Tilles tråd
Hej på er familjen och särskilt lille Tille.
Har skrivit i er gästbok många gånger men hittade så den här sidan också.
Jag kan inte sluta gå in och läsa vad som händer i dagboken. Det känns bra att läsa där, även om jag kan känna att det skönaste kanske vore om Tilleman fick sina vingar och kunde ge sig av med sina ängla-släktingar nu. Det är så svårt att säga så, men ännu svårare är det nog för er själva. Att önska att sitt eget barn fick somna in någon gång... Jag antar att man har kommit till en punkt i sjukdomsförloppet där detta är den enda utvägen och när man väl kommit till denna punkt, och accepterat den, då är det ju lika väl att det sker inom snar framtid. Ju längre tiden går desto längre drar ju pinan för er föräldrar ut. Tille har väl (hoppas jag) inte alltför ont av att vara i livet med sina älskade föräldrar och syskon, och det är väl därför han fortfarande finns här.
Ibland önskar jag att man kunde få ge sina barn eller anhöriga som har en dödlig sjukdom (och där det handlar om dagar eller veckor) samma kärleksfulla behandling som man ger sina husdjur - en spruta som avslutar livet. Men satt jag i den situationen själv skulle jag nog inte klara av att be om den sprutan i alla fall - eftersom varje sekund av livet är så dyrbart.
Jag önskar Er alla lycka till den här närmaste tiden, och Tille - jag hoppas att du finner mod att ge dig av. Älskad kommer du alltid att vara oavsett var du befinner dig. Saknad kommer du också att vara. Bortglömd kommer du aldrig att bli!
Kramar från Västerås.
Linda