• Vompa

Är skiträdd..!

Hej är i vecka 35.. Och har varit nästan beroende av haulomi ost..
    Har ätit en massor nästan varanan i 2 veckor..! Den har dock varit uppvärmd..

Men så läste jag igår i amelia att man ska vara försiktig även när den är uppvärmd..! Har för mig att den va pastöriserad... men vet ej längre..

Är det någon som vet vad som kan hända fall man äter sånna här listerie bakterier.. kan barnet sjukt och dö eller få något hanikapp lr liknande..
    Man har ju liksom bara hört att man inte får men inte varför någon som vet är orolig..
    Kram

• Svar på tråden Är skiträdd..!
  • Vompa

Ahh men då finns det ju pastöriserad haloumi..! Då har jag troligtvis köpt den.. mozzarella har jag också ätit men den minns jag va pastö....
    Det är nog amelia ibland blir jag lite sur på tidningar.. Dom överdriver jämnt så folk ska bli vettskrämda..

Enligt amelia Halloumi: Görs på opastöriserad mjölk, så ät den inte. Även om den oftast grillas eller steks, kommer man inte upp i tillräckligt hög temperatur för att vara helt säker på att listeriabakterien har dött..
    Ska skriva till dom och klaga.. har gått och varit orolig i onödan bara för den här jäkla tidningen

• Vompa

Va inne och sökte på halloumi ost... Och fick fram märket fontana.. och det är det jag har ätit och den är pastöriserad tack för alla svar.. Nu kan jag sova lugnt.. Jätte varma stora kramar på er..

• Vompa

Haha Ja just det du e bra smart du... Dom sitter ju, och kan äta dom dyraste ostarna.. Dum som jag är tänkte jag inte på att dom är högavlönade..

Svar på tråden Är skiträdd..!