Tilles tråd
Hej
Jag har inte skrivit här förut. Jag följde till en början dagboken i Aftonbladet och hittade hit på påskdagen, dagen efter Tille hade gått bort. Ju mer jag läste om honom blev jag gripen och fascinerad av hans starka livsvilja och oändligt vackra ögon. Den outgrundliga blicken fick mig att fundera mycket. Artiklarna om honom och er i Aftonbladet och Sundsvallstidningarna var också så fint skrivna. Den första artikeln i ST där det är en hel sida med den underbara bilden där han tittar fram under snuttefilten med Bamse bredvid sig. Sedan dess har det mer och mer blivit en daglig rutin att följa denna tråd. Det finns så mycket kärlek och omtanke här, vilket är just vad vi behöver så mycket av i den grymma tid vi lever i (senast det tragiska mordet på den 12-åriga flickan).
Till Therese och Nicklas vill jag säga som alla andra här i tråden, tack för att ni delar med oss av ert liv. Er styrka och sammanhållning i er svåra situation har värmt mig. För ett tag sedan fick jag den fina boken om Tilles liv med posten och den är så fin, så många fina bilder och fin text. En verklig kärleksbok, som det är ett privilegium att fått ta del av. Det känns nästan som om man känner er fast vi aldrig träffats. Dokumentären har jag inte sett än, skall spela in den på söndag och försöka redigera med fjärrkontrollen så gott det går så att jag kan få den inspelad utan reklamavbrott. Nu kommer ju snart dagboken också.
Tille, du underbara lilla fjärilsängel, tänk vad mycket du hann uträtta under din korta tid här på jorden. Du kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Dina stora blå är så kloka och talande. Tillsammans med din familj har du berört oss så oändligt. Det är säkert fullsatt på din stjärna varje dag, så populär som du är.
Din tunga börda du tappert bar,
minnet av dig finns alltid kvar.
Varmaste hälsningar Andreas, kattsamlare