Inlägg från: GbgMike |Visa alla inlägg
  • GbgMike

Tilles tråd

Hej !!!
    Följer denna tråd dagligen om lille underbara Tille och hans familj. Tycker ni är otroligt starka som delar med er till oss om er vardag. Får tårar i ögonen varje gång när jag läser om prinsen Tille och ser på dem fina bilderna, vilken underbar fin kille med stora blå ögon och härligt leende. Har själv en son som är nästan på dagen född samtidigt och har insett nu ännu mer att ta till vara på varje sekund och värdera saker lite annorlunda.

En stor kram till ER och en liten, liten snusning till älskade Tille.

Hoppas att Liam får ett roligt kalas, var stolt över din lillebror Tille.

Kramar från Mika

• GbgMike

Godnatt lille Tille, hoppas att du får en lugn å fin natt med många söta drömmar.
    Tänker på dig och din familj, du är en riktig kämpe.

Tänder ett ljus för dig

Kram Mika

• GbgMike

God morgon Tille och hela familjen.

Hoppas att ni får en underbar dag ute tillsammans.
    Tille, du är en riktig kämpe, så otroligt stark!!!

Ha nu en fortsatt bra dag.

Kikar in igen senare för att kolla hur det går.

Varma hälsningar Mika

• GbgMike

Sov gott lille Tilleman i din mammas trygga närvaro.
    Det gör ont att läsa om hur du har det. Det finns inga ord som det går att beskriva hur jag känner men du har en helt underbar familj som tar hand om lilla dig på ett så otroligt fint och kärleksfullt sätt. Hoppas att du får sova i lugn å ro inatt.
    Tänker på er resten av familjen.
    Stora kramar till er och massor med snusningar till underbara Tilleman.
    Varma hälsningar Mika

• GbgMike

Hej och god morgon !!!
    Gör ont att läsa att Tille är så svag. Hoppas att han orkar med ett litet bad idag. Ha en underbar dag tillsammans.

Här kommer en dikt som jag tyckte var fin, (ej jag som skrivit den och har redigerat den lite.)

En liten Ängel
    ----------------------------------- ----------------------------------- ----------

Det föddes ett barn när man våren börjar ana.
    En pojke, hans namn blev Tille.
    Så liten och så skör som en vårens första knopp.
    Älskad av sin Far och Mor och syskon, han fyllde deras liv som son och lillebror.

Vilande vid sin Mors barm, buren av sin Fars starka armar, pigga nyfikna syskon kikade på honom med tindrande barnaögon.
    All den kärlek och närhet gjorde honom trygg på vår jord i det liv som inte alltid är det lättaste.
    Denna lilla underbara människa stannade inte så länge, han slöt sina ögon när vårens första knoppar började spira, när fåglarna sjunger och bygger bo, när naturen börjar leva.

Det gör så ont för en Mor och Far och syskon när deras lilla älskade son och lillebror lämnar dem.
    Man fylls av bitterhet, sorg och ilska, VARFÖR det är så orättvist, VARFÖR fick han ej vara kvar, er son och lillebror, er egen lille Tille.
    Men han hade en uppgift att fylla, så stor, så stor att vi aldrig ens kan ana.

Han var en liten ängel som besökte vår jord, en tid för er så kort, men för Tille var det en vacker tid fylld av kärlek, ömhet och trygghet, det vi alla var och en önskar oss mest av allt.

Se honom aldrig som borta, han är en liten ängel som vakar över sin familj.
    Tille lämnade er i vårens anda en tid så vacker och så skall ni honom också minnas.
    Han finns här omkring er, varje liten mild vårbris mot din kind är en smekning från Tille, en fågel som sjunger så vackert om våren, ett stilla vårregn, en nyutslagen björk, ja allt som är vackert fint och milt det är Tille.

För det var ju det Tille upplevt i sitt liv allt som är vackert såsom kärlek, ömhet och trygghet.
    Hans önskan är att ni en dag skall kunna le och känna glädje igen och minns väl att våren då allt är så vackert och milt är Tilles tid.

När ni sedan livets långa svåra bana vandrat, när er tid är kommen är ni inte ensam, ni har en egen liten ängel som följer er sista biten av eran vandring till vår allas fader.

• GbgMike

Hej lille Tille !!!
    God natt och sov gott å dröm dina finaste drömmar. Det är konstigt, men lille underbara du har fått mig att få tårarna att rinna många gånger och tänka på dig på dagarna. Du har gjort ett stort intryck i mitt liv och fått mig att tänka på livet. Av hela mitt hjärta skulle jag vilja trolla bort det onda från dig och låta dig få göra saker som små bebisar ska göra.
    Kram till familjen och en lätt snusning till dig Tille.
    Hälsningar Mika

• GbgMike

God natt goa, underbara kämpen Tille !!!
    Dröm nu massor med söta drömmar. Grattis till din lilla tand oxå.
    Bamse kramar till familjen och en fjäderlätt snusning på Tilles panna.

Kram //Mika

• GbgMike

God natt Tilleman och sov så sött. Hoppas att dagen har varit bra för dig å din familj. Tänker på er.
    Massor med snusningar till våran underbare kämpe och en stor kram till resten av familjen oxå.
    Varma hälsningar Mika, Jenny och lille Isac.

• GbgMike

God natt och sov gott lille Tille. Vill önska dig en mysig natt med massor med drömmar om din underbara familj och alla människor som bryr sig om lilla dig. Du har gjort stort intyck i mångas liv. Vill även önska Tille och resten av familjen en trevlig påsk.
    Söta drömmar
    Kram från Mika, Jenny och din lille kompis Isac

• GbgMike

Hej Tilleman !!!
    Du är så stark, du kämpar för att du vill vara med din underbara familj. Vet inte vad jag ska skriva, har följt med dig i en vecka och skrivit här varje dag. Livet är så orättvist, känns verkligen i hjärtat att veta att du snart ska följa med tåget men ändå det bästa för dig så att du slipper ha ont mer. Vet att du alltid kommer att finnas med oss, både i hjärtat och som den mest lysande stjärnan på himlen. Är så imponerad av din familj som orkar dela med sig om dig. Verkligen starkt gjort.
    Stora kramar till hela familjen och en jättesnusning till vackra Tille.
    Stora härliga kramar från Mika, Jenny och din lille kompis Isac

• GbgMike

Allt vad Du lidit
    vi nog ej förstått
    Vi stod vid Din sida
    så hjälplösa blott
    Vi ville så gärna
    behålla Dig kvar
    Men Din tid på jorden
    nu fullbordad var

Vila i frid Tille, du kommer alltid att finnas i våra tankar och i hjärtan.

Kramar från Mika, Jenny och Isac

• GbgMike

God natt på er hoppas att ni haft en fin dag.
    Tilleman, vi saknar dig, fast vi vet att du har det bra där uppe och du finns alltid med oss.
    En stor godnatt kram från Mika, Jenny och lille Isac

• GbgMike

Hej !!!
    Skönt att höra att det gått bra idag, hos begravningsbyrån och med bokförlaget. Hoppas att ni har haft en lugn och fin dag.
    Lille Tille är så saknad, men vi tittar upp i himlen ikväll och då kommer vi se Tille, som tänder sin stjärna, och vakar över oss med ett stort leende och sina stora blå ögon som lyser så starkt.
    Önskar familjen en trevlig fortsättning på kvällen. Kram på er.
    Kram från Mika, Jenny och lille Isac

• GbgMike

Nu kom tårarna igen när man läste dem fina annonserna.
    Vi tänker på er.
    Och på Tilleman för alltid.
    Kramar Mika Jenny Isac

• GbgMike

Hej !!!
    Hoppas att ni får en fin ceremoni imorgon. Låter fint med lite ballonger till lille Tille som han kan fånga däruppe.
    Ni kommer att finnas i våra tankar imorgon.
    Och för dig Tille så tänder vi ett ljus.

Kramar Mika, Jenny och lille Isac

• GbgMike

Hej !!!
    Ville bara tacka för den fina boken om lille Tille som kom i brevlådan för en liten stund sen. Var så fina bilder i den, tårarna kom tillbaka när vi öppnade boken.
    Tack Therese och resten av familjen för att ni ville/orkade dela med er.
    Stora kramar från Mika, Jenny och lille Isac

• GbgMike

Hej Therese !!!
    Vi ville bara önska er en trevlig valborg och hoppas att ni får en mysig kväll.
    Kramar från Mika, Jenny och lille Isac

• GbgMike

Hej !!!
    Har inte skrivit på ett tag men följt med på eran resa till Thailand. Hoppas att ni hade det jättebra och skönt. Fina bilder oxå. Vill tacka för ett jättefint program igår, Tilles resa. Har spelat in det och kommer att spara det tillsammans med böckerna om lille Tille. Tårarna rann ner för kinderna på mig och min sambo. Han var så otroligt fin. Du finns i våra hjärtan lille Tille.
    Varma hälsningar och stora kramar från Mika, Jenny och lille Isac

• GbgMike

Hej Therese !!!
    Ville bara tacka för dom fina fjärilspinsen. Jättefina.
    Hoppas att ni har det fint och mår bra.
    Och till lille Tille, vi tänker på dig och du finns i våra hjärtan. Hoppas att du har det bra där uppe. Du är saknad av många.
    Varma hälsningar från Mika, Jenne och lille Isac till hela familjen

• GbgMike

Hej !!!
    Fick boken idag Tille, fick en tår bara jag såg på omslaget.
    Hoppas att du har det bra i det fina vädret, själv tycker jag att det har varit lite för varmt idag när man hållt på och grejat hemma, men man ska väl inte klaga :)
    Vi åkte förbi minneslunden tidigt i torsdags morgon, så fint, och härlig morgonsol. Hoppas att du blev glad för lille Isac´s lilla elefant skallra, Tille.
    Det var lite känslosamt att vara där. Och det var jättefint. Vi tänker på dig varje dag.
    Stora kramar till Therese, Nicklas, Liam och Dea.

Svar på tråden Tilles tråd