Inlägg från: insideharmony |Visa alla inlägg
  • insideharmony

Hur många har sett ett ufo?..

Jag har sett ett ufo som barn
    Ja var på väg till skolan ca 10år gammal. Stod vid busshållpl som vanligt. Helt plödsligt ca 1km bort bakom bostadsområdet ja hade en bit framför mig, såg ja nått komma glidande över trädtopparna helt ljudlöst och lika stort som en jumbo jätt. Första tanken var "Oj, va e de? Vilket konstigt flygplan". Men i samma stund insåg ja att de ej var nåt flygplan. de såg ut som ett tefat ganska platt å långt å runt med stora lampor i olika färger runt om på kanten i en rad. Ungefär som man alltid ser i filmer ha för mig att de var nåt sånt i ETfilmen. Men de gled långsamt i sidlad framför mig , först såg ja bara en bit av de sen när de då gled i sidled kom de tillsist fram helt fullt å sen vände de kurs å glen bort frun mig men fortfarande över trädtopparna å slutligen utom synhåll. Ja fattade ganska snart att de var ett ufo å konstigt nog var ja inte ett dugg rädd häller. Ja vara bara så farsinerad att ja bara stod oxå tittade. Å de höll på i flera minutek kändes de som. Nån min efter att de försvunnit kom min buss å ja åkte till skolan. När ja kom dit sa ja till mina klasskompissar att ja sett ett ufo på vägen dit för på nåt sätt var detta de mest naturliga i hela världen för mig justa då för de varit så verkligt. Kompissarna bara skrattade å trodde att ja skojade å då sa nåt innom mig att ja ska nog bara lådsas som att ja skojade å gjorde de. Sen när ja kom hem berättade ja ändå de för min mor fö hon ha alltid sagt till mig att vem säger att vi måste vara ensamma i detta stora universum. Då berättade hon för mig att hon sett nåt liknande från balkongen när hon å morfat stått där å de var över samma skog som ja sett detta men ca 10år tidigare för då hade ja varit bäbis å legat å sovit.

En annan gång såg vi nåt konsitigt i samma bostadsområde när vi var ca 5personer som stod på en balkong mitt på dan. De såg ut som man tänker sig en komet med en lång brinnande svans som flör fram men den var oxå så nära att den var långt under än vad ett litet privatflygplan flyger. De var nåt år senare bara.

Å när ja var vuxen stod vi 3-4pers oxå på min balkong denna gång men i en annan stad. De var mörkt ute så fick vi syn på en stor stjärna på himmeln lite större än vanligt. Å de var småstjärnor som flög in och ut ur den. Å de bara stack från stjärnan rakt ut rätt över himlavalvet på nån seckund å när de kom tillbaka igen å stannade alldeles innanstjärnan å sakta gled in i den. Vad de var vet vi ej men va vi tänkte var ju att de var ett moderskepp å små skepp som flög ut och in i de. Men alla såg de bara ut som små stjärnor me vanligt vitt stjärn ljus som stjärnor brukar se ut.

Har även flera gånger sett en stjärna bara sticka rätt över hela himlavalvet på bara nån seckund. Å ja vet ej hur fort satteliter rör sig men tror ej de går så fort. Inte ens jasplanet rör sig så fort. Å stjärnfall ser annorlunda ut fö de ha ja oxå sett de går iaf långsammare. Men de kanske finns snabba stjärnfall oxå va vet ja :D

Svar på tråden Hur många har sett ett ufo?..