Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Tilles tråd

Grattis till Liam idag!!!!

Vad skönt att se att Therese får tillgång till inläggen, det är det viktigaste i den här frågan... önskar familjen och alla besökare en trevlig och skön natt... själv har jag legat med magsjuka och släpade mig till datorn för att kolla upp Tille...
    /Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • Teskedsmamman
    LillemanTösa: Det är som du säger... Den största kärleken är att släppa och låta gå... Att ha kvar är egen vinning och ser inte till den andras bästa... Gäller alla levande väsen så som både barn och djur....

Kan tänka mig att i dessa dagar är inte vetskapen om avskedet den största sorgen utan att se Tille ligga där och bli mindre för varje dag... och kanske att han har ont, men det man kan se på bilderna så är han trött men han har en sådan själslig ro i ögonen så det känns ändå som om han har det bra... För kan han få mer kärlek?!
  • Teskedsmamman
    Therese:
    Det är ju en ypperlig sak att kunna involvera Tille så när ni surfar... Jag har ammat Ian (och Totte) framför datorn många gånger... Många gånger sitter jag i skräddarställning och så ligger Ian i knät och sover... fast han börjar bli lite för stor nu...
    Jag tycker ni gör helt rätt i att undvika livsuppehållande åtgärder, jag menar vad har Tille egentligen att vinna på att vara i livet mer tid än vad hans kropp säger?! Han går när han anser tid vara och med tanke på vad den lille krabaten har åstadkommit i sitt korta liv - som förvisso inte är slut ännu, så han kan hinna mycket till än - åstadkommer ytterst få människor som lever nomal livslängd!!
    Ni finns i våra hjärtan och tankar och er erfarenhet har säkert gjort fler än mig till en bättre förälder! Mitt tålamod med killarna har fått några pinnhål till!
  • Teskedsmamman

God Morgon (iaf för mig som var vaken till 6.30, snacka om insomnia)

Hoppas Liam får en trevlig dag!

Lilla Tille, hur mycket har du kvar att ge denna världen? Du är så modig och så kärleksfull, det vittnar dina ögon om... Vet du hjärtat, det räcker så bra... du kan åka hem igen...

Med all min kärlek på resan... så småningom...

/Magdalena

• Teskedsmamman

Snusa riktigt gott på lillkillens panna ikväll och spara minnet i era hjärtan....

Sov gott allihop, för det ska jag...

• Teskedsmamman

Det slog min nu... De flesta barn som har änglasyskon har inte så mycket sätt att få reda på saker och ting om sina syskon mer än vad föräldrar berättar och foton och så där... Tänk vad framtiden har i åtanke för kommande syskon!! Tilles småsyskon komemr ha massor som berättar om hans/hennes storebror!!

Ja, självklart har ju ärven Liam och Dea en god minnesbas i allt som har varit nu med Tille.. vad härligt ändå....

Jag sitter här med 2 barn som inte kommer minnas sin farfar t ex, Totte var 7 mån när han dog och Ian har ju inte träffat honom... så jag ska göra en liten bok om Farfar Ingvar...

• Teskedsmamman

Lilla älskade vän... Hoppas du får ro snart.... Det finns så många ord i mitt hjärta men det blir bara fel oavsett hur jag skriver så de orden får bli en hemlighet mellan dig och mig...

• Teskedsmamman

Godmorgon, familjen, Tille och världen....

Jag blev förvånad när jag gick in och såg att Tille bestämt sig för att stanna även idag... Vilken otrolig liten varelse!
    Jag vaknade inatt när Ian ville ha käk vid 3.20 och genast kom Tille in i min sömndruckna värld. SÅ jag somnade med en trött bebis vid mitt bröst och Tille i mina tankar...

• Teskedsmamman

Ikväll tänder jag åter ljus för Tille, det sitter en liten tagg därinne i bröstet och den gnager och säger att Tille går inatt... Kanske gör han det, kanske inte... morgondagen får utvisa...

• Teskedsmamman

Ikväll är det svårt att slita sig... borde legat i sängen för längesedan... Men nu är det dags att säga farväl... för denna gången...

Svar på tråden Tilles tråd