Inlägg från: cat collector |Visa alla inlägg
  • cat collector

Tilles tråd

Hej
    Jag har inte skrivit här förut. Jag följde till en början dagboken i Aftonbladet och hittade hit på påskdagen, dagen efter Tille hade gått bort. Ju mer jag läste om honom blev jag gripen och fascinerad av hans starka livsvilja och oändligt vackra ögon. Den outgrundliga blicken fick mig att fundera mycket. Artiklarna om honom och er i Aftonbladet och Sundsvallstidningarna var också så fint skrivna. Den första artikeln i ST där det är en hel sida med den underbara bilden där han tittar fram under snuttefilten med Bamse bredvid sig. Sedan dess har det mer och mer blivit en daglig rutin att följa denna tråd. Det finns så mycket kärlek och omtanke här, vilket är just vad vi behöver så mycket av i den grymma tid vi lever i (senast det tragiska mordet på den 12-åriga flickan).

Till Therese och Nicklas vill jag säga som alla andra här i tråden, tack för att ni delar med oss av ert liv. Er styrka och sammanhållning i er svåra situation har värmt mig. För ett tag sedan fick jag den fina boken om Tilles liv med posten och den är så fin, så många fina bilder och fin text. En verklig kärleksbok, som det är ett privilegium att fått ta del av. Det känns nästan som om man känner er fast vi aldrig träffats. Dokumentären har jag inte sett än, skall spela in den på söndag och försöka redigera med fjärrkontrollen så gott det går så att jag kan få den inspelad utan reklamavbrott. Nu kommer ju snart dagboken också.

Tille, du underbara lilla fjärilsängel, tänk vad mycket du hann uträtta under din korta tid här på jorden. Du kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Dina stora blå är så kloka och talande. Tillsammans med din familj har du berört oss så oändligt. Det är säkert fullsatt på din stjärna varje dag, så populär som du är.

Din tunga börda du tappert bar,
    minnet av dig finns alltid kvar.

Varmaste hälsningar Andreas, kattsamlare

• cat collector

Vad fina de är, Elsa och Ewald. Klart att de skulle finna varandra efter ett tag.

Tråkigt att vissa människor skall misstolka saker så. Man tycker att det borde framgått med all önskvärd tydlighet att ert engagemang och arbete kommer från hjärtat.

Ha en skön kväll och ta hand om er. Snus på dig, Tille!

• cat collector

Hej!
    Tittar in och ønskar er alla en trevlig pingst. Ær just på væg hem från en trevlig dag i Køpenhamn med strålande sol.

Hej Tilleknyttet, idag har du varit duktig med att fixa solsken. Jag har varit på Bakken, dær kan man ha roligt skall du veta. Kanske åker din familj dit i sommar på sin semesterresa, vem vet? Det finns en fantastisk bergochdalbana dær, gjord helt i træ, nær man ær høgst upp har man en fantastisk utsikt. Då vinkade jag till dig. Om du och dina kompisar såg oss fick ni sækert ett gott skratt, man ser ofta vældigt rolig ut nær man åker bergochdalbana. Nu ær det væl dags att sova, så kryp ner och sov gott.

Kattsamlaren Andreas

• cat collector

Hej!
    Jag såg filmen igår, och vill tacka för att vi fick följa med på resan. Den var verkligen fin, mycket vackra bilder och bra information, och visst var den sorglig också.

En fråga: fick Tille morfin ända från början, eller var det när han började bli sämre?

Vilka fina nya bilder i galleriet. Lillkissen är helt bedårande. Och bilder på Tille kan ju inte bli annat är underbara.

Ha en dkön kväll allihop.

Andreas, kattsamlaren

• cat collector

Skön kväll skall det vara förstås.

Mycket fin bild, Antitanti.

• cat collector

Hej!
    Idag har jag (och säkert fler) fått mail från exlibris att Tilleboken varit försenad men nu är på väg. På fredag eller senast måndag skall den komma om det inte blir något nytt logistikfel.

Sol i Skåne idag, bara att tacka och ta emot. Får passa på att putsa fönster.

Ha en trevlig dag och lycka till med alla förberedelser inför examen.

Snus på dig Tillebus, ängeln med de vackraste ögonen.

Andreas, kattoman

• cat collector

Hej!
    Vill önska er en god helg och hoppas att resan till Boden går bra.

Tille, i helgen är det många som vill ha sol så ni får jobba för högttryck. Det gör ni säkert jättebra, för här lyser solen och det fläktar skönt. Snus på dig, gullet.

Skön helg alla!

Andreas, kattologen

• cat collector

Hej!
    Ni verkar ha haft en bra helg i Norrland. Hoppas att Kristoffers familj fick stöd av ert besök. Här nere är det hur varmt och soligt som helst, var på stranden igår men så våghalsig som Liam att våga bada var man förstås inte.

Fick ingen Tillebok med posten idag tyvärr, hoppas på imorgon eller i veckan.

Tille, du ska ha tack för det fian vädret, himlen lika blå som dina fina ögon. Snus på dig.

Ha en skön kväll.

Mvh Katta-maran

• cat collector

Hej!

I förrgår dundrade det till lite extra i brevlådan. Det lät nästan som: släpp vad du har för händerna, för nu kommer det POST! Och visst, det var boken om Tille som kom. Har sedan läst i omgångar, det är så omskakande och så mycket känslor. Att ni orkade. Min beundran för er bara växer och växer. Sedan var det också så bra skrivet, Therese sa vid något tillfälle att det kändes naturligt att prata med Annika Sohlander och det märks. Vill tacka än en gång för att ni delar med er av allt och hoppas att stödet till fonden fortsätter att växa.

Tille lille, idag är det två månader sedan du blev en ängel. Jag hoppas och tror att du har det jättebra där du är nu, och får göra allt du inte fick göra här nere. Kanske har du spelat fotboll med änglalaget idag. Här hos oss pratas det en massa fotboll nu, vi har en viktig match ikväll. Men jag tror nog att vi vinner. Snus på dig, gullängel.

Ha en skön kväll alla, med eller utan fotboll.

Andreas, kattmänniska

• cat collector

Hallå!

Här kommer en hälsning från Götet. Gick just förbi Pocketshop på centralstation och på nyhetshyllan strålar Tilles stora blå. Härligt. Vädret är också fint.

Ja Tille, igår var det spännande. Men vi vann till slut. Du kanske satt på din stjärna och tittade ner. Ha det så fint bland dina moln och änglavänner. Snus på dig.

Trevlig helg allihop.

/Andreas (som inte tycker att katter skall utsättas för dokusåpaeländet).

• cat collector

Tittar in och önskar er en god natt, har just kommit hem efter en långhelg på resa. Hoppas det går bra att börja jobba.

God natt och snus på dig Tille, sov gott bland molnen.

Andreas, trött kattsamlare

• cat collector

Åh, vilka härliga kattbilder!

God natt och lycka till med jobbet. Visst är det skönt att njuta av vad sommaren har att erbjuda, bad och sånt. Nu kommer det ifos prognoser om en regnig midsommar, men meteorologerna har ju haft fel förut.

Snart dags att gå i säng och ladda inför morgondagens match. Svennis har gett sig tusan på att slå Sverige innan han drar sig tillbaka. Men det nöjet skall vi inte unna honom. Ge 'rom på nöten bara!

Trevlig kväll därute på tråden. Snus på dig Tille.

Mvh Cat-a-holic

• cat collector

Hej där!

Ja, det var spännande igår. Trodde nästan att vi skulle förlora. Kalla mig gärna pessimist, men Tyskland fixar vi inte.

Therese: jag har just (med ett leende) läst om dina idrottsliga bravader igår, och vill tala om att jag beundrar din skrivarbegåvning. Vare sig det gäller svåra och gripande saker som lättsamma är det alltid lika rättframt och ärligt skrivet.

Sommar=trädgårdsarbete, ja. Vet det så väl. Speciellt allt ogräs som frodas mellan plattorna på altanen.

Tille, jag tror bestämt att ni svalkar er med vatten idag efter all fotboll och all sol, för här nere är det spöregn. Men man skall inte klaga, vatten behövs också. Snus på dig, goa du.

Trevig dag alla. /Andreas

• cat collector

Dags att önska Tilles familj och alla andra här en riktigt trevlig misommar. Skall själv förbereda min resa ut på landet i morgon där alla nödvändiga bitar skall finnas med. Hoppas att vädret blir någorlunda så att inte kubbspelet går om intet.

Hej Tillebus, i morgon är det en speciell dag, då man gör en massa roliga saker som många här redan har berättat för dig. Hoppas du och dina änglakompisar också får en härlig dag. Du finns i mitt hjärta. Snus på dig.

Än en gång, trevlig helg.

/Andreas, kattmänniskan

• cat collector

Hej där!

Kul att ni hade en lyckad midsommar. Vi hade en nästan oförskämd tur med vädret, inte en droppe regn på hela helgen. Det var rätt många år sedan man kunde sitta ute och äta. Vilken skräpinsats av Sverige mot Tyskland, de vann helt rättvist.

Tille lille, snacka om att du kan charma vädergudarna. Ni ville väl också ha sol kan jag tänka. Nu regnar det men det gör ingenting, jag skall sitta och jobba hela dagen. Snus på dig, gullängel.

Trevlig dag önskar kattmänniskan Andreas

• cat collector

Hej!

Vill önska lycklig resa i morgon, hoppas att den ev magsjukan var övergående. Måste också städa idag, får besök i morgon. Ikväll skall vi visa filmen Stoned på bion, har ingen aning om hur den kan vara, men det får ju visa sig.

Hej Tille, i morgon skall din familj ge sig ut på vägarna, och du följer förstås med på ett litet moln. Du finns ju alltid hos dem var de än är, lilla prins fjärilsbus. Snus på dig.

Trevlig dag önskar the maine coon man.

• cat collector

Hej Tillebus, du är otrolig på att fixa fint väder. Strålande sol över hela landet skall det bli. Jat tror att dina stora blå är riktade mot Stockholm idag, din familj skall gå på Grönan och ha roligt. Du får ha det så fint uppe hos dig tills vi hörs igen. Snus på dig, goa du.

Trevlig helg till alla där ute i vimlet.

Andreas, katttokig

• cat collector

Go'förmiddag

Fortsatt trevlig resa önskar jag er. Har just sett på bilder från Grönan.

Tille, du fortsätter att sända solstrålar till oss, precis som vi vill ha det. Vi saknar dig, kloka lilla du. Snus på dig.

Mvh Kattoliken

• cat collector

Hej Tille!

Måndag den tredje.. minns för tre månader sedan, när man fick se dina stora blå för första gången. Det känns som om det var mycket längre sedan. Tittar ofta in i dina vackra, outgrundliga ögon och funderar på allt de vill berätta. Nu är din familj snart på väg söderöver och du har sett till att det blir kanonväder, det skall bli 30 grader varmt i veckan. Klart att du ser till att de får en toppensemster, lilla knyttet. Snus på dig.

Ha det trevligt i sommarvärmen alla därute.

/Andreas, jamaren

• cat collector

Hej Tille!

Måndag den tredje.. minns för tre månader sedan, när man fick se dina stora blå för första gången. Det känns som om det var mycket längre sedan. Tittar ofta in i dina vackra, outgrundliga ögon och funderar på allt de vill berätta. Nu är din familj snart på väg söderöver och du har sett till att det blir kanonväder, det skall bli 30 grader varmt i veckan. Klart att du ser till att de får en toppensemster, lilla knyttet. Snus på dig.

Ha det trevligt i sommarvärmen alla därute.

/Andreas, jamaren

Svar på tråden Tilles tråd