Hur många har sett ett ufo?..
Undrar om det finns några här på familjeliv som har sett ett ufo?.. Vill ni berätta lite om vad ni såg isåfall?.. :)
Undrar om det finns några här på familjeliv som har sett ett ufo?.. Vill ni berätta lite om vad ni såg isåfall?.. :)
Ingen?...
Min förra chef va ett UFO.....
nej, men jag skulle gärna vilja
ufo eller ej, så vet jag inte vad vi såg (två skilda händelser)
Vi var barn och såg något "klassiskt ufo" med blinkande olikfärgade ljus gå neråt i mörker.. kan ha varit en varmluftbalon med ljus på
Och andra minns jag inte så bra, var vuxen och vi var fler som såg det över ett bostadsormråde, lite av V farkost men med ljus i kors (dubbla rader) med störst lampa ut på slutet av var kors under av farkosten.. Lite roligt att vi iaktog det i flera minuter och såg det tydligt men vi minns inte hur den såg ut 5 minuter senare!
Som barn såg jag tre eller fyra i en formation på nattskyn. Det märkliga var att jag _visste_ att det var ufo:n och att jag inte var rädd... :o
Tack för era inlägg!.. Jag är bara såå intresserad av detta fenomen.. (Som ni kanske har förstått..)*ler* Om ni är intresserad av att diskutera ämnet vidare så finns ju UFO-Sveriges egna forum.. www.ufo.se/forum/diskutera
Där kan man både lämna rapporter om vad man sett, och diskutera ämnet ufo-fenomnet.. =)
Ingen som sett ett ufo på närmare håll?.. *nyfiken*
Jag har sett ett ufo.Tillsammans med en tjej som jag jobbade ihop med Kristina.
Det var 1986 i april.Ovanför träsket i Blackeberg i Stockholm.Vi såg det Länge! I flera minuter! Det känns skönt att man inte var ensam! Men jag vet inte var hon finns nu....Vi jobbade på kyrkogården som säsongsarbetare!
Hur såg det ut?..
Som ett klassiskt tefat kan man säga! Vitt och totalt ljudlöst! Stannade flera minuter sen for det iväg på ett sätt som andra saker inte rör sig i luften!
Jag brukar inte berätta detta för alla jag känner direkt! *S*
Jag har inte sett något ufo. Men tycker att ämnet i sig är väldigt intressant. En tanke har slagit mig, dom kanske finns mitt ibland oss. Intelligenserna från ett annat solsystem. För det är därifrån dom kommer, tror jag iallafall. Rymden är ju så oändligt stort så människan förmår inte tänka så stort.
Hur som..........min tanke är att den man/kvinna du möter på gatan likaväl kan vara från detta andra solsystem. Att dom skulle vara fientligt inställda tror jag inte på. Varför skulle dom vara det?
Vi är ju nyfikna och undersöker rymden hela tiden, så det finns säkert andra intelligenser som också gör det. Och vi är ju inte fientligt inställda. Vi letar inte efter en planet med liv, för att förstöra den, tror inte dom heller gör det.
Det har blivit någon slags sience-fiction-skräckromantik av alla filmer, tror jag.
Jag har inte spekulerat i vad det var jag såg,har heller inte blivit ufofantast eller så!
Men jag vet vad jag såg! Och det kan ingenting ändra på! Jag är inte galen!
Dessutom var det skönt att inte vara ensam!
Spöken...eller det fenomenet upplevde jag en hel del med början när jag var 10 första gången,nu är det säkert 6 år sen.Så det är jag övertygad om,dvs jag är övertygad om att något finns som jag inte vet vad det är! Och som ingen annan heller verkar ha en förklaring på!
min chef är ett ufo.
beta.familjeliv.se/Forum-2-110/m7860712.html
Jag har sett mycket konstigt på natthimlen....
Jag har sett ett ufo som barn
Ja var på väg till skolan ca 10år gammal. Stod vid busshållpl som vanligt. Helt plödsligt ca 1km bort bakom bostadsområdet ja hade en bit framför mig, såg ja nått komma glidande över trädtopparna helt ljudlöst och lika stort som en jumbo jätt. Första tanken var "Oj, va e de? Vilket konstigt flygplan". Men i samma stund insåg ja att de ej var nåt flygplan. de såg ut som ett tefat ganska platt å långt å runt med stora lampor i olika färger runt om på kanten i en rad. Ungefär som man alltid ser i filmer ha för mig att de var nåt sånt i ETfilmen. Men de gled långsamt i sidlad framför mig , först såg ja bara en bit av de sen när de då gled i sidled kom de tillsist fram helt fullt å sen vände de kurs å glen bort frun mig men fortfarande över trädtopparna å slutligen utom synhåll. Ja fattade ganska snart att de var ett ufo å konstigt nog var ja inte ett dugg rädd häller. Ja vara bara så farsinerad att ja bara stod oxå tittade. Å de höll på i flera minutek kändes de som. Nån min efter att de försvunnit kom min buss å ja åkte till skolan. När ja kom dit sa ja till mina klasskompissar att ja sett ett ufo på vägen dit för på nåt sätt var detta de mest naturliga i hela världen för mig justa då för de varit så verkligt. Kompissarna bara skrattade å trodde att ja skojade å då sa nåt innom mig att ja ska nog bara lådsas som att ja skojade å gjorde de. Sen när ja kom hem berättade ja ändå de för min mor fö hon ha alltid sagt till mig att vem säger att vi måste vara ensamma i detta stora universum. Då berättade hon för mig att hon sett nåt liknande från balkongen när hon å morfat stått där å de var över samma skog som ja sett detta men ca 10år tidigare för då hade ja varit bäbis å legat å sovit.
En annan gång såg vi nåt konsitigt i samma bostadsområde när vi var ca 5personer som stod på en balkong mitt på dan. De såg ut som man tänker sig en komet med en lång brinnande svans som flör fram men den var oxå så nära att den var långt under än vad ett litet privatflygplan flyger. De var nåt år senare bara.
Å när ja var vuxen stod vi 3-4pers oxå på min balkong denna gång men i en annan stad. De var mörkt ute så fick vi syn på en stor stjärna på himmeln lite större än vanligt. Å de var småstjärnor som flög in och ut ur den. Å de bara stack från stjärnan rakt ut rätt över himlavalvet på nån seckund å när de kom tillbaka igen å stannade alldeles innanstjärnan å sakta gled in i den. Vad de var vet vi ej men va vi tänkte var ju att de var ett moderskepp å små skepp som flög ut och in i de. Men alla såg de bara ut som små stjärnor me vanligt vitt stjärn ljus som stjärnor brukar se ut.
Har även flera gånger sett en stjärna bara sticka rätt över hela himlavalvet på bara nån seckund. Å ja vet ej hur fort satteliter rör sig men tror ej de går så fort. Inte ens jasplanet rör sig så fort. Å stjärnfall ser annorlunda ut fö de ha ja oxå sett de går iaf långsammare. Men de kanske finns snabba stjärnfall oxå va vet ja :D
Jag har också sett stjärnor krocka! En stjärna närmar sig en annan,och sen när de är nära rör de sig som om de var 2 magneter som inte passar ihop,dvs att de stöter ifrån varann....har ingen aning om vad det är.Om man tittar länge en stjärnklar natt kan man upptäcka sånt! Det kanske finns nån naturlig förklaring.Men i mina ögon verkar det märkligt! Har även sett likadana snabba stjärnor som du,inside harmony!
De rör sig inte som de ska sas....och man tittar ju extra länge när man ser nåt sånt! Så att det inte är nåt plan eller nåt som rör sig i jämn hastighet! Eller nåt torn eller nåt som bara syns ibland för det kommer moln eller nåt emellan.....märkligt är det!
Jag såg något en gång men jag vet inte riktigt vad det var... ja satt o rökte på balkongen då ja fick se ett grönt ljus åka fort ner från himlen för att sedan bara försvinna. O det var ingen stjärna för detta var verkligen neongrönt. Min kompis berättade att hon hade sett samma sak några dagar tidigare och ja ja typ idiotförklara henne men sen när ja själv såg samma sak började man fundera lite.
Först tänkte ja att det var en raket för det var runt nyår men raketer åker ju uppåt inte skjuts ner från himlen :P
Jag har sett ett fleratl. Ett när ajg avr liten, en ljus på himmlen som rörde sig riktigt fort och i alla möjliga underliga vägar. Helt plötligt sköt det bara fart och försvann iväg.
En formation på fem st (tror jag) när jag var runt 17, som sedan tydligen även siktades över Estland och i de trakterna. Även de var ljus som flög i formation på himlen, delade lite på sig, flög runt och försvann sedan i enorm hastighet.
Det sista var på nyårsafton förra året. Då såg jag, min sambo och hans syster ett UFO som flög över staden. Nu tänker ni säkert att det var en nyårsraket, men i så fall skulle jag verklige vilja veta hur den var tillverkad.. Den flög rakt över huset, sakta, ändrade höjd och riktning flera gånger. Min sambo sprang ut efter den när den passerade huset och berättade att den sköt fart fört uppåt och sedan försvann iväg med hög hastifghet. Han har även sett en s.k "cigarr", på rätt så nära håll för någa år sedan.
Så jodå, i denna familj är vi vana vid såna saker. ;)
Dog tråden? Anna var är du?