• solrosen83

vilken menskopp är bäst?

Jag tänkte satsa och testa en menskopp, men vilken är bäst anser ni som redan använder en menskopp?? och storleken.. jag har fött barn så jag antar att jag skall köpa en sån som är menad för kvinnor som fött barn...

• Svar på tråden vilken menskopp är bäst?
  • silhuett

Bäst är att börja med en silikonkopp, skriver de på sin sida.
    Då kan man välja mellan Diva Cup eller Mooncup.

Skillnaden är mest i pris.. Diva kostar lite mer, men man får 3 månaders prövotid. Trivs man inte kan man skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.
    Mooncup är nån 50-lapp billigare, men man får ingen prövotid.

För övrigt är menskoppen helt underbar att använda tycker jag! Den känns inte alls när den sitter inne rätt.

• Anonym

Låter lite väl äckligt för mig.....

• Anonym

Har Diva cup som jag har haft i ett par dagar nu. Det funkar bra förutom att jag känner den nedersta delen trots att jag klippt bort piggen och en bit av botten.
    Och det går bara inte att sätta den på annat sätt. Det måste ju vara att den är för lång för mig??

Måste nog beställa en Moon cup istället. Den är väl kortare..?

• silhuett

Sista anonym:

Testa att byta den! Kan ju som sagt vara så att den är för lång för dig.

• anro

nämen fy faaaaaaaan vad vidrigt. VILL NÅGON HA DET DÄR?!

• Meline

Tror nog inte att det spelar någon större roll vilken sort man väljer. DivaCup stl 1 har jag (har inte fött barn), och är nöjd. Det enda som är trist med de genomskinliga är att de blir missfärgade efter ett tag, men den mörka kan man ju inte koka.
    Jag har inte klippt bort piggen på min, den sitter bra ändå.

Anonym 8368818 , du kanske har den för långt ut ändå, om du känner av den?

• Emab

Tycker det låter helt underbart, ska beställa en diva...

• Mymlann

anro: Vad är det för vidrigt med menskopp ?
    Jag tycker det låter mycket fräschare än kletiga tamponger

/Mymlann
  • mamyleine

Jag har en divacup SÅ nöjd! Har aldrig fått mens på fingrarna som man fick med tampongen. Kan använda den dag och natt och så jävla smidig + att den är miljövänlig.

TS rek dig starkt att skaffa en. + den läcker inte .

• Anonym

Är det bara jag som tycker att det är obehagligt (gör nästan ont) att sätta in och ta ut den?

Den känns så stor när den ska in, och likadant när den tas ut (plus vaacumet som inte går att eliminera riktigt.)

Är det nån som har nåt tips mot det?

Svar på tråden vilken menskopp är bäst?