• Anonym (Undrande)

Stöld i vården

Ni som jobbar i vården. Hur vanligt tror ni det är med stöld av tex handskar och munskydd? Ibland tycker jag att det beställs väldigt mycket.

• Svar på tråden Stöld i vården
  • Anonym (k)

Till vad?
    Hos oss används det väldigt mycket handskar som väntat.

• Anonym (Ylle)

Njää...

Däremot används ju allt , i periodvis tar det slut fortare för att det är fler patienter och fler åtgärder som kräver handskar och munskydd . 

• Yllop

Handskar och munskydd används frekvent inom vården antar det är därför det går åt.

På mitt jobb däremot har vi ett väldigt svinn på ost, bröd, Bregott, mjölk, fil, portionsrätter osv, som inte kan förklaras av hur mycket patienterna äter eller personalen fikar.

• Anonym (Akm)

Manliga äldre patienter kan "av misstag" ta med sig urinflaskor och kvinnliga extra inkontinensskydd "ifall". Många rent sagt kräver fika så fort man kommer in. Väldigt ofta hör jag "jag är hungrig, jag hat inte ätit sedan t ex igår,". Fast det gick bara någon timme efter patienter kommit in. Detta är inte stöld såklart men förvånar mig alla gånger. 

• EpicF

Vi har inget oförklarligt svin  av handskar och munskydd. Handskar och munskydd går åt i mängder, vilket är helt naturligt och normalt. 

• Anonym (Fia)

Varför skulle folk stjäla med sig mängder av handskar och munskydd? Man måste väl göra åt väldigt många fler på en arbetsdag än vad man har användning för privat.

Svar på tråden Stöld i vården