• Anonym (SvenskMan)

Är svenska män impopulära?

Det blir oftare och oftare (särskilt bland yngre generationer som Gen Z) att svenska tjejer skaffar sig en man med icke-svenskt ursprung. T.ex män från Mellanöstern och Nordafrika. Har ni samma uppfattning som mig? Varför väljer så många svenska kvinnor/tjejer bort svenska män?

Är det mer exotiskt med utländska? Är dom snyggare? Är dom mer framåt?

• Svar på tråden Är svenska män impopulära?
  • smakriktvardethär
    Anonym (Gerhaldt) skrev 2026-03-21 00:44:37 följande:
      Problemet är att det inte blir några barn, där har kvinnor all makt, än så länge. Blir inga par och familjer heller. Om kvinnor känner sig otrygga ,blir det i slutändan vi män som lider mest. Vi män tenderar att bli mer destruktiva.
    Än så länge?
  • Anonym (Therese Raquin)
    fornminne skrev 2026-03-21 10:00:06 följande:

Statistiskt sett finns det inget som tyder på att svenska tjejer väljer killar med utländsk bakgrund, oftare än de väljer svenska killar. Snarare tvärtom.

De flesta väljer en partner från sin egen kultur eller liknande kultur. Det gäller både majoritetsbefolkningen och minoriteter.

Som någon skrev ovan, du lägger nog bara märke till synligt blandade par, mer än du lägger märke till helsvenska par, eller par där båda verkar ha samma ursprung.

Det är vanligare med blandade par bland yngre och medelålders än bland äldre, men det beror ju på att yngre har växt upp i ett mer blandat samhälle, samt kanske använder internet och sociala kontakter där på ett annat sätt. (Mer internationellt).

Inget tyder på att det är vanligare med svenska kvinnor och mena-män, än det är med svenska män och kvinnor från Asien...

Precis. Mitt ena grannpar är från Norge och Bangladesh. Skulle TS se på stan att "Den där blonda snubben är minsann utlänning!!"

Inte direkt, va?
  • Anonym (SvenskMan)
    Anonym (modigare) skrev 2026-03-20 22:14:43 följande:

Svenska killar vågar ju inte flörta med en kvinna (förutom via skärm) eller bjuda ut henne, det vågar utländska män. Och ja oftast är dom snyggare också, men det är deras framåtanda och mod och initiativförmåga som gör att dom vinner. Svenska män har blivit loja prinsessor och då blir dom utan kvinna. Utländska män uppvaktar och visar sitt intresse utan att skämmas. 

Det är sant av att många av oss är fega. Men samtidigt tycker inte svenska tjejer om när okända män flirtar på stan heller. Jag blev gripen för ofredande förra sommaren  när jag visade intresse för en tjej på festival. Som tur är ledde det aldrig till något. Nu vet jag inte om jag kommer våga visa intresse för en svensk tjej igen.
    Anonym (Vava) skrev 2026-03-21 00:13:20 följande:

Många svenska män är passiva och snåla. Många utländska män är mer framåt, tar initiativ och vägrar nåt annat än att stå för utgifterna både under dejtandet och relationen. 

Men svenska tjejer gillar väl jämställdhet? Dom kämpar ju för det.
  • Anonym (Asså)
    Anonym (SvenskMan) skrev 2026-03-21 17:43:37 följande:
    Det är sant av att många av oss är fega. Men samtidigt tycker inte svenska tjejer om när okända män flirtar på stan heller. Jag blev gripen för ofredande förra sommaren  när jag visade intresse för en tjej på festival. Som tur är ledde det aldrig till något. Nu vet jag inte om jag kommer våga visa intresse för en svensk tjej igen.
    Anonym (Vava) skrev 2026-03-21 00:13:20 följande:

Många svenska män är passiva och snåla. Många utländska män är mer framåt, tar initiativ och vägrar nåt annat än att stå för utgifterna både under dejtandet och relationen. 

Men svenska tjejer gillar väl jämställdhet? Dom kämpar ju för det.
    Hur "visade du intresse" när du lyckades bli gripen?
  • Anonym (Gerhaldt)
    Anonym (wut) skrev 2026-03-21 09:34:38 följande:
    Lider män mer av att det inte blir några barn, par och familjer? Det är främst kvinnor som är desperata efter att skaffa barn och familj vad jag märkt.

Statistiken säger tyvärr inte det, där är det faktiskt fler män än kvinnor som vill ha barn. Endast 8% av männen vill inte ha barn. Hos kvinnor är siffran 24-25%.  Det är ämdpyen rätt stor skillnad.
  • Anonym (Gerhaldt)
    Anonym (Teddy) skrev 2026-03-21 02:05:05 följande:
    Njaa..... Till en liten del kan politik ha med det att göra, men  unga killar verkar vara mer inriktade på att investera i sig själva, i den egna ekonomin samt vänskapen med vännerna. Tjejer är inte så högprioriterade längre. Även feminismen och meetoo spelar säkert en viss roll också. Killar har blivit uthängda som kryp och förlöjligade i sociala medier av tjejer bara för att han inte var snygg nog.

Vilka förslag är det Tidöregeringen har lagt fram som ska skicka kvinnan bakåt i tiden? 
    Klart det blir ett stort problem, om en majoritet av kvinnor är vänster och flest män höger.

Har svårt tro att kvinnor vill få rättigheter borttagna och dom allra flesta kvinnor vill ha män som hjälper till i hushållet och med barnen. Högermän har oftast  väldigt traditionella värderingar och många konservativa.

Jag lovar dig, att som kvinna få rätten till fri abort borttagen, preventivmedel indragna/begränsade ( förslag från Tidö) och att dessutom riskera att bli utbrända ( kolla statisk på FK, största gruppen är småbarnsmorsor) för att dom får sköta allt  i hemmet själva. Är allt annat än hett.

Det är nog det många kvinnor börja komma med insikt nu.  Sedan finns det ju andra orsaker med som gör att det är lågt barnafödande. Byggs mindre hyresrätter, klimatpåverkan, ekonomi etc 
  • Anonym (Gerhaldt)
    smakriktvardethär skrev 2026-03-21 14:50:18 följande:
    Än så länge?
    Ja så länge inte forskningen kommer på något sätt för män att föda barn. Eller på något konstgjort sätt. Rent etiskt kan det ju bli problem. Som t.ex med genmodifiering ellet kloning. 
  • Anonym (Gerhaldt)
    Anonym (Gerhaldt) skrev 2026-03-21 18:47:24 följande:
    Klart det blir ett stort problem, om en majoritet av kvinnor är vänster och flest män höger.

Har svårt tro att kvinnor vill få rättigheter borttagna och dom allra flesta kvinnor vill ha män som hjälper till i hushållet och med barnen. Högermän har oftast  väldigt traditionella värderingar och många konservativa.

Jag lovar dig, att som kvinna få rätten till fri abort borttagen, preventivmedel indragna/begränsade ( förslag från Tidö) och att dessutom riskera att bli utbrända ( kolla statisk på FK, största gruppen är småbarnsmorsor) för att dom får sköta allt  i hemmet själva. Är allt annat än hett.

Det är nog det många kvinnor börja komma med insikt nu.  Sedan finns det ju andra orsaker med som gör att det är lågt barnafödande. Byggs mindre hyresrätter, klimatpåverkan, ekonomi etc 
      Ska tillägga att USA har ju gjort det mer konservativt för kvinnor med Trumps politik.

Men hans politik har ju inneburit att USA har tappat din demokratiska ställning, samt att hans politik har skickat USA tillbaka 60 år i tiden.

År Sverige och människor sugna på något liknande för Sverige? Det är frågan. SD är copycats av USA politik. Och älskar både Trump och JD Vance. Deras våta dröm är nog att få det som i USA. Ett svenskt ICE som springer omkring på gatorna etc.  Man ska akta sig väldigt noga med att tro gott om SD .

Kan man svika människor redan nu och förstöra akassa/aktivitetsstöd som skapat misär för många arbetslösa. Titta noga på på handlingar hos politiker. Litar inte ett dugg på Jimmie och co.  Där kan man tala om hugg i ryggen med kniv, så fort man vänder sig om.
  • Anonym (SvenskMan)
    Anonym (Asså) skrev 2026-03-21 18:28:52 följande:
    Hur "visade du intresse" när du lyckades bli gripen?
    Det vill jag inte gå in på, men jag tafsade inte. 
  • Anonym (Svensk Man)

Har alltid haft ganska lätt att få kvinnor och är helsvensk så jag har inget till övers för TS teorier. Man måste kunna föra sig förstås men det gäller oavsett nationalitet.

• Anonym (X)
    Anonym (SvenskMan) skrev 2026-03-20 22:06:24 följande:
    Är svenska män impopulära?

Det blir oftare och oftare (särskilt bland yngre generationer som Gen Z) att svenska tjejer skaffar sig en man med icke-svenskt ursprung. T.ex män från Mellanöstern och Nordafrika. Har ni samma uppfattning som mig? Varför väljer så många svenska kvinnor/tjejer bort svenska män?

Är det mer exotiskt med utländska? Är dom snyggare? Är dom mer framåt?

Kolla bröllopsannonser. Inga svenska killar?
    Kolla bland din svenska killkompisar. Alla singlar? 
    Kolla par på stan. Inga svenska killar? 
  • Anonym (Hö)
    Anonym (SvenskMan) skrev 2026-03-22 10:21:35 följande:
    Om du inte vågar berätta vet du själv att du gick lver gränsen. Det är väl bra iaf.
  • Anonym (Asså)
    Anonym (SvenskMan) skrev 2026-03-22 10:21:35 följande:
    Nä, såklart du inte vill. Nu kan man inte ens flörta utan att bli gripen i det här jävla landet, typ. (Obs, ironi)
  • nihka
    Anonym (Gerhaldt) skrev 2026-03-21 18:39:35 följande:

Statistiken säger tyvärr inte det, där är det faktiskt fler män än kvinnor som vill ha barn. Endast 8% av männen vill inte ha barn. Hos kvinnor är siffran 24-25%.  Det är ämdpyen rätt stor skillnad.
    Samma princip som om 25% av kvinnorna vill ha en pool hemma men bara 8% av männen.

Jag känner en kvinna som har en kille som påstår att han gärna vill ha barn. Hon har redan ett barn sedan tidigare som är i övre tonåren nu och vet vad det innebär att vara småbarnsförälder.

Han tänker sig att hon ska vara mammaledig och sedan ta huvudansvaret för barnet medan hans liv fortsätter i princip som tidigare med träning, fredagskvällar med polarna och när hon ändå är nykter hemma en helgkväll för att kunna hämta barnet om något skulle hända att hon kan hämta honom också.

Hon håller på att sälja av barngrejerna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Verkar så?)

Jag känner inte igen det som står i tråden. De svenska män jag känner har fullt av kvinnor. De har fru, flickvän, ofta samtidigt, de vänstrar och blir drama och kvinnor både svenska och invandrare älskar dem trots att de svinar runt, vänstrar och ljuger. Jag har själv gått i fällan många gånger :(

• nihka

Nej, det är inget jag känner igen. Svenska män är verkligen inte impopulära. De flesta har flickvänner eller fruar och några har pojkvänner - eller skulle få om de ville.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (vanir)
    Anonym (Gerhaldt) skrev 2026-03-21 18:39:35 följande:

Enligt samma undersökning vill fler högermän än vänstermän ha barn. En inte alltför vild gissning är att högermännen tänker sig att deras kvinna ska ta huvudansvaret för barnet.

Det är lätt att vilja ha barn när någon annan förväntas ta största ansvaret. Medan ens eget liv kan fortsätta nästan som innan, med jobb och kompisar och hobbys. Bara med mindre justeringar.

Men det blir samtidigt svårare att hitta en villig partner i ett samhälle där de flesta kvinnor vill dela på ansvaret för försörjning, hem och barn.
Svar på tråden Är svenska män impopulära?