My Nona Person skrev 2026-03-15 16:54:08 följande:
Och en sak skall jag säga dig och det är att även om du lyckas erövra denne man så kommer det aldrig någonsin att bli ett lyckligt förhållande. Det är ett förhållande som bygger på svek och brustna löften. Den mannen har en gång i livet lovat en kvinna att han skall älska henne i nöd och i lust till dess döden skiljer dem åt, men det blir Du och inte döden som skiljer dem åt. Jag kan referera till två fall av med mig nära relationer, och jag skäms för att jag inte ingrep och förhindrade dem, men i båda relationerna skämdes männen för deras gärningar så mycket att de fick sömnproblem och psykiska problem, vilket ledde till deltidssjukskrivningar i båda fallen. Och de problemen kommer efter skilsmässan. Inte under tiden de var otrogna. Så, ja i båda fallen fick kvinnorna var sin invalid till man som straff för det de hade gjort. Men, vem vet, det kanske går bra för er. Tycker du att det är värt risken?
Överdramatisering och dumheter. Och de flesta står inte i kyrkan och lovar evig trohet idag heller.
Jag plockade min partner från en relation och vi var helt ärligt så kära då att vi överhuvudtaget inte tänkte på dem vi hade lämnat förrän flera år senare. Levt lyckliga ett halvt liv nu och tänkte fortsätta med det. Och de som blev lämnade har också lyckligen gått vidare, vi var på mitt ex bröllop.
Människor som är en smula pragmatiska inser att det kan hända saker när en relation är i dåligt skick, även om det inte alltid är snyggt. Man måste inte ens ta det personligt om det skaver för mycket, vi kanske har växt ifrån varandra bara.