Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

Tilles tråd

Här sitter man mitt i sin vanliga vardag med hämtninga av barn, hem och göra mat, bolibompa, borsta tänder och godnatt. Saker går på rutin och man hinner knappt tänka efter vad det är man gör.
    Jag skäms nästan att ha det så när jag vet att andra har det så tungt. Att veta att ens underbara lilla kille snart inte orkar leva tillsammans med oss längre, att veta att det snart är över. Er styrka att kunna säga att vi vill att Tille ska få somna in är för mig så rörande. Jag kan ju aldrig sätta mig in i er situation, men bara tanken jag mig lam
    Ni ska vata hur mycket jag skulle vilja ta er i min famn och krama om er länge och försöka förstå den sorg ni måste gå igenom. Jag skulle vilja hjälpa men vet att det är omöjligt. Det gör mig så arg, varför?, varför? varför?.
    Lilla Tille, du ska veta att du har rört vid mitt hjärta så mycket. Skulle vilja lägga min han på din panna och säga att allt är bra nu, nu är du frisk, men jag kan ju inte.
    Lille Tille sov så gott!
    Kram Anna, Marcus, Isak och Max

• Sömntutan

God morgon familjen! Eller är det en god morgon?
    Känns lite konstigt att skriva och inte veta hur ni har det, finns Tille fortfarande kavr bland oss? eller har han somnat in i sin evighetssömn?
    Ni är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag somnar. Ofta fälls många tåra när jag sak sova också. Jag och min sambo låg och pratade om hur orättvist livet är ibland och att man aldrig, aldrig ska ta allt för givet. Det är konstigt att man gör det igentligen. Tille har verkligen fått mig att tänka till, man kan inte ånga på som vanligt hela tiden utan stanna upp och fundera på hur bra man har det och att livet är så skört.
    Ta hand om er och hoppas ni får en bra dag!
    Kram Anna, Marcus, Isak och Max

• Sömntutan

God morgon på er, hoppas ni har haft en lugn natt!
    Mina tankar är hos er hela tiden och bilden av lille Tille kommer upp i mitt huvud många gånger om dagen.
    Ta hand om er!
    Kram Anna

• Sömntutan

Lille Tilleman vad du kämpar. Vill skriva så mycket men finner inte längre några ord.
    Jag hoppas att dagen blir något så när smärtfri och att du får sussa gott!
    Kram Anna med familj

• Sömntutan

Vad skönt lille Tille att du fått njuta av vårsolen idag. Jag har själv njutit av solens värmande strålar. Trots att du bara sov i din vagn så är jag säker på att du kände hur skönt det var ute.
    Du lille kämpe, du vill verkligen vara kvar hos dina underbara föräldrar så länge det bara går, trots din smärta och din trötthet så hänger du i. Du ska veta lille Tilleman att du finns i mina tankar och mitt hjärta hela tiden. Jag hoppas dina föräldrar är beredda att dela dig med så många i denna värld, för du ska veta hur många det är som kommer att ha en speciell plats för dig i sitt hjärta.
    Det gör så ont i mig att veta att du är så svag, så svag.
    Ha det gott Tille!
    Kram Anna med familj

• Sömntutan

Ska nu tända ett ljus för dig lille Tilleman och hoppas på att du får sova gott i natt.
    Tittar självklart till dig i morgon också om inte förr.
    Snusar på din mjuka panna!
    Anna

• Sömntutan

God morgon Tille! Är du med oss idag eller har änglarna hämtat dig upp till Nagiala i natt.
    Vaknade i natt och kunde inte sluta tänka på dig lille vän. Mina tankar finns hos dig hela tiden. Vi får se om du har orkat vakna idag också eller om du har somnat in i din evighetssömn nu.
    Fjäderlätta pussar på din panna!
    Anna

• Sömntutan

Jag fick låna en ängel av Shirley Clamp

Du log mot mig en sista gång, du var så lugn, som om du redan gett dig av.
    Du såg på mig att jag var rädd, hur kan man någosin vara beredd?
    Jag fick låna en ängel, som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
    Jag fick låna en ängel för en stund.

Du gav mig allt ett hjärta kan, du lever kvar i mig så länge livet ger mig tid.
    Du sa till mig "va inte rädd", men säg mig, hur kan man någonsin vara beredd?
    Jag fick låna en ängel, som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
    Jag fick låna en ängel för en stund.
    Min ängel!

En mycket vacer sång som jag tycker passar lille Tille och hans familj.
    Varma kramar igen!
    Anna

• Sömntutan

Nu är jag här igen för att kolla hur du har det lille vän. Såg att du fått en till tand, inte dåligt!
    Jag kikar in lite senare och ser hur du har det.
    Fjäderlätta kramar...
    Anna

• Sömntutan

Dina texter är ju bara såå härliga hemgårn. Jag gråter så jag knappt kan se texten, men ändå så finns det en strimma glädje i det hela.

Lilla Tille du kämpar på, du har snart klarat denna dagen också. Jag tror som de flesta här att du väntar på Dea. Du vill se på henne en sista gång med dina stora blå innan du somnar in.
    Lilla Tille, i morgon ska jag åka bort och kommer inte kunna titta till dig så mycket som jag gjort idag och det gör mig ont. Men du ska veta att jag kommer att tänka på dig hela vägen och så fort jag kommer fram så ska jag komma in och se hur du har det.
    Kanske du har träffat din syster och känner att du kan släppa taget och änglaran får hämta dig. Kanske du får ännu mer kraft av att se din syster och hänger i ett tag till.
    Vem vet??
    Jag vill ju att du ska stanna här, men jag vet ju samtidigt att du har så ont så ont och det vill jag ju inte.
    Lilla Tille, frågan varför kommer upp varje gång jag tänker på dig, varför?
    Ingen ska behöva utstå detta, varför är världen ibland så orättvis?
    Men jag antar att du var för god och rar för jordelivet. De ville ha tillbaka sin underbara ängel. Men varför låter de dig lida så? Ibland vill jag tro att det fins något där uppe som vakar över oss, men jag vill ju tro att detta något är ett gott ting. Jag vill tro på ödet, men vad är detta för öde? Ingen ska behöva lida för att komma till änglarna.
    Jag bli så arg, så ledsen och så besviken när jag tänker på det. Kan inte med ord beskriva hur jag känner när jag läser eller hör att ett barn gått bort.
    Jag önskar att jag kunde vara så stark som dina föräldrar och syskon Tille, de ser på detta med ögon som jag beundrar så.
    Fick bara lov att skriva av mig lilleman, hoppas att du lyssnade lite i allafall.
    Sov nu Tilleman, vakna om du känner får det eller så låter du de snälla änglarna hämta dig.
    Fjäderlätta pussar på din panna och stora hårda styrkekramar till familjen...

Anna

Svar på tråden Tilles tråd