• Anonym (Mia)

Otrohet

Jag är älskarinna. Till sommaren 3år. Han har lovat aty lämna lääääänge. Vi lever som att vi hade ett förhållande. Träffas och pratar varje dag. Så många gånger jag försökt avsluta. Så många terapeuter jag gått till. ett Inte kaos Han mår dåligt men han klarar inte ahh skilja sig. Jag vet att vi är svin. Jag vet att den det är synd om är hans fru och inte oss. Jag vet allt det och är inte oberörd inför det. Jag vet att jag borde slita plåstret och avsluta det vi har och gå igenom det känslomässiga kaos/ångest som ett avslut innebär. Men jag kan inte. Hur ska jag kunna?

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Kalkylator)

Du måste sätta en tidpunkt för dig själv oberoende av honom, berätta det och sen är det slut om han inte agerar tills dess. Sätt sista juni, på semestern hinner folk både gräla och flytta om de skärper sig. Och om han inte klarar testet så har du semestern på dig att hitta någon som inte är upptagen.

Vågar du ta reda på om han menar allvar?

• Anonym (Du)

Det kommer en dag när det räcker till o med för dig. Min kompis i söndags.  Lite annorlunda situation va med mitt x som jag inte ville ha tillbaka. Men avslutade allt. 

• Anonym (M.)

Det ska oerhört mycket till om en gift man med barn ska lämna sin familj. De brukar nästan aldrig göra det, det blir älskarinnan de lämnar om de måste välja. Så du måste veta först om du kan leva utan honom, innan du ställer ett ultimatum och tvingar honom att välja. 

Annars brukar tiden lösa många problem, det kan ju bli så att DU tröttnar på hans velande också, och blir den som gör slut. Det vore ju det bästa. Att förstöra en familj är ingen merit här i livet - om du nu skulle tillhöra den lilla procenten som lyckas med det. 

• Anonym (Hmmmm.....)

Så tragiskt. Känner du inte att du är värd mer än överblivna smulor? Snälla, ta hand om DIG så nån man vill ha dig och inte bara ta det enda du kan gå. Finns nån för alla?

• Ascendere
    Anonym (Mia) skrev 2026-03-12 06:47:45 följande:
    Otrohet

Jag är älskarinna. Till sommaren 3år. Han har lovat aty lämna lääääänge. Vi lever som att vi hade ett förhållande. Träffas och pratar varje dag. Så många gånger jag försökt avsluta. Så många terapeuter jag gått till. ett Inte kaos Han mår dåligt men han klarar inte ahh skilja sig. Jag vet att vi är svin. Jag vet att den det är synd om är hans fru och inte oss. Jag vet allt det och är inte oberörd inför det. Jag vet att jag borde slita plåstret och avsluta det vi har och gå igenom det känslomässiga kaos/ångest som ett avslut innebär. Men jag kan inte. Hur ska jag kunna?

Läs igenom alla trådar av kvinnor som klagar på allt möjligt och omöjligt hos sina män, nu senast att de snålar på tomaterna när de lagar mat. 

Sedan inser du att du slipper allt detta, du kan plocka russinen ur kakan och slipper gå runt och känna konstant irritation. 
  • Queen Ice

Varför skulle han lämna när han kan ha två? Frågan är varför du ställer upp?

• Anonym (E)

Just do it. 

Jag har behövt fatta flera svåra beslut i livet och har tagit konsekvenserna med allt vad det har inneburit. 

Min erfarenhet är att man får göra det med ren självdisciplin. Tänk inte, analysera inte, bara gå och vänd dig inte om. 

Gör upp en plan, t.ex. gör slut och res bort för att få nya perspektiv. Dejta av samma anledning. Det behöver inte vara så seriöst, mest som en påminnelse om att det finns alternativ - män som ser dig som nr 1.

Tänk också på att han är det största svinet. Han ljuger för två kvinnor eftersom han trivs med att både äta kakan och ha den kvar. 

Du betyder inte lika mycket för honom som han gör för dig. Du är andrahandsvalet vilket betyder att han inte respekterar dig. Det spelar ingen roll vad han säger, han visar det i handling gång på gång, 

När du väl har gått och kommit över den värsta saknaden så lovar jag dig att du kommer att känna dig fri och må bra. 

Slösa inte bort ditt liv på en man som stjäl dina bästa år utan en tanke på vad det gör med dig. 

• Anonym (Olivia)
    Anonym (Mia) skrev 2026-03-12 06:47:45 följande:
    Otrohet

Rent krasst, har det gått tre år och han inte har lämnat kommer han nog inte lämna sin fru. Samtidigt slösar su tid och energi på en man som du aldrig kommer kunna gå vidare med i ett förhållande. Ni kommer ju aldrig kunna bo ihop, inte skaffa barn, inte gifta er. nu kanske du inte ens vill ha nåt av det, men med honom kommer du inte kunna få nåt av det.

Är det värt det? Är det så du vill leva ditt liv? 

• Anonym (Gift)

Hej!
    Jag tycker inte att du är någon skurk alls, du är väl bara förälskad. Däremot verkar ju mannen vara ett arsle som sviker både dig och sin fru. Han är ju lika mycket otrogen mot dig när han är med henne. Jag tycker att du ska lämna honom omedelbart, även om han nu skulle skilja sig. En man som beter sig så är inget att ha. Du är garanterat värd något mycket mycket bättre!! Du kommer att gråta ett tag men sen blir du lyckligare. Se det som en erfarenhet bara, att du nu vet att du i framtiden inte ska låta dig luras av någon som inte kan bestämma sig. 

• Anonym (Sadly)
    Queen Ice skrev 2026-03-12 10:18:25 följande:

Varför skulle han lämna när han kan ha två? Frågan är varför du ställer upp?

Så är det!

Varför ska man behöva välja något när man får båda? 

Högre lön, roligare jobb eller båda? 

Ingen väljer bort något som ger en fördelar. 

Den som inte har fördelar, är den som måste göra valet.

Svar på tråden Otrohet