nu plötsligt ska det inte handla om att man tycker männen är en serviceinrättning eller att det ska handla om att män dejtar inte pågrund av någon välgörenhet.
    Kvinnor kan ställa krav och klaga utan det ska handla om vuxenansvar att få meningsfulla relationer.
Svar på tråden Värdelöst nätdejtande