Jag tycker att det är tråkigt. Jag får ibland höra ifrån kvinnor att det är tråkigt när män inte ser vad de har gjort. De kan till och med färga om håret utan att män ser dem.
Ärligt talat så har jag i början av relationer mest fått negativa kommentarer. Men med omtanke och kärlek någonstans. Ett hårstrå som ligger fel, eller att skjortkragen har vikt sig. Men jag brukar faktiskt prata om det direkt med den jag har relation med. Personligen lyfter jag alltid en kvinna som gjort sig fin för min skull. Ser jag en fläck t ex så börjar jag alltid med det positiva. De har sett fläcken först. Det verkar som att det är något man kan få leva med som man. Men det jag tycker är tråkigast är inte det negativa kommentarerna för min egen skull. Det tråkigaste är att jag tror att det påverkar hur vi ser på varandra. Jag tror att ju mer fina saker du väljer att se hos din partner, desto mer kär blir du. Ser du negativa saker, så minskar känslorna. Om man tar par där båda ser varandra och säger fina saker till varandra och ett där man inte gör det, eller ser fel. Så tror jag att första paret har större chans att vara kära efter 10 år. Inte för att jag blir gladare av snälla kommentar i sig, utan för att man faktiskt säger till sig själv också att man tycker att sin partner är snygg eller vacker. Jag tror att många, även kvinnor kan bli bättre på att få sin partner att känna sig älskad och sedd.