Max förmögenhet vid bostadsbidrag?
Hur mycket pengar får man egentligen ha på kontot utan att förlora bostadsbidraget, eller för att kunna ansöka om det öht?
Hur mycket pengar får man egentligen ha på kontot utan att förlora bostadsbidraget, eller för att kunna ansöka om det öht?
Ingen som vet..?
Ja, det menar jag med!
Saken är den att jag har en bekant som får det men som jag samtidigt vet har ärvt ganska mycket pengar.. därav min fråga. Man blir ju lite fundersam..
Tack för era svar!
Björkeli - Jag förstår vad du menar och tror inte att pengar gör sorgen lättare att bära. Men får man ha 100 000 så är ju det ganska mycket.. Då förstår jag varför hon får det.
Vad jag förstått räknas hela familjens tillgångar, men att summan var 100 000 visste jag inte.. Kan tänka mig att det fortfarande är som du säger Lotten 66, eftersom många annars skulle sätta in sina egna pengar på barnens konto och fuska på så sätt? Men skulle kontot vara i dina barns namn, fast dina föräldrar var förmyndare och du alltså inte har tillgång till dom kanske det är annorlunda?
Jag fattar själv inte så mycket av den här bidragsdjungeln.. förutom att många utnyttjar dom grovt.
Björkeli - Jag kan verkligen tänka mig att de blev förvånade, eftersom många säkert inte är så ärliga.. Tummen upp för människor som dig!