Inlägg från: lemoira |Visa alla inlägg
  • lemoira

Tilles tråd

Tack Therese för att du startar en ny tråd, vi är ju så många som vill följa Tille till slutet och ge er stöd och tröst.

• lemoira

Älskade lilla Tille, du håller alltså fast vid livet ännu. Jag gråter så för att du inte släpper taget, samtidigt som jag gråter för att du kommer att släppa taget när som helst. Jag vill så gärna att du ska få slippa lidandet och somna in och få komma till alla snälla änglar i himlen. Men tanken på detsamma gör mig så ledsen, att du snart inte kommer finnas här hos oss alla. Hur ska vi klara det!? Vi kommer tillsammans med dina familj sörja så mycket, tänka på dig och sakna dig. Du lilla, lilla ljus som har lärt oss så mycket!!

• lemoira

Jag och min sambo satt igår och pratade om Tille som vi så ofta gör. Vi tycker det är så fint att han - trots sin sjukdom - inte framställs eller lever som ett offer. Han får leva ett, i sina ögon, normalt liv i ugn och ro hemma hos mamma och pappa. Ingen ändlös sjukhusvistelse med slangar och andra manicker. Jag tycker det är fantastiskt och så glädjande att Tille får leva så, i en vardag med sina närmaste. Det tror jag han är er tacksam för.

• lemoira

Åh, en liten tandsing till ... grattis, Tille!! Det är fantastiskt så du kämpar och kämpar, kan det vara så att du vill uppleva din första påsk också innan du går vidare. Jag hoppas ni får några fina soliga dagar och att Tille får vara med då, kanske det blir någon promenad i barnvagnen. Vi ska som vanligt tänka på er, och kikar in varje dag för att följa Tille.

Kramar!

• lemoira

Lilla Tillegubben,
    så fick du äntligen komma till ro.
    Du fick uppleva en påskafton - det var alltså det du väntade på.

Vi är så glada och så tacksamma för att du hälsade på här på jorden en stund och lärde oss en massa om att man ska ta hand om varandra och uppskatta varje stund vi har med våra älskade.

Vi har all förståelse för att du är färdig nu; du har fyllt din uppgift och det var dags att hoppat på Magnus tåg. Vi är glada för din skull, att du inte längre behöver lida. Det är en tröst i all ledsamhet, det ger oss ett leende bland alla tårar.

Vi älskar dig, vi tänker på dig och kommer aldrig att glömma dig och din familj.
    Ha det bästa av alla liv där uppe i himlen, bland andra änglabarn som du kan leka med. Dina föräldrar kommer så småningom till dig så ni får ses igen.

Ett ljus kommer att brinna i vårt fönster för dig ikväll.

Kramar,
    Lisa, PO o. Viggo (4 mån)

• lemoira

Vad fina annonser Tille har fått!! Särskilt den från Tills mor- och farföräldrar tyckte jag om. Jag skrattade och grät om vartannat när jag läste den, för precis så tror jag och vill jag att det ska vara när man dör, det finns en stor tröst i dom orden.

Kramar.

• lemoira

Vi ska också äta tacos ikväll!!!
    Det är för tillfället min favoriträtt och vi äter det typ varannan helg. Så mumsigt!!

• lemoira

Vilket fantastiskt sätt att använda pengarna på, det värmer enormt att insamlingen kan hjälpa er på vägen att försöka få ett litet syskon till Tille. Jag håller alla tummar för att det kommer att gå bra när ni väl ska försöka.

Kramar!

Svar på tråden Tilles tråd