• solrosen83

vilken menskopp är bäst?

Jag tänkte satsa och testa en menskopp, men vilken är bäst anser ni som redan använder en menskopp?? och storleken.. jag har fött barn så jag antar att jag skall köpa en sån som är menad för kvinnor som fött barn...

• Svar på tråden vilken menskopp är bäst?
  • Anonym (frågvis..)

Vad är menskopp för nått???

• triixi

Vill oxå veta vad det är , aldrig hört förrut!

• Mymlann

Jag har också funderat på menskopp, så jag vill också ha råd

/Mymlann
  • triixi

Såg ut som en stor tratt , såg inte så bekväm ut och det lät lite läbbigt att den samlar upp och man ska tömma, hmmm.

• Anonym (frågvis..)

Tycker det låter lite skumt.. det där..

• solrosen83

tja, en produkt som kom före engångsbindan och säljs än kan inte vara sååå dålig ändå... och jag själv hatar att använda binda så därför söker jag alternativ till det...

• stenfalk

Jag har just köpt en DivaCup men inte hunnit prova den än. Skulle välja en i silikon. Det känns bra att kunna koka den, tycker jag. Sen är det nog inte så stor skillnad på DivaCup coh MoonCup. Har hört att MoonCup är något kortare och bredare. Jag valde DivaCup mest för att man har tre månader på sig att prova med den, och tycker man inte om den så kan man skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
    Tycker att det verkar vara ett fantastiskt mensskydd och ser verkligen fram emot att prova min DivaCup.

• Tesie

Jag har en mooncup, det bästa köp jag gjort, och den känns inte alls när man har den "insatt"

Smidigt, man slipper geggiga bindor eller tamponger, inget som luktar och den är helt säker. Man kan ha den hela natten och behöver bara tömma den ngr gånger per dygn!

SUVERÄN

Svar på tråden vilken menskopp är bäst?