Inlägg från: thelif |Visa alla inlägg
  • thelif

Tilles tråd

Dina små fötter
    får inte göra några avtryck
    i den här världen
    men du är en rörelse så stor
    att den fyller hela min kropp
    och mitt hjärta ropar efter dig
    tills det slutar slå.

Sov gott inatt lille Tille, jag hoppas du får en fin natt med många sköna drömmar.

• thelif

Godmorgon lille vän, och hela familjen. Hoppas ni får en fin dag tillsammans, vi tänker på er hela tiden, med sorg i hjärtat. 1000 fjäderlätta styrkekramar till er alla från familjen Lifbom i Boden.

• thelif

Godnatt på dig lille fina Tilleman. Ikväll tänder vi ljuset för dig, liksom så många, många andra runt om i världen. Sänder många, många styrkekramar till er alla, men en mycket försiktig sådan till världens finaste lille kämpe! Sov så gott, vi hoppas att ni får en fin kväll och natt tillsammans. All världens allra vackraste tankar går från oss till er, fast det är så svårt att skriva ner dem!

• thelif

Hejsan Tille. Jag kikar in för att se hur ni har det idag.. Jag läser att du är riktigt, riktigt svag idag.. Det gör ont i mig, men samtidigt förstår jag att du nu behöver frid.

Gå i frid när det är dags, vilan behöver du så väl.

Miljoners miljoner styrkande kramar till er alla.

• thelif

Godkväll Tille med familj.

Nu är jag här igen. Eller, jag har varit inne många, många gånger idag och sett efter hur ni har det men inte lämnat några avtryck.

Och så blir jag så lättad varje gång du, Therese, har uppdaterat din dagbok och jag får läsa att Tille-vännen fortfarande finns kvar hos er..

Men det är med blandade känslor ändå, för jag har ju förstått av dina dagboksinlägg och av det du skrivit i tråden att han finns förvisso kvar, men ändå är så svag och "långt borta" på ett sätt.

Och samtidigt som jag så gärna, så otroligt gärna vill att Tille ska få finnas kvar hos er ALLTID, så unnar jag honom så väl friden och önskar honom den.

Det är så svårt att sätta ord på mina känslor, den här glädjen jag känner över att ni fortfarande får behålla Tille hos er några timmar till, men samtidigt önskar att den lille kämpen snart ska få sin välförtjänta vila..

Och jag kan bara ana hur förvirrade era känslor ska vara för jag förstår ju att ni vill ha kvar Tille hos er så länge det bara går, att varje sekund är värdefull, men samtidigt önskar att hans lidande ska få ta slut..

Nej förresten, jag kan nog inte ens ana, inte ens komma i närheten av att ana hur era känslor är.. Men jag kan förstå att de är svåra, svårare än vad det finns ord för..

Men iallafall önskar jag er en riktigt fin kväll, så gott det går.

Nu ska jag snart gå och göra kväll för mina barn, men jag kommer snart tillbaka och "tittar till" er.

1000 stärkande kramar till er allihop från mig, ja hela min familj stämmer nog in i den!

• thelif

Hej på er igen. Nu är jag tillbaka för att titta till er innan jag går och lägger mig. Jag börjar vara trött nu, så nu återstår inget annat för mig ikväll än att lägga mig i min säng och se på TV en stund innan jag somnar.

Jag somnar och tänker på er allihop i er fina familj, och precis som jag gjort ända sen jag började följa er långa kamp kommer jag att vakna och tänka på er några gånger inatt, jag kommer att vara sugen att gå upp och slå på datorn för att titta till er men låta bli för trots allt vet jag ju att även jag behöver vila några timmar innan dagens alla sysslor tar vid.

Ni har verkligen kommit rakt in i mitt hjärta och upptar en stor, stor del av mina tankar och mina känslor nu. Ni är så välkomna!

Om det bara fanns något jag kunde göra för att lätta er börda bara lite, litegrann.. Hojta bara till! Jag finns här, utifall att, men jag vet att ni har massor med fina vänner i er omedelbara närhet som stöttar er allt de bara kan. Det gläder mig, ni behöver allt stöd ni bara kan få, och ni är så väl värda alla goda tankar och allt gott ni kan få.

Tille.. Lille fina vän.. Om du väljer att gå vidare inatt när jag och många andra som följer din kamp ligger och sover:

Känn dig trygg, du finns med oss även när vi sover, i våra drömmar, i vårt allra djupaste undermedvetna, överallt i vårt medvetande. Vi bär dig vidare, jag lovar, vi kommer alllihop att följa dig så långt det bara går på vägen och samtidigt som vi kommer att sörja den största lilla hjälten vi nånsin mött så kommer vi ändå att på något sätt att glädjas med dig. Vi vet att du får det bra, bättre än vad någon av oss här på jorden kan föreställa oss.

Och vi kommer att dela sorgen efter dig med din mamma och din pappa och dina syskon, Tille, vi kommer att göra allt som står i vår makt för att hjälpa dem framåt och genom det allra värsta i saknaden efter dig.

Och vi kommer aldrig, aldrig att glömma, Tilleman. Aldrig.

Sov så gott lille vän, jag kikar in så fort jag stiger upp imorgon bitti och tittar till er.

• thelif

Godmorgon till er, hela familjen Svensson/Vesterlund. Nu är jag tillbaka och tittar till er igen, och jag hör att du Tille är med oss idag igen. Himlens finaste skatt som ni, Therese och Nicklas fått låna en stund här på jorden.

Och jag är glad, glad att du orkar vara med oss en litet tag till så att din mamma och din pappa får rå om dig ytterligare en stund. Och, som du vet älskade lilla Tille, väntar Magnus tåg på dig ända tills du är redo. Vi ska allihop som följt din svåra kamp här i jordelivet hjälpas åt att med alla våra goda tankar leda dig dit när det är dags för dig att kliva ombord .

Men sen kan vi inte följa dig längre. Då får du förlita dig på de snälla konduktörerna på Magnus fina himlatåg, de följer dig och leder dig och visar vägen. Du behöver inte vara rädd, lille vän, Magnus har ordnat det så fint för dig.

Men nu hoppas jag att ni får en riktigt fin dag tillsammans hela familjen, en dag att minnas, att njuta av, att bara vara.

Jag kommer och tittar till er om en stund igen, nu ska jag bara äta lite frukost för det har jag inte hunnit göra än och avsluta morgonbestyren. Sen kommer jag tillbaka och ser hur ni har det.

1000 kramar till dess.

• thelif

Hej på er alla. Vilken toppenidé med guldtian! Det kommer härifrån oss också, 6 stycken + ett antal "bonustior"..

Men.. Vi får passa oss lite, så inte FL reagerar och tycker att det räknas som reklam för insamling när vi resonerar om att utmana varandra.. Kanske bäst att ligga lite lågt?

• thelif

Nu kommer jag in för att titta till er igen, och för att önska er alla godnatt. Hoppas ni får sova gott, det behöver ni verkligen.

Tille, Tille, lille vän.. Oj, vilken kämpe du är!

Vet du vad jag gjort idag, Tille? Nej, det vet du ju inte, så jag ska berätta:

När jag höll på att pynta och göra fint inför påsken här hemma hos oss kom jag plötsligt att tänka på en fjäril jag köpte för en tid sen. En fjäril som är som en tavla, att hänga på väggen. Jag tyckte så mycket om den fjärilen att jag köpte den, men jag visste inte riktigt var jag skulle sätta den. Då.

Men nu ikväll när jag höll på att pynta och gick och tänkte på dig och undrade hur du och din familj hade det kom jag på det!

En fjäril! Tille, som är världens finaste lilla fjärilspojke!

Fjärilen skulle jag ju självklart sätta upp på ett ställe där jag ofta ser den, och varje gång jag ser den kommer jag att tänka på dig, du lille fjärilspojke.

Så jag skyndade mig att leta fram hammare och spik och en stol att stå på så att jag skulle nå bättre och spikade upp den i hallen, bara en bit innanför ytterdörren.

Så nu är fjärilen det sista jag ser när jag går hemifrån, och den är det första som möter mig när jag kommer hem igen.

Jag ska också köpa blommor att sätta upp (det finns ju såna där som är som tapet, det passar ju jättebra) så får du en alldeles egen sommaräng att flyga över när den tiden är kommen.

Så kommer jag alltid att bli påmind om dig, för du är den allra sista som säger hejdå till mig när jag går, och den allra första som hälsar mig välkommen när jag kommer hem.

Det var väl ett bra ställe, Tilleman? Du har verkligen öppnat många ögon, på både små och stora plan.

Sov nu så gott Tille, min vän. Ni finns i våra tankar nu, och för alltid.

1000 styrkekramar till er.

• thelif

Godmorgon lilla vän.. Och godmorgon hela familjen Tille..

Ja, Therese, att sätta dig med en bok och bara finnas till låter som en synnerligen god idé. Ni behöver frid och stillsamhet mellan varven också.

Lille, lillle vän, som du kämpar..

Hmm.. Idag är en sån dag när jag inte alls finner orden, men jag vill så gärna önska er en fin, fridfull, stillsam dag och visa att jag fortfarande är här och bryr mig om.

Så.. Försök göra det allra bästa av dagen idag, gör det ni själva vill och orkar med. Orkar du inte skriva här på familjeliv på hela dagen så gör det inte. Vi finns kvar för er ändå. Visst kommer vi att undra och oroas över hur ni har det, men vad? Glöm inte att det är vi som ska finnas här för er, och inte tvärtom. Ni MÅSTE inte, ni har vårt fulla stöd ändå.

1000 styrkekramar till er! *kramar om, hårt* (ialllafall dig, Nicklas och storebror, lillkillen får en liten försiktig en, men lika stärkande)

• thelif

Godnatt Tille, min vän.

Jag hoppas att du får en riktigt fin natt med många sköna, vackra drömmar. Dröm om Magnus himla-tåg, och alla äventyr ni två kommer att uppleva den dagen ni möts! Lova att jag får komma och hälsa på er när ni är ute på något av alla era spännande äventyr när det blir min tur att hoppa på ett av himla-tågen, ett tåg för tanter..

Jag såg en ny bild av dig i din pappas krypin här på familjeliv. Vilken vacker bild på dig, Tille. Du är så vacker, så otroligt vacker. Och vilken blick, sen. Jag kommer aldrig någonsin att glömma den blicken.

Idag har jag också surfat runt lite på nätet för att leta efter blommor till sommar-ängen jag ska köpa till min Tille-fjäril som jag satte upp hemma hos mig igår. Jag hittade några riktigt fina, nu gäller det bara att tänka över det och bestämma vilka som passar bäst till din fjäril. För vi måste ju hitta de allra, allra finaste sommarblommorna, eller hur, Tille?

Sov nu så gott älskade lille fjärilspojke, tillsammans med mamma och pappa och Liam som jag också önskar en riktigt, riktigt fin natt.

1000 styrkekramar till hela familjen, och en lätt fjärilspuss på pannan till dig Tille.

• thelif

Åh, Tille liten.. Din mamma skrev att du inte mår så bra nu, att du kräkts blod och ser väldigt tärd ut.. Mitt hjärta blöder för er alla!

Och jag önskar att jag utan att blinka kunde säga till dig, Tille, att: SLÄPP TAGET, min vän! Du har kämpat nog nu, nu måste du få vila.

Men vet du, jag kan inte, inte utan att känna att jag inte alls vill att du ska släppa taget! Jag vill att du ska vara här med oss ytterligare en tid, att mamma och pappa och Liam och Dea ska få ha dig hos sig, alltid, alltid..

Det är så motstridiga känslor..

Jag måste gå ifrån datorn nu en stund, min lille kille vaknade efter sin eftermiddagslur nu så jag ska gå och ta upp honom så han får lite välling. Det tycker han om!

Sen när min lille Jesper fått sin välling ska jag gå och beställa blommor till min Tille-fjärils sommaräng. Jag har bestämt mig nu vilka de blir, det kommer att bli så fint och ett fint minne av dig, min lille fjärils-vän!

1000 styrkekramar till hela familjen, och en fjärilspuss på pannan till vår kämpe Tille.

• thelif

Godnatt hela familjen..

Oj, oj, oj Tille, min vän.. Du kämpar och kämpar och kämpar.. Men vet du lille vän.. Jag tror din mamma har rätt.. Det hon skrev i sin dagbok ikväll.. Och din kompis Magnus..

Ibland måste man släppa taget, fast man absolut inte vill egentligen.. Det börjar vara dags, lille kille, att kliva ombord på himlatåget..

Du kommer för alltid, alltid att finnas kvar i våra hjärtan, och när det är dags för mig att kliva på ett himlatåg, kommer du att leva kvar i mina barns hjärtan. Jag har berättat för dem om dig, förstår du, och min stora tjej som är sju år är mycket gripen av dig. De små förstår ju inte riktigt ännu. Men de har sett bilder på dig och de tycker att du är jättefin, Jesper som är 1½ är blir så glad när han ser dig, han sträcker ut sin lilla hand mot dataskärmen och vill nog stryka dig på kinden..

Förresten vännen, idag har jag skickat efter blommorna till din sommaräng hemma hos mig. Som min Tille-fjäril ska få dansa över året om, och vet du vad? Det följer med fjärilar också! 13 stycken små fjärilar kommer också att vara med bland blommorna. Så har min Tille-fjäril flera kompisar också, den behöver aldrig vara ensam. Det känns skönt, eller hur?

Therese och Nicklas.. Jag tänker väldigt, väldigt mycket på er också.. På vad ni går igenom.. Önskar det fanns något jag kunde göra.. MER än att bara sträcka ut en hand och säga att jag finns här. På avstånd, men jag finns här.. Skulle så gärna vilja krama om, hjälpa till, stötta och ta bort allt det onda från er också..

Men nu kan jag inte göra annat än att önska er alla en fin natt, att ni får sova gott och att lille Tille får en lugn och smärtfri natt.

Sov så gott, vi ses imorgon, var du än väljer att vakna upp imorgon. Om du väljer att åka med änglarna inatt vet jag att du får en fin resa. Magnus har ju berättat så vackert för oss om den. Det blir bra, min vän, det blir bra.

1000 och åter 1000 styrkekramar till er, fjärilskramar i massor till lille, STORE, Tille..

• thelif

Hej lilla vän. Jag tittar in in liten sväng för att se hur ni har det och önska er alla en fin, fridfull påsk.

Jag har läst i dagboken att ni har det förhållandesvis bra just nu, det känns skönt för oss alla. Och att ni har sol!

Vad skönt Tille-vännen, att du ha fått komma ut i solen idag och vaggas lite i vagnen. Det är mysigt! Det är nästan så att jag blir lite, lite avundsjuk.. För i Boden, lille vän, där jag bor har det inte alls varit någon sol idag.. Fast vi har varit ute litegrann iallafall, åkt skoter och pulka och haft det mysigt.

Nu ska vi börja göra oss lite påskmiddag, så jag måste gå och hjälpa till med det.

Men jag önskar er alla en riktigt fin kväll, så ses vi lite senare.

1000 styrkekramar till mamma och pappa och Liam, och en massa fjärilspussar till Tille, min vän.

• thelif

Sov i ro nu älskade lilla STORE Tille.. Ikväll finns inga ord, ikväll får de vila, liksom du, lille vän..

Nicklas, Therese, Liam, Dea.. TACK för att jag fått följa er kamp.. Mina tankar finns med er.

1000 styrkekramar, och åter 1000, och åter 1000..

• thelif

Therese, Nicklas, Liam, Dea.. Vill bara säga att jag tänker på er..

1000 styrkekramar till er..

• thelif

Vad härligt det låter, Therese! Det är ni väl värda efter allt.. Mina tankar finns hos er, fast det är ett tag sen jag skrev. Önskar er allt gott!

• thelif

TACK Therese och Nicklas! TACK för att jag fått följa er resa med Tille.. Inget har förr berört mig så mycket som ni har gjort den här våren. TACK för den otroligt fina filmen på tv4 igår, och snart har jag boken i min hand! Jag kan knappt bärga mig till den kommer.

Vilka fina, fantastiska, otroliga människor ni är! (Usch, vad jobbigt att leva upp till de förväntnigarna, dag efter dag )

Tack för att ni finns, och tack för att ni delar med er. Tack för allt ni ger.

1000 styrkekramar /Therese

• thelif

Idag, Tille-hjärtat, har boken kommit till mig i Boden! Som jag har längtat efter den. Tille-Lille.. Jag har läst lite idag i den, och som alltid berör ni mig så mycket. Jag hann inte så långt, vännen, för grannen ringde och störde.. Attans granne! Nä, hon är verkligen toppen, så det gjorde faktiskt ingenting. Men nu! Nu, när jag efter ett antal timmars arbete med att hämta hem mina barn från fotbollskola och dagis, middag, lek med min lilla systerdotter som kom och hälsade på med sin mamma och ett cirkusbesök, packade dagis-/fotbollsskoleväskor och kläder så ska jag nu duscha och sen gå och lägga mig och läsa om dig innan jag ska sova. Vilket förmodligen kommer att innebära att min nattsömn inatt blir ganska kort.. Men hur skulle jag kunna låta bli?

Hoppas Therese, Nicklas och Liam, att ni haft trevligt i Boden (hur skulle man inte kunna ha det?)

1000 styrkekramar!

• thelif

Kikar in och önskar er världens underbaraste semester! 1000 kramar/ Therese

Svar på tråden Tilles tråd