• Anonym (Hopplös)

Värdelöst nätdejtande

Män som ljuger om sig själva bara för att få till en dejt och sedan blir arga när man inte vill träffa dem igen när sanningen kommer fram, hur undviker man det? Ett exempel att jag absolut inte vill träffa en man som röker och är tydlig med det, och männen säger att neeejdå jag röker inte. Sen när man träffas visar det sig att han visst röker och jag avböjer då fler träffar. Men då blir männen arga och tycker att jag borde ge dem en chans ändå. Kan ge många fler exempel men varför slösa båda våras tid istället för att vara ärliga? Det känns hopplöst med nätdejting.

• Svar på tråden Värdelöst nätdejtande
  • Anonym (Vad jag hörde...)
    Anonym (Hopplös) skrev 2026-02-26 11:31:35 följande:
    Värdelöst nätdejtande

Män som ljuger om sig själva bara för att få till en dejt och sedan blir arga när man inte vill träffa dem igen när sanningen kommer fram, hur undviker man det? Ett exempel att jag absolut inte vill träffa en man som röker och är tydlig med det, och männen säger att neeejdå jag röker inte. Sen när man träffas visar det sig att han visst röker och jag avböjer då fler träffar. Men då blir männen arga och tycker att jag borde ge dem en chans ändå. Kan ge många fler exempel men varför slösa båda våras tid istället för att vara ärliga? Det känns hopplöst med nätdejting.

Kärleksrelationer och sexuella relationer handlar om att utnyttja så mycket som möjligt från andra människor.
    Du får väl göra det tillbaka.
    Anonym (L) skrev 2026-02-26 15:49:27 följande:
    Jag har varit med om att träffa en tjej som påstod sig vara rökfri. Hon ansåg inte att feströkning räknades. Just saying.
    Och eftersom det handlar främst att gynna sig själv så gör även kvinnor det också.
    De flesta kvinnor vill inte att det ska vara rättvist mellan könen när det missgynnar dom. 
  • Fjäril kär
    Anonym (.) skrev 2026-02-26 15:43:20 följande:
    Vilka kvinnor gör det? Har du dejtar kvinnor? Har bara hört om män som ljuger så. Kvinnor kanske mer döljer fetma på bilder, har filter osv. Men att aktivt säga en lögn det har jag varit med om män som gjort.
    Åtskilliga kvinnor ...  klassikern är väl dom kvinnor som först och främst inte läser att killen absolut inte nånsin vill ha några barn , väljer att aktivt ljuga om barnfrågan på dejter 

Och sen plötsligt är det HANS fel att dom tjafsar om preventivmedel och barn efter några månaders förhållande..   
    Anonym (Hopplös) skrev 2026-02-26 11:31:35 följande:
    Värdelöst nätdejtande

Tänk på att nästa gång är det du som lurar andra till din fördel.
  • Anonym (Belinda)
    Anonym (.) skrev 2026-02-26 15:43:20 följande:
    Vilka kvinnor gör det? Har du dejtar kvinnor? Har bara hört om män som ljuger så. Kvinnor kanske mer döljer fetma på bilder, har filter osv. Men att aktivt säga en lögn det har jag varit med om män som gjort.
    Kvinnor ljuger lika mycket som män av exakt samma anledning.  Att framstå som bättre och att gynnas av sin lögn. 

Finns kvinnor som tex Vejpar och snusar vitt snus men samtidigt ser sig som både rök och nikotinfria ...  

Mängder med kvinnor och män ljuger friskt om huruvida dom vill ha barn eller inte, preventivmedel, antalet man legat med,  svartsjuka , sina ex-partners och hur man vill ha det i sängen sexuellt ... bland annat. ... 

Dvs man ljuger friskt om dom saker som folk överlag  anser vara  icks/dealbreakers/röda flaggor  - oavsett  kön 
  • Anonym (.)
    Anonym (L) skrev 2026-02-26 15:49:27 följande:
    Jag har varit med om att träffa en tjej som påstod sig vara rökfri. Hon ansåg inte att feströkning räknades. Just saying.
    Då handlade det ju mer om olika definitioner än att avsiktligt ljuga för personen
  • Anonym (.)
    Anonym (Belinda) skrev 2026-02-26 16:21:39 följande:
    Kvinnor ljuger lika mycket som män av exakt samma anledning.  Att framstå som bättre och att gynnas av sin lögn. 

Finns kvinnor som tex Vejpar och snusar vitt snus men samtidigt ser sig som både rök och nikotinfria ...  

Mängder med kvinnor och män ljuger friskt om huruvida dom vill ha barn eller inte, preventivmedel, antalet man legat med,  svartsjuka , sina ex-partners och hur man vill ha det i sängen sexuellt ... bland annat. ... 

Dvs man ljuger friskt om dom saker som folk överlag  anser vara  icks/dealbreakers/röda flaggor  - oavsett  kön 

Anonym (Belinda) skrev 2026-02-26 16:21:39 följande:

Har du blivit ljugen för av kvinnor på dejtingsajter?
  • Anonym (.)
    Fjäril kär skrev 2026-02-26 15:53:52 följande:
    Åtskilliga kvinnor ...  klassikern är väl dom kvinnor som först och främst inte läser att killen absolut inte nånsin vill ha några barn , väljer att aktivt ljuga om barnfrågan på dejter 

Och sen plötsligt är det HANS fel att dom tjafsar om preventivmedel och barn efter några månaders förhållande..   
    Men var har du sett detta, gick min fråga ut på
  • Anonym (.)
    Anonym (Vad jag hörde...) skrev 2026-02-26 15:45:52 följande:
    Vad jag hörde så ska inte relationer vara en rättighet,  inte heller en mänsklig rättighet....
    Du klagar på något som man kan bli utan.
    Är det någon slags mänsklig rättighet att inte medvetet lura någon? Åtminstone grundläggande respekt?
  • Anonym (M)

Förstår dig TS. Rökning är en dealbreaker för mig med. Jag förlorade min far i lungcancer som var storrökare ett helt liv och det har gjort mig extremt anti till tobak. 

Jag har också varit med om att en man ljuger om rökning och för mig är det helt obegripligt. 

Han framställde sig som en friluftsmänniska som jag men var en ytlig person som gillade glassiga tillställningar och statusprylar, allt sådant som jag är ointresserad av. 

Jag har alltid varit helt ärlig med hur jag är och ser ut eftersom allt annat är kontraproduktivt. 

Det är ju upplagt för besvikelse om man ljuger och använder filter. Dessutom säger det mycket om personer som håller på så. 

Svar på tråden Värdelöst nätdejtande