Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

Tränad kropp

Jag tror inte att det är så enkelt att ge komplimanger till just en sån skillnad och göra det rätt. Tar hellre att min partner ger mig komplimanger oavsett tränad eller inte. Sen kan man WOW vad stark du blivit, att du kan lyfta x sak utan problem men ja det kan gå fel om komplimanger är baserat på prestation när det gäller kroppen

/Kvinna

• Anonym (s)
    Ikaros12 skrev 2026-03-08 16:15:31 följande:

Jag ser att det inte är någon som skriver i den här tråden som håller med mig och det är helt okej. Men jag tycker inte alls att det är fel att känna att vilja få lite uppmuntrande kommentarer av den man är i relation med. Även om man är man. Framförallt om man ger det till sin partner. Jag har träffat många kvinnor som tycker att det är tråkigt att partnern inte gör det, inte ens när de t ex byter hårfärg helt. Så varför ska du inte få känna samma sak.

Du behöver varken vara fåfäng eller narcissist för att du känner att det är tråkigt. Prata om det med din partner. Var nyfiken på hur hon tänker och försök att förstå det. Hon kanske också är rädd att du blir narcissist eller att det är fåfängt att vilja ha snälla kommentarer av sin partner. Då får du i alla fall svar på varför.

Självklart ska man ge komplimanger. Vem motsätter sig det? Frågan är för vad och hur mer än om. Skulle jag ha en partner just nu när jag tänker gå ner några kilo skulle jag inte vilja ha komplimanger om det. Att hn älskar den och den delen av min kropp ok men inte om en viktnedgång. Att ge en komplimang för mitt nya rekord i bänkpress? Gärna.
Svar på tråden Tränad kropp