Inlägg från: NelliesMama |Visa alla inlägg
  • NelliesMama

Tilles tråd

Hej!

Jag heter Linda och har en dotter på snart 2 år som heter Nellie. Jag har liksom många av er andra följt Tessans tråd här och i dagboken. Jag har dessutom turen att få följa Tilles otroliga kamp i livet på lite närmre håll eftersom Tessan också är en av mina bästa vänner.
    Jag och Nellie var och hälsade på dem idag då Liam fyllde år, och jag är än en gång rörd över med vilken värme och kärlek Tessan och Nicklas orkar med att hantera vardagen.
    Med lite galghumor (hoppas att Tessan inte tar illa upp) så kan man väl säga att kameran FAKTISKT(!) lägger på en 3-4 kilo....Tille är med andra ord väldigt, väldigt liten nu. Och om bilder säger mer än tusen ord så säger verkligheten mer än tusen bilder. Så till er som nånsin tvekat på att Tessan och Nicklas inte sökt med ljus och lykta efter minsta hopp om botemedel...tänk igen!

Och till er alla andra.....jag vet att ERT OTROLIGA STÖD OCH ENGAGEMANG har betytt hur mycket som helst!!!

Kramar!
    Linda

• NelliesMama

Läste att natten återigen hade varit jobbig.....ni gör det så otroligt bra...fast det tror jag du vet att jag tycker.

STORA KRAMAR till er allihopa!

Linda, Nellie och Maths

• NelliesMama

Hej!

IrmelinFRaNorge; Jag kan svara åt Tessan på den frågan, Ja Tille föddes 5 veckor för tidigt. Därför vägde han så lite.

Sedan så kan jag säga att jag liksom många andra som tycker att Tille ser så himla pigg ut på korten osv, så är det som så att Tessan väljer ju ut dom allra bästa korten hela tiden. Dom sista gångerna jag har varit och hälsat på dem så har han bara legat och sovit i sin vagn och han är så himla liten att man knappt vågar ta i honom. Det finns ju inget på bilderna som man kan relatera till så att man skulle kunna förstå hur liten han är i verkligheten. Att sondmata eller ge dropp förlänger ju bara lidandet för Tille och det är ett val som Tessan och Nicklas har gjort, och efter att ha sett honom nu i onsdags så håller jag med dom. Man vill inte se sitt barn så som Tille är nu.

KRAMAR till er allihopa!

• NelliesMama

Godmorgon Tille-vännen!

Hoppas att natten varit bra....
    Jag hörde också det där om MixMegapol och dom ligger på 107,4 (eller i närheten) här i Sundsvall....

Vi höres senare idag Tessan!!

Kramar
    Linda och Nellie

• NelliesMama

Hej!

Ella79; tänkte svara på din fråga ang. IKEA....dom öppnar nya IKEA den 26 april...jag är mycket mer IKEA-nördig än min kompis Tessan....

MEGA kramar till Tille-killen som orkade vara vaken hela tiden vi var där idag!!

/Linda

• NelliesMama

Lilla Tille-vännen!

Tårarna bara rinner, du får det jättebra uppe bland alla änglarna.
    Nu ska jag försöka det bästa jag kan att hjälpa din mamma och pappa.

Jag saknar dig av hela mitt hjärta!

Kramar från Linda, Maths och Nellie

• NelliesMama

Tessan!

Hoppas att ni får en fin dag imorgon!
    Kramar till hela familjen!
    Vi tänker på er...

Ses på söndag
    /Linda

Svar på tråden Tilles tråd