Inlägg från: Jagoda |Visa alla inlägg
  • Jagoda

Tilles tråd

Hej kära familjen, varje dag börjar jag med att läsa Tilles dagbok. Hjärtar bultar för att varje nyhet är ingen bra hyhet. att vata att det inte finns ngt attgöra för lille plut är det mest smärtsam som jag kan föreställa mig. Har läst era funderingar, hur det kommer att bli när han är borta...Jag har för tille att s förlorat min pappa pg av cancer, längtan efter honnom är obeskrivligt och tomheten går inte att fylla med ngt annat. Jo, det skulle vara bättre för tille att då äntligen somna i fred... men sedan kommer han inte att finnas... när barnen kommer in i våra liv, dem kommer för gott, livet blir aldrig som förut, barnen finns för alltid och det är svårt att tro att hon har inte funnits förut... Hur skall man klara sig när man förlorar sitt barn... Det går inte framställa sig, och visst man måste kämpa vidare, ni måste kämpa och vara starka för era barn. Kan inte lova att det blir bättre, men med tiden lär man sig acceptera tomheten och att den kära personen i vort liv är nu borta. Men det gör ont, det känns orättvisst, särskild när de drabade är så små...
    Vet inte vad ska jag göra för er, skulle järna hjälpa men det inte finns ngt som kan göra situationen bättre. Jag vill bara att ni vet att det finns mga som jag som bryr sig om er, som gråter tillsammans med er, trötts har alldrig träffats. Ni är inte ensama.

kan knappt se vad jag skriver, tårarna bara rinner... mnga varma krammar för hela familjen,
    Jadwiga

• Jagoda

näj, livet är fullt av skit, varför finns det så mycket ond och orättvissa?
    Varför Tille blivid drabat av den jävla sjukdom?
    Therese och Nicklas
    Njut honom så mycket det går medan han finns med er.

Sov så gott, jag ska också lägga mig men innan ska jag tjuvpussa mina små prinsar.

kommer tänka på er,
    kram

• Jagoda

Hej,
    jag läser igen Thereses dagbok och både glädje och sorg kommer fram på direkten. Jag är så glad att Tille är kvar med oss, men att läsa mammsa org hur ser han ut... Att veta att han orkar inte dricka, att han har inte kissat... Det gör så ont när man ser ett barn i sådan tillstånd.

Jag tror att han tar värkligen krafter från er kärlek, det ända som han bryr sig om just nu är att känna mammas doft, pappas starka arm och så små händer av sin syskon. Det lever han på och tydligen vill inte ge upp en.
    Han är en enorm stark människa, det är bara hans lilla kropp som sviker honom.

Det är hämsk att sitta och vänta på det som ska komma, samt titta på hans kamp ger oss på ngt sätt styrka.

Jag vet inte om det finns himmelen och om han kommer att titta på oss därifrån. Jag vet inte om jag vågar tro på gud. Om Han finns varför tillåter han svälta baren ihjäl? VArför finns det barnsoldater, våld och krig, hunger och sjukdåmar? Varför en liten plut som Tille måste gå genom allt detta?!!!!
    Men jag tror på oss, att det finns ngt mer än bara våra kroppar. Jag tror att vi har den inre ennergin, som vissa kallas för själ. Jag vet inte vad det är, men det måste finnas något mer som. titta på Tille, det ät enorm styrka och kraft sm strålar från honnom.

På ett eller annat sätt han är en ängel, en ljusstråle, kärlek och kraft.

THERESE OCH NICKLAS GE HONOM EN PUSS PÅ PANNAN FRÅN MIG; SNÄLLA !!!!!!!!!!!!!!!!

j

• Jagoda

Hej, sitter och lyssnar på Eric lapton Tears In Heaven

Would you know my name if I saw you in heaven?
    Would it be the same if I saw you in heaven?
    I must be strong and carry on,
    'Cause I know I don't belong
    here in heaven.

Would you hold my hand if I saw you in heaven?
    Would you help me stand if I saw you in heaven?
    I'll find my way through night and day,
    'Cause I know I just can't stay
    here in heaven.

Time can bring you down, time can bend your knees.
    Time can break your heart, have you begging please,
    begging please.

Beyond the door there's peace I'm sure,
    And I know there'll be no more
    tears in heaven.

Would you know my name if I saw you in heaven?
    Would it be the same if I saw you in heaven?
    I must be strong and carry on,
    'Cause I know I don't belong
    here in heaven.

och jag ÖNSKAR SÅÅÅ MYCKET ATT DET Finns ngt ställe där vi går efter döden.

On that morning
    When this life is over
    I know
    I?ll see your face

Förresten, gud vad liten Yille är, har sätt på bilden. Beundrar Er att ni orkar så mycket.
    Skulle man kunna göra ngt skulle man helst själv bli sjuk än att titta på honom.

j

• Jagoda

Till Makkan,

har kollat på din hyllning på hockeyssnack, det var riktigt, riktigt fint.
    Jag håller med dig, han är en liten stålman.
    Hälsningar
    J

• Jagoda

hej lille Tille med familj!

Nu ska jag åka utomlands för påsklov, men jag ska försöka följa situationutveckling även därifrån.
    Jag vill bar asäga att jag tänker på er hela tiden och kommer att ha er i mina tankar under de dagarna.

Puss och kram

• Jagoda

HEj, EN GULD TIA

Jag uppmuntrar alla som bryr sig om Tille och alla barn och föräldrar som kan råka ut för sama öde att delta i guld tia samling.

Naturligtviss har man lust, kan man sätta in lite mer.... :))
    Jag tyckte att jag kan låta bli köpa exempelviss en ny vårplagg och spendera mina pengar på ett bättre sätt.

Lycka till för förskninggruppen, hoppas att våra bidrag kan göra stor nytta.

Önskar en lung och fridful påsktid för alla som jag "träffar" på Tilles tråd och särskilld för Tille och hans familj.

j

• Jagoda

tack susanne,

jag helst skulle vilja rädda hela värld, alla barn och sjuka... men det går inte. Men om jag kan göra en liten insatts för de som behöver och om det finns många som jag som gör bara lite, då... Visst tillsammans gör vi mycket.

Och gud, nya kläder, påskgodis eller en kväll på krogen kan inte hjälpa Tille och andra, men de pengarna kan göra stor skilland och jag disponerr de på ett bra sätt, tycker jag i alla fall. Det gör jag inte bara för honnom, jag vill bli en bättre människa, och det är mitt sätt - att bry sig om andra inte bara om sig själv..
    kram

• Jagoda

God morgon familjen,

har varit utomlans, tillbringa påsk med min familj, men varje dag kollade jag ett par ggr hur är det med Tille.
    Så han har somnad i fred....

Jag r kanske inte så bra på att trosta, vet alldrig vad skall man säga.
    Kanske för att själv kände jag att inget kommer att hjälpa mig, inga ord, det måste man gå igenom själv

Jag önskar er mycket styrka och att ni klarar det bra

Det finns så många som jag som bryr sig om er så att det hoppas jag gör att ni har det läätare att klara allt.

Jag tänker på er!

• Jagoda

Vi alla som blev berörda av Tille!!!!!!!!!!!!!!!

Den lille stråle har berord oss så mycket och nu är han borta. han levt så kort men gjort så mycket!!!! Inte alla gör så myclet under hela livet.

Jag funderar på att om det finns så mga människor som kan bry sig om andra, då kanseke kan vi som Tilles minne försöka ändra lite på världen.

Det finns många behövande, sjuka, hemlösa... Barn utan föräldrar....

Vill inte göra reklam för ngt insamling eller hjälporganisation men om vi kan tänka sig göra bara lite, bara kanske för ett barn eller en familj... Hur mycket ett par kronor kan betyda i t.ex. afrika???
    Jag vet det, har ett fadder barn, när jag läser tackbrev, gråter jag. Hon är tacksam för en sack med ris och fotogen till lampa som hon fick för "födelsedags" pengar från oss,. Tänk, skulle vara barn vara tacksama för sådan födelsedags present:))))))?

Alltså lille Tilles har bevisat att det finns gott i oss och att vi bryr sig om varandra, låt inte glomma den känslan med tiden, men gör istället ngt nytta av set så got som man kan.

Varma hälsningar till allla

J

• Jagoda

Hej Therese, nickals med familj

JAg hoppas att ni får en jättefin ceremoni imorgon.
    Det är svårt att säga hej då till ngn som man älskar så mycket, men nu vet Ni att han ha det bättre.

Jag funderat mycket på vilken liten -stor människa Tille var. Hur mycket hade han uppnåt på så kort tid. Att han berörde så många och att hans liv tröttsa att vara så kort har påverkat så många.

Men en sak skulle jag betona att hans verk är så stor tack VARE ER!!! Därför att NI VILL DELA SIN SORG MED ANDRA fick Tilles liv FÅ SÅ STOR BETYDELSE.
    Det var modigt och väldigt oegoistisk, satt ni vill dela med de mest svåra känslor.

Tack vare Er kommer Tille alltid leva i våra hjärtar

tusen krammar
    J

• Jagoda

Hej Då min Lille vän!

Har alldrig träffat Dig men konmmer alldrig glömma dig bort!
    Hoppas att vi kommer att träffas en vacekr dag på andra sidan av rengbågen!

Kära familjen,

tänker på er mycket, Var stolda över Er, ni har gjort Tille till en hjälte och att han och ni får särskilld plats i mitt hjärta!

Bästa hälsningar

också för alla Tille vänner,

var inte ledsna för mycket att han varit med oss så kort, var glada att vi fick honom, även för en så kort stund!!!!!!!!!!!!

• Jagoda

Klatermaja... fint med låten, jat har skcickats förut den version med P.Diddy "I'll be missing you" med tänke på sista verser:

One On that morning
    When this life is over
    I know
    I?ll see your face....

Every night I pray, every step I take
    Every move I make, every single day
    I'll be missing you....

• Jagoda

Klatermaja... jag spelade den om och om igen när min ex pojkvän gick bort, ett par år sedan när min kära pappa gick bort och nu när lille Tille ängel har lämnat oss...

jag hoppas vi syns igen ....

• Jagoda

Klatermaja... tack så mycket,

det är sant att det bli lättare med tiden... Jag känner inte så mycket smärta och frustration som i början, det är bara mer som om jag är bedövad i mitt hjärta...

Måste berätta ngt konstigt... efter min pappas bortgång blev jag gravid med mitt andra barn... då visste jag inte vilket kön barnet blir.. och en natt (i början av graviditetien) hade jag drömt om min pappa (för övrigt drömde jag inte mycket om honom efter hans död). Då kände jag i sömnen att pappa lever inte och jag frågade vad gör du här?
    och han svarade: ja, jag måste be mig iväg, för att nu fick jag en speciell uppdrag, jag har nämligen fått en speciell pojke att se efter honom...

Gissa vad fick jag?
    Lite konstigt, lite halv saga men kanske det är sant, kanske pappa är min sons skyddängel????

• Jagoda

Ja, Tänk att kanske Tille var också en ängel sent från himmelen för att beröra oss och göra oss till bättre föräldrar och människor

• Jagoda

Klatermaja!
    det har jag också sagt att han har hunnit uträtta så mycket på så kort tid som andra alldrig uppnå på sin livstid... Men en sak tycker jag är värd att betona, han skulle inte kunna göra så mycket utan sina underbara föräldrar!

Det är de som bestämde sig att dela sin smärta med oss, att starta fonden och hjälpa nadra drabbade...
    Det är SÅÅÅÅÅÅÅÅ STORT; SÅ OSJÄLVISKT!!!!!!!!!!!!

De är MINA HJÄLTAR, hela TILLES FAMILJ.

som jag sa innan, det är kanske bra att tänka på andra behövande i olika situationer, på bar soldater och barn arbetare.... på fattiga och sjuka och försöka bidra på något sätt,
    så att vi kan hjälpa några andra.
    TILLES VÄNNER har bevisat att det finns många som har stora hjärta.
    VI KAN INTE hjälpa TILLE NU men vi kan HJÄLPA ANDRA, eller hur?

Jag tycker i alla fall att jag måste göra något åt det, det hjälper mig bli en bättre människa

karam!

• Jagoda

Klatermeja,
    o Gud vad trevligt att prata med dig, måste mu hämta Alex från dagis, men sista ord, jag också stödjer flera hjälporganisationer, har ett fadder barn i togo och funderar på att adoptera... Det är min bidrag, och ja

THERE IS A HOPE FOR USS!!!
    titta hur mga som man träffar på tråden... Härligt!

HÄLSAR ALLA VÄNNER FRÅN TRÅDEN!

• Jagoda

Therese, Nicklas, Liam och Dea!

Tänker på er, ni har preciss sagt hej då till lille Tille. Men ni har varandra, och det är så mycket!
    Ni alla är fantastiska, fantastiska föräldrar och syskon,

krammar, god natt! vi sysns igen snart!

PS Tille är alltid med oss!

Svar på tråden Tilles tråd