Inlägg från: Flisaskruttan |Visa alla inlägg
  • Flisaskruttan

Tilles tråd

Hej Familjen! Är inne och kollar till er flera gånger om dagen. Jag vet inte om du läser alla inlägg Therese, kan inte tänka mig att du hinner med. Det måste ju kännas otroligt stort att få sånt stöd och så många vackra ord, tankar och hälsningar. Vilket engagemang från människor. Jag beundrar er, att ni orkar berätta om er lille otroligt vackra, starka och tappra son. Jag kan inte förstå hur världen kan vara så grym. Det känns som om man blivit en del av familjen under de senaste veckorna. Jag ber en liten ängel titta till Tille varje kväll, och då är jag ändå inte religiös, men nån tro har jag nog. Hoppas att eran lilla kämpe snart kan släppa taget, för allas skull. Undrar så vad det är han väntar på, för nått måste det ju vara. Din dagbok har fått mig att bli en annan människa, fått mig att ta vara på dagen och inte ta något för givet. Den har också fått mig att bli en bättre mamma till min Felicia som snart blir 3 mån. All heder och tack! Det var skönt att höra att badet gått bra. *pustar ut* Jag och skruttan tog oss en promenad i vårsolen. Fort gick det för jag ville bara hem och kolla hur det hade gått. Som alla frågar kan jag ju med göra det då... Vart kan man köpa boken? Nu får jag hoppas på att ni får en fortsatt lugn och behaglig dag. Snusa lite lätt på eran underbare Tilleman från mig. Många varma, stora styrkekramar till er alla 4 / Maria m Familj i Småland.

• Flisaskruttan

Jag kan inte sluta att förundras. Hur orkar han den lilla? Jag vet inte vad man ska säga! Hans kraft är enorm och han måste vänta på något väldigt speciellt eftersom han inte vill släppa taget och resa till sina änglavänner som väntar på honom. Nyfiken och med, samtidigt levandes på luft och kärlek. Härmed bevisat att det är möjligt.
    Jag hoppas att ni får en lugn natt utan plågor och ont.
    Snusa eran (våran) lilla Tilleman så gott i pannan från oss. Och sov så gott hela familjen. Jag tittar in i morgon igen för att se hur ni mår och om ni fortfarande är med oss. Jag hoppas för allas skull, men mest för Tilles att han får somna gott och fortsätta sova. Och Tille! Änglar vakar över dig, släpp nu taget! Du finns i våra tankar lilla hjärtat, det kommer du alltid att göra.
    Slut dina små underbara blå och somna nu in.
    Far till Landet långt bort och vaka över oss.

*Jisses va mycket tårar man kan ha, det bara skvalar här. Har dränkt mitt tangentbord*

Det gör så ont inombords.
    Dunderkramar till er alla och fjädermys till Älskade Tille / Maria m Familj.

• Flisaskruttan

Go midda familjen!!
    Så våran lilla ängel är med oss idag med! Hoppas att ni alla mår bra. Blev förvånad över Tilles vätskeintag!! Inte illa....
    Kan det vara Dea du väntar på lilla pyret?? Då är din väntan snart över och hon är säker SÅ stolt över att ha just DIG som sin lillebror.
    Du tar just nu upp hela mina dagar lille vän, men det är du värd. Värd alla tankar!
    Nu ska jag gå och ge min Lillskrutta lite mat och kärlek, hon är nyvaknad. Tittar in till er i kväll igen!! Och tänder ett ljus. Skönt att ni får samtalshjälp när ni behöver få ventilera. Ni måste gå igenom ett rent hel..te psykiskt. Och "ensam" är ju inte alltid stark. Ha en skön dag. Ni är de bästa!!!! 1000000 styrkekramar till er alla och snus på lille Tilles panna. / Maria m Fam

• Flisaskruttan

Att han bara orkar. Hela Tille är ett mirakel. Fler tänder?!
    5 st då är man ju stora karn.... Jag beundrar varje ögonblick i erat liv och upphörs aldrig att förvånas. Vilken styrka, vilken vilja. Nu vill min skrutta ha min uppmärksamhet! Men jag tittar till er lite senare. Ta hand om er så länge...
    1000 kramar och snos på lille Tilles panna... / Maria

• Flisaskruttan

God morgon familjen! God morgon Lille underbare Tille. Det var ju tråkigt att höra att det strulade till sig med Deas ankomst. Men som ni sa, ni får säkert en fin och trevlig påskhelg ändå.
    Jag är både glad och ledsen över att du är med oss idag med Tille. Det låter märkligt men det är så jag känner. Du lille kämpe! Glad att du kan glädja andra ännu en dag och att mitt kort han komma fram medans du är här med oss. Men samtidigt ledsen då man hör/ser dig ha ont och inte må väl. Du vackra ängel.
    Vi har regn här idag, men det gör inget. Tanken på dig får det att bli solsken i hjärtat. Tänk att du orkar ligga och spana på din omvärld lite. Du är så tapper. En barnlåt som går mycket här hemma nu får mig alltid att dra tankarna till dig och jag ändrar alltid texten när den spelas.

"Jag ser du ligger i din vagga" (jag ser hur du leker nere påTabark)
    - I vårt äventyr har du varit stark
    det är inte lätt min lilla vän jag vet,
    när man ska bevara en hemlighet

Busunge du är söt och rolig
    väldigt modig
    våran kämpe
    envishet syns i dina ögon
    var hälst när faran sticker upp med sin nos
    "Tille" du är vår allra vitaste ros

- Du som redan fått "5 stycken tänder" (du som redan kan ta hela 5 simtag)
    Sätt dig här och ge mig en bamse kram
    det känns som du är min egen lillebror
    med dig växer jag och känner mig stor

Busunge du är söt och rolig
    Väldigt modig
    våran kämpe
    envishet syns i dina ögon
    var hälst när faran sticker upp sin nos
    "Tille du är vår allra vitaste ros"

Var nu försiktig men den lilla vätska du ändå får i dig Tille. Du behöver den lilla vän.
    Nu ska vi göra morgonbestyren här, men jag tittar till er lite senare.
    Terese, njut av ditt bad, det förtjänar du.
    1000000 kramar till er alla och fjädersnusning på Tilles panna.

• Flisaskruttan

Vart har han fått dessa otroliga ögon ifrån??? Hoppas han får i sig vätska idag, verkligen. Vilken fin kämpe ni har!!!!! *KRAAAAM* / Maria

• Flisaskruttan

Go kväll familjen!!
    Skönt att ni haft en trevlig kväll.
    Jag tror nog att lille Tille låter sig ha lite ont, allt för att få vara sin underbara mamma nära. Och jag hoppas verkligen att han sparade lite vätska i sin lilla lilla kropp. Det låter så hemskt när du beskriver honom Therese. En tumme är ju inte mycket för världen, men ack så stark.
    Nu är det dags att gå och knyta sig. Skruttan har varit himelsk idag. Jag känner att jag fått ett annat förhållande till henne den senaste tiden, och jag kan nu se vad Tilles tid på Jorden har gjort, för oss som familj och för hela mänskligheten. Hans liv, om så kort har åstakommit mer än va många någonsin gjort under 100 levnadsår.
    Tack Tille för din närhet, envishet och Teres din öppenhet.
    Ni är den mest underbara familj jag någonsin stött på.

Nej, nu är det nattedax. Skänker er alla varma tankar. Tille! *fjäder snusningar på din panna* Och må änglar vaka över dig i natt med. En del av mig hoppas att vi ses i morgon.

God Natt familjen / Maria

• Flisaskruttan

God afton familjen!
    Ush va jag lider med dig Terese. Men du är så stark och jag beundrar dig enormt. Jag hoppas att Lille Tilles lidande snart är över. Ber en liten ängel titta till honom även i kväll och i natt.
    Jag är och har varit mäkta förvånad över hur han orkar suga på sina fingrar, och ändå inte vill ha någon mat eller knapt något vatten!!
    Och hur får ni fast hans "fingertutar"? Kan ju inte vara mycket kvar på hans små händer.
    Jag hoppas än en gång att ni får en lugn natt med en god sömn. (så god den kan bli)
    Och att Tille slipper det onda och inte behöver vara orolig. Han har ju den bästa familj man kan tänka sig hos sig.
    De allra lättaste godnatt snosen på underbara Tilles panna och De hårdaste styrkekramar till er andra i familjen.

*Tille! Du har ett ljus tänt i mitt hjärta! Slut nu dina underbara små blå, och släpp nu taget för både din och din familjs skull*

ALLA Älskar dig du STORA lilla man.

1000000 kramar / Maria m familj.

• Flisaskruttan

God förmidda Tille och familjen. Skönt att höra att natten varit lugn! Det glädjer mig.
    Tille! Du är en sån fin kämpe. Hoppas du får en trevlig dag med roligt folk att spana på. Terese och Nicklas! Hoppas ni får en trevlig påskmiddag med nära och kära, vänner och bekanta. Och Liam! Du får väl vara stora karn och se till att alla sköter sig ;o)
    Jag önskar er en Glad Påsk
    Nu ska vi åka till Farmor och Farfar.
    Snus på Tilles panna och Kramar till er andra...

*ta vara på dagen*

Vi ses i kväll / Maria

• Flisaskruttan

Nu sitter man här igen.. Läser! Värker! Önskar! Gråter!
    Ett ljus är tänt för dig älskade Lilla Tille. Det står på trappen och lyser en väg.
    Hoppas att ni får en lugn natt, utan värk och ont. Utan oro, bara sköna drömmar om vida sommarängar.
    Skönt att ni fått en fin dag och mycket god mat. Hoppas att även efterrätten smakade.

Nu kryper vi till kojs.

*Tille -om du fortfarande är med oss då din mamma inte sagt nått på länge, du älkade barn. Du tappre kämpe, du lilla knyte. Du finns inom mig för alltid. Hoppas du har det bra. Och när du väl släpper taget med din lilla hand så får du det ännu bättre. Må änglar vaka över dig och leda dig när din stund är kommen. Du kommer att resa med stil och klass du vackra barn. Älskar dig som min egen*

God natt familjen!
    1000000 kramar till er underbara familj och fjädersnusningar på Tilles panna
    / Maria

• Flisaskruttan

Jag är så glad att jag tände ljuset på min trappa!
    Att jag fick hjälpa dig att hitta vägen.
    Vila i frid nu lilla vackra barn.
    Du är den underbaraste lilla ängeln!

Jag får verkligen beklaga sorgen, men nu har han det ju underbart. Får springa runt med sina änglakompisar och vaka över oss som är kvar här nere på jorden!

Är det okej om man fortsätter att skriva till Tille på den här tråden Therese?
    Det blir liksom så tomt om man bara slutar så där bara för att hans själ inte är instängd i en liten kropp längre.

Alla tankar och all heder till familjen. Hoppas att erat undanstoppande inte blir allt för tråkigt. Tänk vad eran UNDERBARA lilla man han uträtta för mänskligheten.
    1000 och åter 1000 kramar och De vackraste tankar på ERAN / ALLAS *TILLE*
    / Maria m Familj

• Flisaskruttan

God kväll familjen!
    Det känns skönt att höra att eran dag varit okej trots allt.
    Hur tar Liam det?
    Ni har ju haft en rätt lång stund att förbereda er pa Lille Tilles Änglafärd. Det är ju aldrig lätt vare sig man är vuxen eller barn kan jag tänka.
    Hur mår Dea?
    Dom får ju inte glömmas bort av oss här.
    Ljuset för Tlle lyser än, men nu mer för er som saknar honom mest.

* Kan se Tille sitta på ett moln och vaka över er, titta på när ni spelar bandy med Liam *

Vilken vacker ängel han är!!
    Sov nu gott i natt Therese, Nicklas och Liam. Allt stöd och alla kramar ni kan få.
    / Maria m familj

• Flisaskruttan

God kväll familjen!
    Skönt att du fått kommit dig ut en stund tycker jag. Och att ni haft solsken. Här har det bannemig regnat precis hela dagen, men vi fick oss en liten promenad ändå.
    Hoppas att era förstoringar på underbara Tilleman blir bra och som ni vill ha dom.
    Jag har just varit inne på niomanader och tänt en stjärna för eran ängel. Som så många andra (såg jag när jag tänt den) Men han kan väl aldrig någonsin få för många. Och hans vackra små blå lyser ju upp som två dom med.
    Nu är det dax att nana här i det mörka Småland.

Hoppas ni får en riktigt god natts sömn. 1000 kramar till er alla / Maria

• Flisaskruttan

Så har ännu en dag flutit iväg.
    Håller på att uppdatera mig helt med den här länken. Missade typ 250 sidor i början. Kan tala om att det tar lite tid när man sitter på ett sketet 56 modem *s* Men ack va mycke vackert folk har skrivit under en låååång tid.
    Skönt att höra att det gick bra hos begravningsbyrån. Jag slår mig i backen på att "skalet" av denna underbare pojk kommer att få den finaste begravning man kan tänka sig.

Kul att höra att ni ska ge ut en liten bok om Tille med. Och vad fantastist att det går till EB. Och vilket lyft med Aftonbladet!!
    Det smärtar mig med eran saknad. Jag kan inte tänka mig ett liv utan en som man älskar mer än allt annat. Hemska, dumma värld!

Nu är det nattedax här i Småland. Min lilla skrutta är lite dålig så det blir till att pyssla om.

Sov så gott familjen. Ni finns för alltid i våra hjärtan och våra liv.

*Tilleponken* du lilla ängel vaka över din familj och skratta med dom i deras drömmar. Lek på din äng med de andra små änglarna och slumra en stund när du blir trött! Snos på dig.

Kramar till er alla! / Maria

• Flisaskruttan

God kväll familjen!
    Skönt att ni har gott väder hos er. Ja vi får väl alla hoppas att det håller i sig. Det låter som ni kommer att få en fin högtid med nära och kära.

Det måste ha blivit en himla massa kort under Tilles lilla tid kan jag tänka. Vilket stöd.

Nej! Nu är det bingen som gäller med bena högt. Har promenerat på tok för långt idag! ;O)

En liten fråga så där bara. Vad väljer en 9 åring (va det nio år han fyllde?) till förrätt? Killar i den åldern kan ju vara rätt tjuriga i maten. Inte sagt att alla är det dock. Men mina bröder var båda korv och pommes killar, inget annat.

Ska ta och drömma mig bort, den där ängen med fria kor lät mer än ok. Tror att jag kör på det.
    Sov så gott familjen.

Och älskade lille Tille! Hoppas att du haft en rolig och lekfull dag med dina vänner.

Tänker på er alla. Kram / Maria

• Flisaskruttan

Se där ja. Va bra att du är nöjd med frissen! Och det glädjer mig att du låter så sprudlande.
    Vi får väl hoppas på att det kan komma en snutt på TV med eran stjärna, många skulle nog glädjas över det.
    Vad vädret i morgon anbelangar så kan du nog vara LUGN! Lille Tille gjorde sig ju ett namn redan här ;o)

Nej du. Jag skall nog följa ditt råd och snubbla lite här med. Resten av familjen är redan nerbäddade, bara jag kvar.

Hoppas att morgondagen blir allt vad ni önskar den att vara.
    Och hur som hälst kommer den att bli jättefin tror jag.

Vilka gulliga kort du lagt upp med. Vilken matchtröja är det. (helt nollad i sportsammanhang)

Många kramar och godnatt.

*Tille! Hoppas att din dag har varit bra. Du har ju skänkt solsken över oss i alla fall. Du finns alltid i mina tankar lille vän. Vaka nu över din familj och se till att dom får en bra dag i morron!. 1000 lätta snusningar på dig*

• Flisaskruttan

Va helt underbart du skriver Magnus!!! All heder.

• Flisaskruttan

God morgon familjen. Jag har varit frånvarande under helgen men har nu läst ikapp mig lite.
    Va skönt att allt blev precis som ni ville och hade tänkt er. Klart att lille Tilleman höll vädret i schack, vad annars.

Nu ska jag och skruttan åka till badhuset.

Hoppas ni får en fin dag. Ni finns alltid i mina tankar.
    Tittar in i kväll igen.

1000 kramar / Maria

• Flisaskruttan

Midda familjen.
    Va skönt det låter att åka till Thailand. Sitter här och blir lite avis. Jag har missat lite i tråden det senaste så jag vet inte om frågan är stäld redan men i sånna fall tar vi den igen. Ska Liam och Dea också åka med eller är det bara du och Nicklas?? Vänner? Familj?.

Skönt att ni ska ta er en natt på hotell tycker jag. Inte behöva se husets 4 väggar hela tiden. Även om allt känns ok så kanske man blir påmind om saker vare sig man vill eller inte. Och sen är det ju aldrig fel att gå och lägga sig när det är renbäddat och när man slipper bry sig om nått när man stigit upp.
    Synd att vi inte har några hotell i den här hålan, annars hade vi nog gjort det samma.

Hoppas att ni får en riktigt god middag med.

Jag tycker att det är helt fantastist vad folk engagerar sig och bryr sig om. Svensken som sägs vara så tillbakadragen, egoistisk och egenkär.
    Jätte gulligt av killen att komma och ge er pressenter tycker jag. Kan tro att Dea och Liam blir glada för Kolmorden besöket som komma skall.
    Nähä... Nu ropar min lilla skrutta på mig. Kan nog tänkas att hon är hungrig...

*Tille hjärtat!* Vad gör du idag?? Kan du inte vara snäll och flytta på de där sista små molnen. Självklart får ni leka kurragömma färdigt bakom dom, men efter det, så vi får lika fint väder som det varit de senaste dagarna. Hoppas att du och dina änglavänner har kul. Du finns i våra tankar.

Therese och Nicklas, ta vara på varandra och njut.
    1000 kramar till hela familjen / Maria

Svar på tråden Tilles tråd