Anonym (E) skrev 2026-03-12 10:23:27 följande:
Just do it.
Jag har behövt fatta flera svåra beslut i livet och har tagit konsekvenserna med allt vad det har inneburit.
Min erfarenhet är att man får göra det med ren självdisciplin. Tänk inte, analysera inte, bara gå och vänd dig inte om.
Gör upp en plan, t.ex. gör slut och res bort för att få nya perspektiv. Dejta av samma anledning. Det behöver inte vara så seriöst, mest som en påminnelse om att det finns alternativ - män som ser dig som nr 1.
Tänk också på att han är det största svinet. Han ljuger för två kvinnor eftersom han trivs med att både äta kakan och ha den kvar.
Du betyder inte lika mycket för honom som han gör för dig. Du är andrahandsvalet vilket betyder att han inte respekterar dig. Det spelar ingen roll vad han säger, han visar det i handling gång på gång,
När du väl har gått och kommit över den värsta saknaden så lovar jag dig att du kommer att känna dig fri och må bra.
Slösa inte bort ditt liv på en man som stjäl dina bästa år utan en tanke på vad det gör med dig.
Tack jag vet att det är exakt så här jag måste agera. Men jag klarar det liksom inte. Jag vill typ att någon låser in mig och tar min mobil en vecka så värsta abstinensen går över