Godnatt hela familjen..
Oj, oj, oj Tille, min vän.. Du kämpar och kämpar och kämpar.. Men vet du lille vän.. Jag tror din mamma har rätt.. Det hon skrev i sin dagbok ikväll.. Och din kompis Magnus..
Ibland måste man släppa taget, fast man absolut inte vill egentligen.. Det börjar vara dags, lille kille, att kliva ombord på himlatåget..
Du kommer för alltid, alltid att finnas kvar i våra hjärtan, och när det är dags för mig att kliva på ett himlatåg, kommer du att leva kvar i mina barns hjärtan. Jag har berättat för dem om dig, förstår du, och min stora tjej som är sju år är mycket gripen av dig. De små förstår ju inte riktigt ännu. Men de har sett bilder på dig och de tycker att du är jättefin, Jesper som är 1½ är blir så glad när han ser dig, han sträcker ut sin lilla hand mot dataskärmen och vill nog stryka dig på kinden..
Förresten vännen, idag har jag skickat efter blommorna till din sommaräng hemma hos mig. Som min Tille-fjäril ska få dansa över året om, och vet du vad? Det följer med fjärilar också! 13 stycken små fjärilar kommer också att vara med bland blommorna. Så har min Tille-fjäril flera kompisar också, den behöver aldrig vara ensam. Det känns skönt, eller hur?
Therese och Nicklas.. Jag tänker väldigt, väldigt mycket på er också.. På vad ni går igenom.. Önskar det fanns något jag kunde göra.. MER än att bara sträcka ut en hand och säga att jag finns här. På avstånd, men jag finns här.. Skulle så gärna vilja krama om, hjälpa till, stötta och ta bort allt det onda från er också..
Men nu kan jag inte göra annat än att önska er alla en fin natt, att ni får sova gott och att lille Tille får en lugn och smärtfri natt.
Sov så gott, vi ses imorgon, var du än väljer att vakna upp imorgon. Om du väljer att åka med änglarna inatt vet jag att du får en fin resa. Magnus har ju berättat så vackert för oss om den. Det blir bra, min vän, det blir bra.
1000 och åter 1000 styrkekramar till er, fjärilskramar i massor till lille, STORE, Tille..