Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Tränad kropp

Jag är nu inne på min tredje fina relation. Jag har alltid varit i kärleksfulla relationer som tagit slut av orsaker som absolut inte hör till ämnet. Men på senaste tiden så har jag börjat fundera på en sak.

I alla relationer jag har haft så kan jag ha perioder då jag tränar mer. Jag får muskler och går ner i vikt. Det konstiga är att jag aldrig fått uppmärksamhet av det av den jag varit i relation med. Jag märker det ibland när de tar mer på mig, men aldrig i ord. Jag har ett par gånger fått kommentarer som handlat om att någon känner sig ful bredvid mig. 

När jag tränar så gör jag det för att må bra och enbart för att se bra ut för den jag är i relation med, så det känns lite sorgligt ibland. 

Jag har också frågat andra män och alla upplever samma sak. De får aldrig uppmärksamhet för träningsresultat av sina respektive fruar och flickvänner. Däremot av andra män.samtidigt så märker vi alla att vi faktiskt ser bättre ut o kläder och drar blickar mot oss av andra.

Ni kvinnor som ser att era män fått mer muskler på kroppen, men inte säger något. Varför ger ni inte era män upplyftande kommentarer?

Om ni inte bryr er men märker att era män gillar sina resultat. Varför uppmärksammar ni inte det? 

När jag öppet frågar om det till kvinnor så får jag aldrig något riktgt svar, så jag är nufiken på vad det beror på. Däremot kan jag få som svar att jag är en sån kvinna, men jag vet inte varför jag inte gör det.

Det känns faktiskt lite tråkigt ibland.

Själv ger jag alltid positiva kommentarer oavsett om personen tränar eller inte, men jag uppmärksammar om den jag lever med får resultat av till exempel träning. Utan att förminska när de inte tränar. Ja, det går i en sund relation.

• Svar på tråden Tränad kropp
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Yem) skrev 2026-03-07 14:39:58 följande:

För mig är det en självklarhet att man tränar och håller sig snygg för sin partner och även för sin egen skull och sin hälsa. Ser inte varför man ska ge komplimanger för något ganska så givet i relationen.

Det kanske är så enkelt. Några tycker att man ska lyfta varandra i en relation och få den andra att känna sig extra fin, medan andra tycker att det är onödig. jag får helt enkelt söka efter någon som tycker att det är viktigt, så att inte känner att bara jag ger i relationen. Framförallt ge till någon som tycker att det är onödigt.
  • Anonym (Fundersam)
    Ikaros12 skrev 2026-03-08 16:15:31 följande:

Jag ser att det inte är någon som skriver i den här tråden som håller med mig och det är helt okej. Men jag tycker inte alls att det är fel att känna att vilja få lite uppmuntrande kommentarer av den man är i relation med. Även om man är man. Framförallt om man ger det till sin partner. Jag har träffat många kvinnor som tycker att det är tråkigt att partnern inte gör det, inte ens när de t ex byter hårfärg helt. Så varför ska du inte få känna samma sak.

Du behöver varken vara fåfäng eller narcissist för att du känner att det är tråkigt. Prata om det med din partner. Var nyfiken på hur hon tänker och försök att förstå det. Hon kanske också är rädd att du blir narcissist eller att det är fåfängt att vilja ha snälla kommentarer av sin partner. Då får du i alla fall svar på varför.

Jag håller med
Svar på tråden Tränad kropp