Inlägg från: BEllens mamma |Visa alla inlägg
  • BEllens mamma

Tilles tråd

God morgon lille Tille-mannen med familj! Ni är så underbart starka att jag inte kan finna ord för det. Jag somnar ofta med er son på näthinnan och det första jag tänker då jag vaknar är hur Tilles natt har varit, om han har fått i sig någon vätska och om han har haft ont... Jag vet att ni ger honom morfin, men jag undrar ändå. Jag gråter varje gång jag läser om er på Aftonbladet och det är helt sjukt att små, goa bebisar ska behöva stå ut med det som er lille sötnos får stå ut med varje timme, dygnet om. Blås mycket på honom från mig... det verkar han älska... Jag tänker väldigt mycket på er och hoppas att allt löser sig till det bästa för alla inblandade. Min dotter Ellen hälsar till Tille med en lätt beröring och lite blås där han behöver den som mest! Kram Mamma Lotten

• BEllens mamma

Vad fin han är på de nya bilderna! Tack för att ni delar med er av era erfarenheter och tack för att ni lär oss andra att ta tillvara på det vi faktiskt har... Tille är en riktig ljuvlig kille, tänk vilken juvel han är för er och vad han har lärt er hittills. Det finns en mening med allt... ni får tänka så... och Tilles ögon glömmer man aldrig, de kommer att finnas med er vart ni än går! Kram, kram, kram till er alla fyra från Lotten och Ellen

• BEllens mamma

Natti, natti lille Tille-prinsen! Hoppas du och din familj får en fridfull natt. Vi tänker på er varje dag och gråter med er nästan dagligen. Du ser så skör ut... lika skör och vacker som en fjärlil på en sommaräng. Drick lite lille Tille-man så du inte känner törst eller hunger... vi vill att du ska ha det så drägligt som det bara går. Dina föräldar är riktiga klippor... du har underbara människor omkring dig. Njut så mycket det bara går av din mors små blåsningar över kroppen... se dig omkring... och förstå hur älskad du är!
    God natt önskar mamma Lotten och Ellen med familj i Linköping

• BEllens mamma

Godmorgon Tille!

Jag somnar med dig på näthinnan, jag drömmer om dig, jag vaknar av dig... Du berör! Men lille prinsen, vi tar en dag, ett ögonblick i sänder...

Jag sänder dig en massa tankar från Linköping... små blåsningar över kroppen där det kliar och gör ont för att lindra din smärta. Du är så liten och så oskyldig och skulle inte behöva vara där du är! Ingen skulle behöva vara sjuk som du, speciellt inte när man är liten och inte kan säga hur man känner det... Jag känner mig så maktlös... Jag hörde talas om en bok Tille... som handlar om dig som din mamma har gjort. Kan man köpa den? I så fall vill jag ha den... hur gör jag? Lille Tille-man....jag hoppas solen får skina på dig på ett eller annat sätt idag.

Kram, kram och en fjärilslätt puss på din vackra panna från mamma Lotten och lilla Ellen med familj i Linköping

• BEllens mamma

Hej Therese och Nicklas och Tille med syskon!

Här kommer en underbart fin sång, har ni hört den? Den finns på Nickes och Nillas ena skiva och är så himla fin. Jag hörde den då jag var gravid med Ellen för första gången, och vi hade den som avslappningsmusik på mammavattengympan. Kanske finner ni tröst i den?

Kram från mamma Lotten, Ellen med familj

"Mamma, min mamma!" från Nicke och Nillas skiva

Mamma, min mamma hör mig nu,
    när jag blir stor så vill jag bli som du,
    med blommor som du samlar och bär om sommaren,
    som blåser när jag ramlar, min allra bästa vän.

och kunna alla saker du försöker lära mig,
    och får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig.

Mamma, min mamma bästa vän,
    om det är sant att när man föds igen,
    då vill jag bli en blomma och att du plockar mig,
    och sätter mig i håret, så att jag kan krama dig.

Mamma, min mamma, vem är gud?
    Vem gör så att solen lyser gul?
    Vem tänder månens lampa, vem talar om när den ska ner?
    Och om du orkar svara, så ska jag inte fråga mer.

Du låter lampan lysa på mitt rum när det är kväll,
    och jag får somna på dina arm en stund, du är så snäll.

och kunna alla saker du försöker lära mig,
    och får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig.
    Ja' får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig!

• BEllens mamma

Godnatt lille Tille-man!

Hoppas din natt blir rofylld och att du sover lungt och drömmer vackra drömmar! Du har sådan tur att få de underbara föräldrar du har! Idag visade jag dina små, fina foton för min elvaåriga dotter... och hon grät tillsammans med mig för att hon, precis som jag, tycker så ofantligt synd om dig... Det är inte rättvist att vissa barn ska behöva ha det som du... Vi skickar små fjäderlätta kramar från oss alla i Linköping!

Kramar mamma Lotten med familj!

• BEllens mamma

God morgon familjen och lille Tille-man!

Jag blir så rörd när jag läser dagboken... önskar så att han ville dricka... jag liksom känner törsten inom mig. Men Tille verkade ju ändå rätt nöjd under rådande förhållanden... Hoppas att er dag blir dräglig... och det där med att döden var som födseln... det var vackert tycker jag... och då tänkte jag på den gamla frasen "från jord är du kommen... från jord skall du åter varda..." Det känns grymt, men det kanske är så? Jag tror inte på Gud, men något måste man ändå tro på en sådan här gång... Många, många fjärilslätta kramar och små, små varliga blåsningar till Tille-man från oss i Linköping!

• BEllens mamma

Allesammans!

Jag tycker att vi ska visa Therese och hennes familj med lille-man i spetsen så mycket respekt att de som ger henne alla de goda, alternativa råden såsom allt från healing till örter om än i välmening, slutar med det!

Det känns som om de har fått nog nu och det bör respekteras. Precis som Therese skriver så skulle de ha prövat OM de hade vetat om att så bara ett enda barn hade överlevt Tilles sjukdom! Therese verkar ha tagit reda på det mesta... och nu kan vi läsare bara respektera hennes önskan om att acceptera Tilles situation som den är!

Du är enormt stark Therese (och Nicklas och alla andra runt omkring också förstås) och jag sänder ett fång styrkekramar till er alla!

Kramar från Lotten i Linköping

• BEllens mamma

Allesammans!

Jag tycker att vi ska visa Therese och hennes familj med lille-man i spetsen så mycket respekt att de som ger henne alla de goda, alternativa råden såsom allt från healing till örter om än i välmening, slutar med det!

Det känns som om de har fått nog nu och det bör respekteras. Precis som Therese skriver så skulle de ha prövat OM de hade vetat om att så bara ett enda barn hade överlevt Tilles sjukdom! Therese verkar ha tagit reda på det mesta... och nu kan vi läsare bara respektera hennes önskan om att acceptera Tilles situation som den är!

Du är enormt stark Therese (och Nicklas och alla andra runt omkring också förstås) och jag sänder ett fång styrkekramar till er alla!

Kramar från Lotten i Linköping

• BEllens mamma

Hej alla och så lille Tille så klart!

Jag undrar precis som Emmas pappa hur ni lyckas med att kopiera in bilder till Tille-man, för mig går det inte...

Till twentyone... den där sången av Bo Kaspers "Ett ögonblick i sänder" är min absoluta favorit, och det är därför jag ofta skriver att "vi tar en dag, ett ögonblick i sänder" i mina inlägg... Jag önskar att du kunde höra sången Therese, har du hört den kanske?

Kramar av lätta slag till lille Tille-man som kämpar så tappert!
    /Lotten, Ellens mamma i Linköping med familj

Svar på tråden Tilles tråd