Inlägg från: Harlots House |Visa alla inlägg
  • Harlots House

Tilles tråd

Nu hittade jag hit Sov gott lillkillen med familj Idag såg Teo sidan i Aftonbladet med Tille som låg på köksbordet och sade "Titta pappa bebis ". Det är så fint att barn inte ser något annat än ett barn ändå- inte några sår eller bandage utan bara en helt vanlig bebis

• Harlots House

Tille låg inte på köksbordet, utan tidningen så klart...

• Harlots House

Kärlek till dig lille kämpe Du är så häftig och så vacker. Kram till dig och familjen från oss i söder.

• Harlots House

Godmorgon lille Tille sötis med familj Önskar er en skön söndag med mycket mys.

• Harlots House

Godnatt lilla lilla gubben. Jag hoppas att din natt blir lugn och skön och att dina föräldrar får sova gott. Vandra vidare lille vän om du vill det nu, mamma och pappa stannar alltid hos dig ändå och vet att du finns där. Kramar och all världens ljus till familjen som vunnit hela Sveriges hjärtan.

• Harlots House

Är tvungen att säga godnatt igen Tille om det är sista gången jag får göra det. Du har visat oss alla att det finns änglar, och att det finns något stort och vackert bortom detta livet. Det som finns i dina ögon och som du verkar vara på väg mot nu, är inget farligt. Många vackra änglar kommer och hämtar dig när det är dags, och för dig till den underbara plats där du ska vara och vänta på att få återse din familj så småningom.

"Nangijala!, sa jag, "var ligger det?"
    Då sa Jonatan att det visste han inte så noga. Men det var någonstans på andra sidan stjärnorna. Och han började berätta om Nangijala så att man nästan fick lust att flyga dit med detsamma.
    "Där är det ännu lägereldarnas och sagornas tid", sa han, "och det kommer du att tycka om."
    Det var från Nangijala som alla sagor kom, sa han, för det var just där som allting sånt hände, och kom man dit, så fick man vara med om äventyr från morgon till kväll och om nätterna också, sa Jonatan."

• Harlots House

Jag gråter när jag läser din mammas dagbok Tille men du är på väg att släppa taget nu och jag hoppas du gör det väldig snart. Du behöver inte lida eler ha ont mer. Du lämnar din familj med smärta och tårar men också förståelse och välsignelse att få flyga härifrån. Du kommer ha det så skönt lille vän på den plats du ska till- allt kommer att bli bra. Stora kramar till familjen- ni har oss alla här när ni behöver oss. Puss på dig älskade lille Tille.

• Harlots House

Tänk om allt som händer
    tecknas ner i hjärtats bok

Som en väv utav legender
    som en bild av vår historia

Om allt du undrar allt du drömmer
    allt som du i hjärtat gömmer
    Gick att läsa som en saga
    så skulle du förstå

Ja jag ser att du ler
    Ler åt barnet som ännu inom dig bor
    Men sagan kan va sannare än du tror...

...godnatt Tille Lille...

• Harlots House

Kära Therese och Nicklas. Det värker i hela mig och det är märkligt men jag känner i hela kroppen hur enormt tomt det kommer bli när Tille har beslutat sig för att gå. Saknaden kommer vara så stor! Kan inte alls föreställa mig hur det känns inuti er. Önskar så att jag kunde hjälpa på något sätt. En liten present full av kärlek kommer med posten på torsdag. Förutom det kan jag inget göra, inget säga...älskade människor så fantastiska ni är allihop med lille prinsen i spetsen.

• Harlots House

Godnatt Tille. Älskade lilla barn.

• Harlots House
    Innan jag sliter mig från Tille med familj inatt tänder jag ett ljus för er alla, och för alla vackra människor som finns här för er. Och så vill jag sjunga den vackraste sången man kan ge ett litet barn, och som passar så fint in på Lille Tille....

Vem har tänt den stjärnan
    som speglas i ditt öga?
    vem tog mörkret bort
    i herdars blick din första natt?

Vem har flätat kronan
    av strå omkring din panna?
    vem har fört tre vise
    till vårt stall, min kära skatt?
    Är du en av tusen små?
    är du han dom väntar på?
    du, mitt lilla barn, en ängel givit namn
    är det jordens dolda skatt
    jag fått skydda denna natt?
    är det själva Himlen
    som jag gungar i min famn?
    Vem har väckt den rädslan
    som lärt ditt hjärta gråta?
    varför tar din hand så hårt
    ett grepp om mammas hår?
    runt oss dansar skuggor
    nu är ängeln borta
    han sa så mycket vackert
    mycket mer än jag förstår
    Är du en av tusen små?
    är du han dom väntar på?
    är det själva Himlen
    Giv att dina dagar
    får bli till andras glädje
    giv att alla möter dig
    med kärlek mild och god
    aldrig ska jag glömma
    de ord som jag fick höra
    vad som än oss händer
    vill dom ge oss kraft och mod
    Är du en av tusen små?
    är du han dom väntar på?
    är det själva Himlen
    Vem har tänt den stjärnan
    som speglas i ditt öga?
    himmeldiamanten över staden betlehem

Text: Erik. Hillestad
    Musik: Carola Häggkvist
  • Harlots House

Jag undrar om Tille fick följa med tåget inatt...? Den känslan dröjer sig kvar. Jag skickar i alla fall alla våra tankar till er.

• Harlots House

Måste sova nu. Godnatt lille vännen....

• Harlots House

Usch jag blir så arg! Varför ska det behöva vara såhär, varför måste det bli såhär när Tille är så makalöst fantastisk och kämpar så för att få spendera lite mer tid hos sin familj? Kära underbara familjen så jag önskar jag kunde göra något!!!

Gus om haver barnen kär
    Se till mig som liten är!

Vart jag mig i världen vänder
    står min lycka i Guds händer

Lyckan kommer lyckan går
    Du förbliver Fader vår
    Amen

• Harlots House

Therese! Kom nallebudet fram??? jag skrev bara "Tille med familj" somnamn...klantiga jag Glad påsk och varma kramar från oss!

• Harlots House

Puss till hela familjen...jag önskar er all lycka.

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Harlots House

Nu bänkar vi oss framför teven. Tänk så starka ni är era fina, underbara föräldrar Kramar!

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
Svar på tråden Tilles tråd