• Jissa

Tilles tråd

Vad bra att det blir en ny tråd. Förstår att du blev väldigt ledsen över att den gamla försvann, men vilken otrolig tur att du nu får tillgång till alla inlägg i gamla tråden. Det kan nog bli fina minnen, det var ju så många fina dikter etc däri.

Trots att så många tidigare sagt det vill jag än en gång säga att om det fanns något jag kunde göra för er så skulle jag gjort det! Du säger väl till, Therese, om du kommer på något?

Ha en bra kväll tillsammans allihopa!

Många många många kramar till er!

Jissa

• Jissa

Maltes mamma, var hörde du Therese på radio? Jag har försökt leta men hittar bara en kortversion på P4 västernorrland. Nån som vet, skulle väldigt gärna vilja höra själv!

Jissa

• Jissa

Lille Tilleman, sov nu så gott. Jag läste i mammas dagbok att du inte var särskilt pigg och att du endast ätit 15 ml idag.

Nåväl. Det viktigaste är att du inte har ont. För din egen skull hoppas jag att du snart får frid och ro.

Kram till hela familjen från Jissa

• Jissa

JohannaAxelsson, jag känner likadant. Jag vet ju dock att så inte kommer hända, lille Tille kommer snart att lämna oss. Men visst sitter jag lite och hoppas på att nån professor ska ringa från Långtbortistan och ha ett botemedel....

Önskedrömmar....

• Jissa

En stor godnattkram till er alla i familjen. Jag tänker på er hela dagarna.

Smek lille Tilles panna från mig är ni snälla.

kram från Jissa

• Jissa

LillemanTösa, mina ögon är alldeles fulla av tårar, väldigt fint.

Lille Tille, trots att jag aldrig träffat dig har du för alltid lämnat ett spår i mitt hjärta. Jag kommer verkligen aldrig att glömma dig, lille söte underbart vackre vännen min. Sov nu sött vår lille skatt. Vi är många som tänker på dig.

Allt gott till er i familjen.

Kram från Jissa

• Jissa

Kikar in och säger god natt lille älskade vännen! Sov så gott!

Ni är ständigt i mina tankar!

Ta hand om er.

Kramar från Jissa

• Jissa

Therese, jag förstår att det känns förskräckligt att han blivit så tunn och att han nu verkar ha ont. Jag hoppas verkligen att det inte är långt kvar nu på Tilles stund här på jorden.

Funderar också på hur ni kommer känna er när Tille väl är borta, men just nu när ångesten blir så stor av att se hans tillstånd kanske hans bortgång kommer som en välsignelse. Jag hoppas att det blir så. VIsst kommer ni bli otroligt ledsna och det kommer säkert sitta i bra länge. Då ska du och Nicklas trösta er med att ni verkligen gjort allt ni kan. Jag sitter och beundrar er styrka och ert mod varje dag! Tille kunde verkligen inte fått bättre föräldrar.

Hittade en dikt som jag klistrar in här inför stunden då Tille inte längre finns:

Gråt inte mer, min pappa och min mamma.
    Livet hos er blir kanske aldrig detsamma,
    men låt mitt minne bli kärlekens ljus,
    låt det alltid lysa i ert hus.
    Livet är kort, det har jag visat.
    Lev i värme och ljus,
    låt inget bli nedisat.
    Det är min gåva till er,
    låt aldrig mer,
    mörker och smärta få övertag.
    Gläds istället åt varje dag.

(Okänd)

Sedan tänkte jag på vad du har skrivit om ditt och Nicklas förhållande. Jag tror också att ni nu är starkare än någonsin. Det känns väldigt bra att veta för jag önskar er allt gott i världen.

Många varma kramar från Jissa

• Jissa

Godnatt allas vår lille underbare kämpe med de stora vackra ögonen. Sov så gott.

Kram från Jissa

• Jissa

Jag instämmer i BEllens mammas ord! Allt som heter att "finns det liv finns det hopp" gäller inte i Tilles fall. Trots att halva sveriges befolkning skulle önska det.

Jag tror också att det är väldigt tröttande för Therese och Nicklas att ständigt få dessa goda råd - som säkert skulle kunna hjälpa någon annan, men inte just Tille.

Therese och Nicklas, ha en så fin dag som ni kan med den lille söte gossen. Snart är kampen över, det får ni trösta er med när det känns tungt att titta på lillens allt mattare blick.

Jag är med er varje sekund i tankarna. Snuffa lite på Tille från mig är ni snälla.

Jissa

Svar på tråden Tilles tråd