• Snabel

Sockervatten?

Fick idag tips av BVC-tanten att man kan ge sockerlösning mot gasig mage. man kokar 1 dl vatten och tillsätter 3 msk socker. Sedan kan man lägga i en påse med kamomill, eller kumminte. Detta ska dra i tio min.

• Snabel

Glömde säga att man ger endast 2 tsk per gång. Jag tyckte oxå att det lät som fruktansvärt mkt socker. Detta tyckte min BM var bättre än att börja med Miniform eftersom det måste ju ges vid varje mattillfälle. Som sagt var ett tips från henne vet ej om det funkar. Jag tror själv att jag ska testa att endast ge teet som det är utan socker! Ha det gott!

• Snabel

Hon på BVC sa att jag kunde ge det till min lilla som är 5v. Men som sagt så tycker jag själv det låter helt galet, så jag kommer nog bara ge teet om det skulle bli aktuellt. Socker sk man ju absolut inte vänja dom vid. Det finns ingen liten som har behov av socker alls, utan det är vi som skapar det behovet åt dom.

• Snabel

Läste i en annan tråd här att man skulle blanda 1msk socker med 1liter vatten & sedan ge 10ml. Hon hade ett kolikbarn och slutade skrika efter 10min. Kanske om absolut inget annat funkar det kan vara värt att prova någon gång.

Svar på tråden Sockervatten?