Inlägg från: evelinasmamma |Visa alla inlägg
  • evelinasmamma

Tilles tråd

Godmorgon du söte Tille-lille!

Hoppas att ni får en ljus och fin dag, och tack för att ni alla lär oss att ta tillvara på livet här och nu. Man växer som människa varje gång man läser om er! Tack för att ni gör oss till bättre människor (och föräldrar)!

Kramar till er alla!

• evelinasmamma

Hej lille Tille-prinsen med familj!

Tänker så mycket på er, och eftersom jag bara kommer åt internet på jobbet känns det extra tråkigt när man går hem för kvällen och inte kommer att kunna vara inne och läsa något i tråden förrän nästa morgon. Nu kommer jag att vara borta från jobbet fram tills tisdag morgon, så jag börjar så smått inse att det förmodligen är sista gången jag läser tråden och Tille fortfarande är med oss... Jag blir så ledsen när jag tänker på ert lidande och hur orättvist livet kan vara, men kommer hela tiden tillbaka till en strof i en dikt som någon tidigare lagt in i tråden, om att en ängel tittar på nyfödda barn och säger: "Too beautiful for earth..."

Så, sov gott lille Tille, och må änglarna alltid vaka över dig. Jag vet att du en dag kommer att bli en vacker ängel som vakar över din familj nere på jorden. Då hoppas jag att du också vet hur mycket du tillfört oss alla andra som följer dig och din familj på det här sättet. Du har gjort oss till bättre människor, och jag är säker på att jag också blir en bättre mamma till min dotter på grund av dig. Du har lärt mig att uppskatta allt det vi har i livet och värdesätta den tid vi har tillsammans istället för att gnälla över småsaker och aldrig vara nöjd.

Fjäderlätta pussar i pannan på lille Tille och stora kramar till resten av familjen från mig och min familj.

Svar på tråden Tilles tråd