Inlägg från: bodica |Visa alla inlägg
  • bodica

Tilles tråd

Vi tänker på er.
  • bodica

Denna vaggvisa från Saltkråkan sjunger jag varje kväll för Love då han ska somna i kväll sjunger jag den för dig också Tille.

Nu i ro slumra in
    i bädden så fin
    som blomman på äng
    i gungande säng.
    Och Guds änglar de små,
    breda vingarna ut,
    och kring barnet de stå,
    tll dess natten är slut.

• bodica
    Stora långa kramar till er hela familj och en fjäderlätt en till Tille.
  • bodica
    Tittade på de photoshoppade bilderna av Tille och tåraran rann, då kommer Moa (4 år) och undrar varför jag är ledsen, jag förklara att det är en pojke som heter Tille som är så väldigt sjuk att han snart ska åka till änglarna där morfar och våra katter Tusse och Sotis finns.

Moa ser fundersam ut och så säger hon; Mamma tror du pojken blir glad om han får vårans katt Sotis att ha som sin hos änglarna.
    Många fjäderlätta påsk kramar till Tille och många långa stärkande påsk kramar till familjen.
  • bodica
    Många kramar till er denna dag, ni finns i våra tankar och i våra samtal.
  • bodica
    Kikar in och kramar om så här på kvällskvisten.
  • bodica

Tidigare i våras planterade jag och barnen frö, Alfons Åberg frö, en påse hette fjärilsblommor dessa platerade vi och brevid dem satte vi en prydnadsfjäril, nu har blommorna vi sådde börjat att titta fram och då de blommar hoppas vi att många fjärilar kommer på besök till oss.

Varje dag när jag går ut med barnen så tittar vi om våra fjärilsblommor växt och då vi gör det tänker jag på Tille och hans familj. Många kramar.

• bodica

Så äntligen har de fjärlisblommor jag och barnen sått slagit ut, och många fjärilar är det här nu. Sitter och dricker kaffe och tittar på fjärilarna, inte nu på kvällen men på dagen. Och då tänker jag på er! Ni finns i våra tankar.

Svar på tråden Tilles tråd