Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Konstig kost

Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 14:57:09 följande:
    Konstig kost

Vad skulle ni säga om en kollega vid lunchen äter bara grillad/stekt kyckling och dippsås? Verkligen bara, alltså. En annan dag äter kollegan någon form av köttgryta utan tillbehör. En dag äter kollegan pannkaka med sylt. Och efter några veckor med kollegan syns också ett tydligt mönster. Samma idé i lätt variation. Kött el dyl med dippsås, gryta, pannkakor, färsröra med ost. Aldrig tillbehör i form av pasta, gryn eller potatis, inga sallader eller dyl.

Förutom pannkakorna så är det faktiskt bra mat. Måste inte ha en massa tillbehör i form av kolhydrater när.man äter kött eller kyckling. 

Och varför bryr du dig om vad din kollega äger? 
  • EpicF
    EpicF skrev 2026-03-08 15:28:55 följande:
    Förutom pannkakorna så är det faktiskt bra mat. Måste inte ha en massa tillbehör i form av kolhydrater när.man äter kött eller kyckling. 

Och varför bryr du dig om vad din kollega *äger? 
    *äter
  • EpicF

Är du samma person som irriterar sig över att folk inte svarar i telefon när de är upptagna, folk som är sjukskrivna eller jobbar hemifrån eller folk som blir frustrerade över att kollegor vabbar på helgen (trots att deras parter är ledig och kan ta hand om sjuka barn)?

• EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 21:02:33 följande:
    Jag har inte gjort några andra trådar. Inte för att du tror mig, men det har jag inte. Och den här tråden handlar om min egna mat.
    Samma resonemang. 
  • EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 21:24:18 följande:
    Vad menar du?
    Precis som står. 
  • EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-08 22:27:12 följande:
    Igen, jag har inte skrivit någon annan tråd. Och jag har i princip inte heller fört något resonemang alls. Jag har faktiskt heller inte låtsas vara någon annan. Tråden är förvisso inte skriven i jag-form, men det går faktiskt åt båda hållen, så att säga.

TS handlar inte om varför jag äter som jag äter, utan om hur du skulle tänka om du observerade detta hos en kollega. Men för att besvara den frågan ändå; mestadels pga arfid, delvis av hälsoskäl, delvis för att att det är enkelt och gott.
    Och svaret du får är ingen bryr sig. Det är inget konstigt alls att äta som du gör. Det är helt normala maträtter. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-09 09:16:25 följande:

Nja, det berättar väl att det troligtvis är en lågkolhydrat diet när dessa saker saknas.
    Och inte vad som anses som helt vanlig mat, då matpyramiden förbises delvis eller helt och genom verkar ha utelämnat just kolhydrater och det är det som TS fann konstigt.

Men är inte det minsta konstigt om man kan något om dieter, då det mycket tydligt berättar att kolhydrater verkar vara sällsynta.
    Och btw pannkakor utan socker och mjöl, är ändå rätt okey mat, sure kanske finns bättre, men nära dåligt är det inte alls.
    Men och andra sidan, låter som rätt tråkigt med pannkakor just i detta fall.
    Dock är det ändå det som gör pannkakor sämre är just det man lägger på, eller om man är en sådan som tror socker ska vara i pannkakorna.

Som sagt, helt normala maträtter. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-09 14:38:32 följande:
    Endast som diet och en där kolhydrater är nerdragna/borttagna, överdrivet mer normalt är det med dessa.
    Nej.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-09 16:31:27 följande:

SÅ du inbillar dig att vi äter kolhydrat fattig mat som mer normalt, lycka till påvisa det Solig
    För det är exakt tvärtom.

TS dock verkade inte riktigt förstå att den dieten finns och fann den konstig.
    Eller varför annars kommentera den?

Att äta mindre kolhydrater behöver inte vara en diet. I dagens samhälle är det fullt normalt att inge äta så myclet kolhydrater, eftersom man upptäckt att man mår bättre av det.

Ts skrev om sin egna mat. Det är vad ts äter som står i trådstarten. 

Förövrigt så ha ts aldrig skrivit att h*n gjorde pannkakor utan mjöl. 

Du är inte smart du Klyban 😂
  • EpicF
    EpicF skrev 2026-03-09 17:26:23 följande:
    Att äta mindre kolhydrater behöver inte vara en diet. I dagens samhälle är det fullt normalt att inge äta så myclet kolhydrater, eftersom man upptäckt att man mår bättre av det.

Ts skrev om sin egna mat. Det är vad ts äter som står i trådstarten. 

Förövrigt så ha ts aldrig skrivit att h*n gjorde pannkakor utan mjöl. 

Du är inte smart du Klyban 😂
    Ser nu att det framkommit att pannkakorna var utan mjöl. 
Svar på tråden Konstig kost