Inlägg från: Ikaros12 |Visa alla inlägg
  • Ikaros12

Tränad kropp

Har inte bara märkt detta, utan avsaknaden överlag av positiva kommentar på utseendet. Det kan kännas tråkigt ibland. Framförallt i en relation med någon som man känner älskar än. En gång fick jag höra från en kvinnlig vän att hon inte visste varför. Men hon tror att det beror på att hon är trött på all kroppsfixering. Även om hon faktiskt gillade att hennes pojkvän såg vältränad ut. Der är synd att vi män får lite uppmuntrande kommentarer av kvinnor. Framförallt när vi gör något extra för att bli fina. Men jag hör ju också från kvinnor att de inte kan vara trevliga mot män utan att de vill ha något mer. Så det kanske ligger något i det. 

• Ikaros12

Jag tycker att det är tråkigt. Jag får ibland höra ifrån kvinnor att det är tråkigt när män inte ser vad de har gjort. De kan till och med färga om håret utan att män ser dem.

Ärligt talat så har jag i början av relationer mest fått negativa kommentarer. Men med omtanke och kärlek någonstans. Ett hårstrå som ligger fel, eller att skjortkragen har vikt sig. Men jag brukar faktiskt prata om det direkt med den jag har relation med. Personligen lyfter jag alltid en kvinna som gjort sig fin för min skull. Ser jag en fläck t ex så börjar jag alltid med det positiva. De har sett fläcken först. Det verkar som att det är något man kan få leva med som man. Men det jag tycker är tråkigast är inte det negativa kommentarerna för min egen skull. Det tråkigaste är att jag tror att det påverkar hur vi ser på varandra. Jag tror att ju mer fina saker du väljer att se hos din partner, desto mer kär blir du. Ser du negativa saker, så minskar känslorna. Om man tar par där båda ser varandra och säger fina saker till varandra och ett där man inte gör det, eller ser fel. Så tror jag att första paret har större chans att vara kära efter 10 år. Inte för att jag blir gladare av snälla kommentar i sig, utan för att man faktiskt säger till sig själv också att man tycker att sin partner är snygg eller vacker. Jag tror att många, även kvinnor kan bli bättre på att få sin partner att känna sig älskad och sedd. 

• Ikaros12

Jag ser att det inte är någon som skriver i den här tråden som håller med mig och det är helt okej. Men jag tycker inte alls att det är fel att känna att vilja få lite uppmuntrande kommentarer av den man är i relation med. Även om man är man. Framförallt om man ger det till sin partner. Jag har träffat många kvinnor som tycker att det är tråkigt att partnern inte gör det, inte ens när de t ex byter hårfärg helt. Så varför ska du inte få känna samma sak.

Du behöver varken vara fåfäng eller narcissist för att du känner att det är tråkigt. Prata om det med din partner. Var nyfiken på hur hon tänker och försök att förstå det. Hon kanske också är rädd att du blir narcissist eller att det är fåfängt att vilja ha snälla kommentarer av sin partner. Då får du i alla fall svar på varför.

Svar på tråden Tränad kropp