Tilles tråd
Therese! Jag har följt dina trådar sedan första dagen du skrev. Jag har också följt din dagbok, och artiklarna i tidningen.
Om det finns änglar på jorden så är det du och din familj! Ni har så enormt mycket kärlek, styrka och ödmjukhet inom er. Det verkar ni alltid ha haft, redan innan Tille kom till jorden. Tille har bara gjort den ännu mer tydlig och påtaglig. Jag beundrar er så enormt mycket, ni är sannerligen speciella själar, du, Tille och hela er familj. Ju mer jag får ta del av ert liv, desto mer säker blir jag att Tille valde er innan han kom till jorden. Med stor omsorg och stor betänksamhet valde han just dig, Therese, och din man till sina föräldrar. För ingen annanstans hade han mötts av så stor kärlek, tålmodighet, ödmjukhet och värme. Han har under sina levnadsmånader fått privilegiet att få uppleva det renaste och finaste en människa kan få uppleva - ovillkorlig och oändlig kärlek. Ni har fulländat underbara Tilles liv!
Och lille Tille! Du är en stor människa! Om du bara visste så mycket positivt du tillfört denna värld, mitt i all sorg. Du åtog dig den svåraste uppgiften som finns - att förändra välden och göra den mer fylld av kärlek och uppskattning. Du har verkligen lyckats, och många av oss kommer att stå dig i evig tacksamhet. Du har förändrat våra liv. Tillsammans med din familj har du lärt oss att ta vara på den tiden som vi har med våra nära och kära, du har lärt oss att inte ta något för givet.
Jag kommer aldrig att glömma er. Ni kommer alltid att finnas i mitt hjärta och mina tankar. / Linda